Markteffect

Mystery Shopping

Dit krijgt u van ons:

  • Offerte binnen 24 uur - Snelle doorlooptijd
  • Totale ontzorging met behulp van klantcontactmodel
  • Onderzoeksspecialist op het gebied van mystery shopping
  • Biedt inzicht en concrete verbeterpunten

Mystery shopping wordt met name ingezet wanneer u inzicht wenst te verkrijgen in de klantvriendelijkheid, toegankelijkheid en deskundigheid van uw personeel. Door een onopvallende en gespecialiseerde mystery shopper uw organisatie te laten bezoeken, kunt u inzicht krijgen in uw onderzoeksvragen. Is uw personeel bijvoorbeeld beleefd en correct tegenover uw klanten? Vertegenwoordigen zij uw bedrijf zoals u dat wilt en houden zij zich aan de richtlijnen en/of procedures? Door middel van mystery shopping krijgt u antwoord op deze en andere relevante vragen.

Mystery shopping is een vorm van kwalitatief onderzoek.

Mystery shoppers

Markteffect heeft ervaren en getrainde mystery shoppers in dienst. Vanwege het feit dat zij veel ervaring hebben met mystery shoppen, weten zij uw organisatie zowel telefonisch, online als face-to-face op de juiste manier te benaderen. De mystery shoppers werken via het klantcontactmodel dat Markteffect samen met u opstelt bij de start van het onderzoek. Het contact van uw medewerkers met uw klanten is meestal bepalend voor de kwaliteit van uw relatie met de klant. Door middel van het klantcontactmodel worden alle contactmomenten onderzocht en objectief beoordeeld.

Het veldwerk vindt in de meeste gevallen plaats via face-to-face onderzoek, waarbij een mystery shopper uw bedrijf bezoekt. Het komt daarnaast ook voor dat het onderzoek telefonisch (de mystery shopper neemt telefonisch contact op met uw bedrijf of klantenservice) of online (de mystery shopper neemt via de website of per mail contact op met uw bedrijf of klantenservice) plaatsvindt.

Concrete verbeterpunten

Één van de kenmerken van mystery shopping is dat er zeer concrete verbeterpunten worden aangeleverd waarmee de kwaliteit van de contactmomenten tussen uw organisatie en uw klanten geoptimaliseerd kan worden. Een goed contact wordt vaak bepaald door kleine details en deze kunnen enkel getoetst worden door het daadwerkelijk plaats laten vinden van contact. De mystery shoppers delen hun bevindingen met onze onderzoeker die het hele onderzoekstraject begeleidt. 

Mystery shopping kan onder andere inzicht geven in:

  • De klantvriendelijkheid en deskundigheid van uw personeel;
  • De mate waarin uw personeel uw organisatie op de gewenste wijze vertegenwoordigt;
  • De mate waarin uw personeel zich houdt aan de richtlijnen en/of procedures van uw organisatie;
  • Concrete verbeterpunten voor de kwaliteit van de contactmomenten tussen uw organisatie en uw klanten.

Kunnen wij u ergens mee helpen?

Voor meer informatie over mystery shopping onderzoek, de werkwijze van Markteffect of overige vragen, kunt u telefonisch contact opnemen via , een e-mail sturen naar vraag@markteffect.nl of een bericht achterlaten via het contactformulier.

 

Danny Meulenbroeks - Manager Onderzoek & Kwaliteit

Danny
Meulenbroeks

Manager Onderzoek & Kwaliteit
Jill Schalken - Onderzoeksspecialist

Jill
Schalken

Onderzoeksspecialist
Welk marktonderzoek heb ik nodig?
Help mij kiezen
Of
Stel Uw Vraag

Heeft u vragen of wenst u meer informatie?

Help mij kiezen of Neem vrijblijvend contact op