Markteffect

Online Community

Een interactief gesprek met doelgroepen

  • Dit krijgt u van ons:

    • Totale ontzorging door onderzoekspecialist en moderator gedurende gehele traject
    • Inzichtelijke resultaten d.m.v. kwalitatief hoogwaardige rapportages
    • Branche gespecialiseerde onderzoeksspecialisten en moderatoren
    • Meekijken tijdens de uitvoering van de online community waardoor u invloed heeft op de vraagstelling
  • Dit krijgt u van ons:

    • Totale ontzorging door onderzoekspecialist en moderator gedurende gehele traject
    • Inzichtelijke resultaten d.m.v. kwalitatief hoogwaardige rapportages
    • Branche gespecialiseerde onderzoeksspecialisten en moderatoren
    • Meekijken tijdens de uitvoering van de online community waardoor u invloed heeft op de vraagstelling
  • Dit krijgt u van ons:

    • Totale ontzorging door onderzoekspecialist en moderator gedurende gehele traject
    • Inzichtelijke resultaten d.m.v. kwalitatief hoogwaardige rapportages
    • Branche gespecialiseerde onderzoeksspecialisten en moderatoren
    • Meekijken tijdens de uitvoering van de online community waardoor u invloed heeft op de vraagstelling
  • Dit krijgt u van ons:

    • Totale ontzorging door onderzoekspecialist en moderator gedurende gehele traject
    • Inzichtelijke resultaten d.m.v. kwalitatief hoogwaardige rapportages
    • Branche gespecialiseerde onderzoeksspecialisten en moderatoren
    • Meekijken tijdens de uitvoering van de online community waardoor u invloed heeft op de vraagstelling
  • Dit krijgt u van ons:

    • Totale ontzorging door onderzoekspecialist en moderator gedurende gehele traject
    • Inzichtelijke resultaten d.m.v. kwalitatief hoogwaardige rapportages
    • Branche gespecialiseerde onderzoeksspecialisten en moderatoren
    • Meekijken tijdens de uitvoering van de online community waardoor u invloed heeft op de vraagstelling
  • Dit krijgt u van ons:

    • Totale ontzorging door onderzoekspecialist en moderator gedurende gehele traject
    • Inzichtelijke resultaten d.m.v. kwalitatief hoogwaardige rapportages
    • Branche gespecialiseerde onderzoeksspecialisten en moderatoren
    • Meekijken tijdens de uitvoering van de online community waardoor u invloed heeft op de vraagstelling

Naast diepte-interviews, en groepsdiscussies is ook het voeren van een online community een vorm van kwalitatief onderzoek. Afhankelijk van uw onderzoeksvraag zal Markteffect u adviseren welke vorm van onderzoek het meest geschikt is. Een online community is een zeer interactieve vorm van kwalitatief onderzoek. Door middel van een online community krijgt u diepgaande kwalitatieve inzichten waarmee u direct aan de slag kunt. Een online community resulteert in concrete en praktisch toepasbare onderzoeksresultaten die door Markteffect zowel tekstueel als visueel met u worden gedeeld.

Methode

Tijdens een online community geven respondenten circa 3, 5 of 7 dagen hun mening over uw onderzoeksvragen, onder leiding van een onderzoeksspecialist en een moderator. Alle geworven respondenten ontvangen inloggegevens waarmee zij kunnen inloggen op de online community. In een online community kunnen open en gesloten vragen worden voorgelegd. Daarnaast is het mogelijk om polls en opdrachten door de respondenten te laten uitvoeren.

 

In een online community kunnen zowel individuele opdrachten als groepsopdrachten worden voorgelegd. Op deze manier ontstaat de mogelijk tot het doorvragen op antwoorden die een specifieke respondent geeften kan beïnvloeding door de andere respondenten worden voorkomen.

Werving van de respondenten

In veel gevallen zal Markteffect zorgen voor de werving van de respondenten. Tijdens de kick-off meeting stemt Markteffect met u af aan welke eisen de deelnemende respondenten dienen te voldoen. Op basis van deze eisen zal Markteffect panelleden die binnen de doelgroep vallen uitnodigen en screenen. Vervolgens zullen de respondenten telefonisch worden bevestigd. Bij kwalitatief onderzoek is het gebruikelijk om de deelnemende respondenten een vergoeding te geven voor hun deelname. Tijdens de kick-off meeting zullen we samen bepalen welke incentive van toepassing is.

 

Specialisme

Het is belangrijk dat de online community op een goede manier verloopt, zodat alle onderzoeksvragen worden beantwoord. De onderzoeksspecialist en de moderator zorgen ervoor dat groepen en individuele respondenten niet afdwalen, dat zij alle vragen volledig beantwoorden en de gewenste opdrachten uitvoeren. Markteffect heeft een team van getrainde onderzoeksspecialisten en moderatoren die ruime ervaring hebben met het opzetten en leiden van online community’s. Hierdoor is Markteffect in staat om een online community in te zetten om uw onderzoeksvragen beantwoord te krijgen.

 

Kunnen wij u ergens mee helpen?

 

Voor meer informatie over online community’s, de werkwijze van Markteffect of overige vragen, kunt u telefonisch contact opnemen via 040 239 22 90, een e-mail sturen naar vraag@markteffect.nl of een bericht achterlaten via het contactformulier.

Welk marktonderzoek heb ik nodig?
Help mij kiezen
Of
Stel Uw Vraag

Heeft u vragen of wenst u meer informatie?

Help mij kiezen of Neem vrijblijvend contact op