Klanttevredenheidsonderzoek: Bugaboo

Bugaboo: klanttevredenheid logistieke processen

Bugaboo is een producent en leverancier van kinderwagens en koffersystemen. Bugaboo streeft ernaar om hun klanten producten van een zo hoog mogelijke kwaliteit, met de beste service te bieden en is continu bezig om dit proces te verbeteren.

Om Bugaboo meer inzicht te geven in de tevredenheid van haar klanten ten aanzien van het logistieke proces van bestellen, betalen en bezorgen heeft Markteffect een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd met betrekking tot deze processen.

Doel

Het meten van de klanttevredenheid ten aanzien van het logistieke proces van bestellen, betalen en bezorgen van Bugaboo

Methode

Online vragenlijst onder klanten van Bugaboo (uit Nederland, Engeland, Duitsland, Spanje, Frankrijk en Zweden) die verantwoordelijk zijn voor het bestellen, betalen of laten bezorgen

Effect

Gerichte acties ondernemen om het logistieke proces te optimaliseren en de klanttevredenheid te verhogen


Prioriteitenmatrix

Markteffect heeft een online vragenlijst ontwikkeld waarin de verschillende stappen van het logistieke proces aan bod komen. Op deze manier zijn per onderdeel de tevredenheid en verbeterpunten in kaart gebracht. Door middel van een prioriteitenmatrix is inzicht gegeven in welke stappen in het logistieke proces het meest bijdragen aan de totale tevredenheid en welke de meeste prioriteit hebben voor verbetering.

Resultaten per land

De resultaten van het onderzoek zijn telkens weergegeven voor de verschillende landen, zodat verschillen tussen de landen inzichtelijk zijn.

599

klanten uitgenodigd

208

ingevulde vragenlijsten

35%

Reponspercentage


Voornaamste verbeterpunten

De resultaten uit dit onderzoek hebben Bugaboo inzicht gegeven in de voornaamste verbeterpunten in het logistieke proces van bestellen, betalen en bezorgen. Deze inzichten heeft Bugaboo gebruikt bij de ontwikkeling en implementatie van een nieuw bestelsysteem.

Bekijk ook

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Terug naar het overzicht

Positioneringsonderzoek: MyJewellery

Klanttevredenheidsonderzoek: PostNL

Smaaktest: Bavaria 0.0%

Sturen op basis van marktonderzoek: Markteffect & Swiss Sense

<p>Michael <span>Petit</span></p>

Michael Petit

Manager Marketing & Client Consultant