Behoefteonderzoek: GoodLife Foods

GoodLife Foods - Behoefte onderzoek mexicano's

GoodLife Foods is producent en leverancier van o.a. het productmerk Mexicano. In Nederland worden jaarlijks zo’n 25 miljoen stuks Mexicano’s geconsumeerd, terwijl er zo’n 650 miljoen frikandellen worden geconsumeerd. Het merk ontwikkeld zich de laatste jaren slechts licht stijgend terwijl er een reuze potentie zou moeten liggen. GoodLife Foods heeft als doel om de markt voor Mexicano’s verder te vergroten.

Om inzicht te krijgen in het huidige consumentengedrag, beweegredenen om Mexicano te eten, verbeterpunten waardoor consumenten vaker Mexicano’s zouden nuttigen en eventuele tips en nieuwe gebruikersmomenten, wenste GoodLife Foods een onderzoek uit te laten voeren.

Doel


Het inzichtelijk maken van de beweegredenen waarom, wanneer en hoe consumenten Mexicano’s eten om aanknopingspunten te vinden voor verdere groei van het merk

Methode


Kwalitatief onderzoek via 4 groepsdiscussies

Effect


Aanscherping van de marketing en communicatie strategie van Mexicano

 

Belangrijkste take-outs

GoodLife Foods heeft dankzij dit onderzoek veel scherper in beeld hoe consumenten naar het merk Mexicano kijken. GoodLife Foods is aan de slag gegaan met de opgedane kennis en heeft producttastings georganiseerd, grootschalige sampling gedaan en is het merk gaan activeren met merchandising. De belangrijkste take-outs waren namelijk dat Mexicano niet voldoende zichtbaar was én dat veel mensen het nog nooit geproefd hadden

''De uitkomsten van het onderzoek hebben geresulteerd in een spectaculaire groei van Mexicano verkoop met bijna 20% in 2018. De nieuwe introducties van Mexicano varianten voor bepaalde tijdstippen/locaties/gebruiksmomenten en serveertips die uit het onderzoek naar voren zijn gekomen hebben hier enorm aan bijgedragen”
Mickael Timmermans, Channel Marketeer NL

Groepsdiscussies

24

Verschillende respondenten

 

Wat heeft het onderzoek opgeleverd?

Op basis van de verkregen informatie heeft GoodLife Foods het logo, de verpakking en de communicatie uitingen aangepast. Bovendien zijn er nieuwe product ideeën ontwikkeld om het assortiment verder uit te breiden.

Bekijk ook

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Terug naar het overzicht

Positioneringsonderzoek: MyJewellery

Smaaktest: Bavaria 0.0%

Usage & Attitude onderzoek: Jos Poell

Delta Wines: Smaaktest

<p>Michael <span>Petit</span></p>

Michael Petit

Manager Marketing & Client Consultant