Markteffect

Diepte-interviews

Diepte-interviews als onderdeel van uw kwalitatief onderzoek

Dit krijgt u van ons:

  • Branche gespecialiseerde senior moderators
  • Senior moderators zijn meertalig
  • Interviews mogelijk op locatie (landelijke dekking)
  • Inzichtelijke resultaten d.m.v. kwalitatief hoogwaardige rapportages

In sommige gevallen zal Markteffect u adviseren te kiezen voor kwalitatief onderzoek. Een voorbeeld hiervan is het uitvoeren van diepte-interviews. Door middel van diepte-interviews krijgt u diepgaande kwalitatieve informatie waarmee u inzichten krijgt in complexe vraagstukken. Kwalitatief onderzoek stelt u in staat om concrete verbeteracties door te voeren waardoor u uw organisatie effectiever in de markt kan zetten.

Diepte-interviews zijn een vorm van kwalitatief onderzoek.

Voor welke onderzoeksvraagstukken?

Diepte-interviews zijn mogelijk als stand-alone onderzoek, maar ook als toevoeging op een kwantitatief onderzoek. Dergelijke onderzoeken worden met name uitgevoerd bij positioneringsvraagstukken en klanttevredenheidsonderzoeken. Een voorbeeld hiervan is een klanttevredenheidsonderzoek waaruit blijkt dat er bepaalde pijnpunten aanwezig zijn. Door middel van aanvullende diepte-interviews is het mogelijk om samen met uw klanten te kijken op welke manier u deze pijnpunten kunt oplossen.

Methode

Diepte-interviews kunnen op diverse locaties worden uitgevoerd. Markteffect heeft de beschikking over eigen inhouse faciliteiten waar kwalitatief onderzoek plaats kan vinden. Vaak is het echter zo dat diepte-interviews op de locatie van de geïnterviewde persoon worden uitgevoerd. Het is immers van belang om het de geïnterviewde zo makkelijk mogelijk te maken. Diepte-interviews zijn in de regel altijd anoniem.

Een diepte-interview dient gestructureerd te verlopen. Om er zeker van te zijn dat alle onderwerpen tijdens het interview worden behandeld, stelt de onderzoeksspecialist een interviewscript op. In dit script staan de onderwerpen die tijdens het diepte-interview zullen worden behandeld. Uiteindelijk zal de onderzoeksspecialist de diepte-interviews volledig analyseren.

Specialisme

Marktonderzoek is een vak. Dit geldt nog meer voor kwalitatief onderzoek. Het is van groot belang dat de interviewer past bij uw doelgroep en kennis heeft van uw organisatie. Zo kan het dus voor komen dat er voor een onderzoeksvraagstuk in het onderwijs een andere interviewer ingeschakeld zal worden dan voor een onderzoeksvraagstuk in de financiële dienstverlening. Markteffect heeft verschillende specialisten in dienst passend bij uw onderzoeksvraagstuk.

Kunnen wij u ergens mee helpen?

Voor meer informatie over diepte-interviews, de werkwijze van Markteffect of overige vragen, kunt u telefonisch contact opnemen via , een e-mail sturen naar vraag@markteffect.nl of een bericht achterlaten via het contactformulier.

 

Rob Betman - Kwalitatief Onderzoeker

Rob
Betman

Kwalitatief Onderzoeker
Anke de Martines - Onderzoeksspecialist

Anke
de Martines

Onderzoeksspecialist
Welk marktonderzoek heb ik nodig?
Help mij kiezen
Of
Stel Uw Vraag

Heeft u vragen of wenst u meer informatie?

Help mij kiezen of Neem vrijblijvend contact op