Markteffect

Medewerkerstevredenheid

Medewerkers als basis van uw succes

Dit krijgt u van ons:

  • Offerte binnen 24 uur - Snelle doorlooptijd
  • Vragenlijst op maat en totale ontzorging
  • Onderzoeksspecialist op gebied van Medewerkerstevredenheid & Betrokkenheid
  • Biedt inzicht in tevredenheid en loyaliteit

Medewerkers zijn het visitekaartje van uw organisatie. Zij hebben een grote invloed op de tevredenheid van uw klanten. Daarnaast zorgen tevreden medewerkers voor innovatie, een lager verzuim en een lager verloop. Het hebben van tevreden medewerkers is dus van groot van belang voor iedere organisatie.

Markteffect kan u door middel van een medewerkerstevredenheidsonderzoek helpen met het inzichtelijk maken van uw sterke en zwakke punten en de kansen en bedreigingen vanuit het perspectief van de medewerkers.

Waarom zijn medewerkers wel/niet tevreden?

Een positieve verandering realiseren in de medewerkerstevredenheid is een hele opgave. Daarom is het essentieel om te weten aan welke knoppen u moet draaien om het maximale resultaat te bereiken. Niet alle aspecten van uw interne organisatie zullen immers dezelfde invloed hebben op de tevredenheid. Door middel van een regressieanalyse brengt Markteffect de samenhang van de verschillende aspecten met de algemene tevredenheid in kaart. Hieruit ontstaat niet alleen een beeld van de tevredenheid van het aspect, maar ook van de belangrijkheid. Door middel van een prioriteitenmatrix krijgt u concreet inzicht in de verbeteracties welke prioriteit behoeven.

Klantloyaliteit en aanbevelingen

Markteffect helpt u graag met het in kaart brengen van de medewerkerstevredenheid en loyaliteit door onder andere gebruik te maken van de Net Promotor Score (NPS) en het loyaliteitsmodel. De NPS gebruiken we hierbij om inzichtelijk te maken in hoeverre uw medewerkers uw organisatie zouden aanbevelen als werkgever. Daarnaast gebruiken we de NPS om te meten in hoeverre uw medewerkers de producten en/of diensten van uw organisatie zouden aanbevelen. 

Spiegelonderzoek

Een medewerkerstevredenheidsonderzoek kan worden uitgebreid met een spiegelonderzoek. Hierbij wordt niet alleen gekeken naar de tevredenheid van uw medewerkers, maar ook naar de verwachtingen en perceptie van het management van uw organisatie. Door middel van een gap-analyse brengt Markteffect een vergelijking in kaart tussen de perceptie van het management van uw organisatie en de daadwerkelijke tevredenheid van uw medewerkers. Dit levert vaak verrassende en soms ook confronterende inzichten op. 

Methoden medewerkerstevredenheidsonderzoek

Afhankelijk van uw klantgroep bepalen we samen op welke manier Markteffect het onderzoek zal uitvoeren. Vaak zijn de interne datasystemen goed op orde en kan het onderzoek online (per e-mail) uitgevoerd worden. Uiteraard zijn er ook andere opties. Deze brengen wij graag samen met u in kaart. 

Voor wie?

Markteffect voert medewerkerstevredenheidsonderzoek uit voor organisaties die het belang van hun medewerkers inzien en op basis van de door Markteffect verkregen inzichten willen verbeteren.

Algemene tevredenheid Markteffect: 8.1

Kunnen wij u ergens mee helpen?

Voor meer informatie over medewerkerstevredenheidsonderzoek, de werkwijze van Markteffect of overige vragen, kunt u telefonisch contact opnemen via , een e-mail sturen naar vraag@markteffect.nl of een bericht achterlaten via het contactformulier.

Edgar de Beule - Consultant

Edgar
de Beule

Consultant
Danny Meulenbroeks - Manager Onderzoek & Kwaliteit

Danny
Meulenbroeks

Manager Onderzoek & Kwaliteit
Welk marktonderzoek heb ik nodig?
Help mij kiezen
Of
Stel Uw Vraag

Heeft u vragen of wenst u meer informatie?

Help mij kiezen of Neem vrijblijvend contact op