Markteffect

Sportmarketing

Markteffect helpt u met het meten van uw sponsoreffecten

De vraag om de uitgaven accountable te maken is nergens zo sterk als binnen de sportmarketing sector. Markteffect is gespecialiseerd in sportmarketing onderzoek. In 2014 heeft Markteffect een tweede vestiging geopend in het Sport Experience (SX) gebouw in Eindhoven. Het SX gebouw is hét centrum voor sport, marketing en media en is dé hotspot voor bedrijven die actief zijn in de sport(marketing), waaronder samenwerkingspartners Triple Double en Golazo Sports.

Wat kan onderzoek voor u betekenen?

Markteffect helpt organisaties om inzicht te krijgen in de effecten van sportmarketing en sportsponsoring. Met andere woorden: Wat levert het voor een bedrijf op wanneer zij een sponsorshap aangaan met bijvoorbeeld een professionele sportploeg of een bekende sporter? Wat gebeurt er met de naamsbekendheid en het imago onder de doelgroep? En hoe zit het met de inhoudelijke bekendheid? Kennen ze alleen de bedrijfsnaam of ook de producten en diensten die worden aangeboden? Voor deze en andere sport gerelateerde vraagstukken heeft Markteffect een aantal methoden van marktonderzoek waarmee het mogelijk is uw onderzoeksvragen te beantwoorden. Enkele van deze methoden zijn:

 

  • Markteffect Sportsponsor Monitor
    Landelijke scan van de Nederlandse sportsponsormarkt die in de impact in kaart brengt van sportsponsoring op alle gangbare marketing- en business indicatoren. In dit onderzoek zijn 16 sporten en 292 sportsponsoren in Nederland meegenomen.
  • Sponsoreffectmeting
    Inzicht in onder andere naamsbekendheid, imago en overwegingsintentie gedurende een doorlopende sponsorship van een bedrijf met een bekende sportploeg of bekende individuele sporter.
  • Evenementenmonitor
    Wat is het effect van de sponsoring van een sport- of muziekevenement? Is er een hogere naamsbekendheid en een beter imago? Is de overwegingsintentie voor het product of dienst hoger bij de bezoekers van het evenement?
  • Tevredenheidsmetingen
    Hoe tevreden zijn uw sponsoren, overige stakeholders en seizoenkaarthouders? Met tevredenheidsmetingen bent u in staat om gericht verbeteracties door te voeren met als doel langdurige relaties op te bouwen.

Kunnen wij u ergens mee helpen?

Voor meer informatie over onderzoek binnen de sportsector, de werkwijze van Markteffect of overige vragen, kunt u telefonisch contact opnemen via , een e-mail sturen naar vraag@markteffect.nl of een bericht achterlaten via het contactformulier.

Sportmarketing

Markteffect Sportsponsor Monitor

Markteffect voert jaarlijks in mei de Markteffect Sportsponsor Monitor uit. Dit landelijke onderzoek brengt de impact van...

Heeft u vragen of wenst u meer informatie?

Help mij kiezen of Neem vrijblijvend contact op