Een aantal van onze consumentenonderzoeken
Naamsbekendheid- & Imago-onderzoeken:
Om inzicht te krijgen in de bekendheid van uw merk of product en de manier waarop de doelgroep naar uw product kijkt, voeren we voor diverse aanbieders in deze markt naamsbekendheids- en imago-onderzoeken uit. Door deze onderzoeken komt u erachter hoe u presteert ten opzichte van uw concurrenten en krijgt u tevens inzicht in uw concurrentiepositie. Meer weten over een naamsbekendheid- of imago-onderzoek?
NaamsbekendheidonderzoekImago-onderzoek
Campagne onderzoeken:
Om inzicht te krijgen in de effecten van een (above the line) marketing campagne, kunt u een campagne effectmeting uit laten voeren. Met behulp van onze meetmethodieken kunnen we enerzijds het bereik en het effect van de campagne inzichtelijk maken, maar u anderzijds ook adviseren bij de inzet van media voor de volgende metingen. Een mooie tv- of radiospot is natuurlijk leuk, maar niet als deze niet op de juiste manier uitgeserveerd wordt en niet de juiste doelgroepen bereikt. Meer informatie over campagne effectmetingen?
Campagne effectmeting
Behoefte- & Doelgroeponderzoek:
Staat u op het punt om een nieuw product te ontwikkelen of in de markt te zetten? Wilt u toetsen of een bestaand product aan de wensen en behoeften van uw doelgroep voldoet, of wilt u juist weten wíe uw doelgroep is en hoe deze het best bereikbaar is? Dan kunnen wij u helpen door middel van een behoefte- & doelgroeponderzoek, dat zowel voor B2B als B2C kan worden uitgevoerd. Meer weten over een behoefte- of doelgroeponderzoek?
Behoefteonderzoek Doelgroeponderzoek
Positioneringsonderzoek:
Een positioneringsonderzoek is een gedetailleerdere variant van het naamsbekendheid- & imago onderzoek. Er wordt namelijk dieper ingegaan op de concurrentie. Het positioneringsonderzoek geeft u handvatten om uw positie in deze markt (beter) te kunnen claimen. Hoe scoort u bijvoorbeeld op de belangrijkste KPI’s ten opzichte van uw belangrijkste concurrenten? Meer informatie over het positioneringsonderzoek?
Positioneringsonderzoek
Content- & PR onderzoek:
Heeft u de ambitie om het nieuws te halen of om content te creëren om uw thought leadership positie kracht bij te zetten? Dan is het prettig als u artikelen en content kunt ontwikkelen op basis van feiten. Feiten die rechtstreeks van uw doelgroep of van ‘de Nederlander’ afkomen, maar wel gebaseerd zijn op representativiteit en betrouwbaarheid.