The Relevance Group

The Relevance Group is een Europees netwerk van zo’n 10 gespecialiseerde bedrijven in marketing, data, AI en technologie. The Relevance Group is opgericht vanuit de gedeelde overtuiging dat de groei van een organisatie vandaag de dag niet alleen afhangt van een goed idee, maar van het vermogen om structureel relevant te zijn op elk moment in de customer lifecycle. En dat de sleutel daartoe ligt in het effectief benutten van verschillende soorten datastromen, zoals salesdata, gedragsdata, researchdata, marketingdata en overige externe databronnen.

Veel organisaties hebben duidelijke groeidoelstellingen. Ze weten dat er kansen zijn, en beseffen steeds vaker dat die te vinden zijn in hun eigen data. Maar om deze groeikansen echt te benutten, is meer nodig dan alleen toegang tot deze data. Het vraagt om het herkennen van de juiste signalen, het verbinden van databronnen en het kunnen handelen met de juiste expertise. Precies daar maakt The Relevance Group het verschil: door organisaties te helpen de juiste signalen te herkennen, databronnen te verbinden, strategieën te creëren én deze in de praktijk te implementeren.

The Relevance Group brengt de beste organisaties samen op het gebied van strategie, insights, data science, marketingtechnologie en de operationele uitvoering. Elke organisatie binnen de groep is zorgvuldig geselecteerd op hun expertise en cultuur, maar ook hun track record. Hoewel elk bedrijf zelfstandig opereert, delen zij allen dezelfde cultuur en één missie: organisaties helpen om te kunnen groeien door het identificeren en benutten van (nieuwe) kansen, door het gebruik van data.

Relevantie creëren

Data is overal. Denk bijvoorbeeld aan klantdata, salesdata, online data, marketingdata en externe databronnen. De kunst is om al deze data op de juiste manier aan elkaar te knopen en op basis daarvan het gedrag van de consument nóg beter te kunnen begrijpen – of zelfs te voorspellen. Daarnaast helpt dit bijvoorbeeld bij het ontdekken van nieuwe (markt)kansen en het ontwikkelen van nieuwe verdienmodellen.

Door actieve data, ingewonnen door marktonderzoek, te combineren met alle overige beschikbare passieve data, kunnen we opdrachtgevers voorzien van nog diepgaandere inzichten. Op die manier kunnen we de opdrachtgever een 360 graden beeld geven. Van het meten van performance, het bouwen van dashboards met merk kpi’s tot predictive modelling en het kwalitatief aanscherpen van campagnes op basis van data science. Dit stelt ons in staat om groots te denken, wanneer de opdrachtgever dat wil. Op deze manier kunnen wij onze opdrachtgevers nog veel meer bieden dan wij nu doen. En dat is wat The Relevance Group te bieden heeft.

Onze partners

The Relevance Group is een internationaal partnership met onafhankelijke bedrijven met expertise op het gebied van market research, data science, marketing technology en artificial intelligence (AI).

Markteffect: wij zijn een strategisch marktonderzoeksbureau dat als one-stop-shop dient voor haar nationale en internationale opdrachtgevers en gespecialiseerd is in meer dan zeven verschillende onderzoeksgebieden. Markteffect is gevestigd in Eindhoven en Amsterdam.

Techonomy: Techonomy is de digitale en data dienstverlener uit Eindhoven. Techonomy maakt gebruik van creativiteit om het technologische potentieel te maximaliseren. In dit digitale tijdperk van grenzeloze mogelijkheden stelt Techonomy klanten in staat om opkomende kansen te ontdekken en hiervan te profiteren.

Beautiful Lives: Beautiful Lives is een toonaangevend onderzoeksbureau uit Utrecht, gespecialiseerd in kwalitatief onderzoek en innovatietrajecten. Ze zijn experts in het écht begrijpen van mensen. Niet op basis van cijfers en grafieken, maar door dieper in te zoomen op emoties, overtuigingen en de context waarin keuzes worden gemaakt.

TDA Group: TDA Group is een toonaangevende aanbieder van technologiegedreven oplossingen, waaronder Customer Data Platforms (CDP), Master Data Management (MDM) en eigen segmentatie-methodes. Met ongeveer 120 teamleden verspreid over Nederland, België en Duitsland, brengt TDA sterke technologische expertise met zich mee die perfect aansluit op onze bestaande capaciteiten.

Datalogue: Datalogue transformeert data naar inzichten. Datalogue is een full-service data-gedreven expert vanuit Hamburg binnen de gebieden Data Analytics & AI, Data Driven Marketing, Data Driven Consulting en Data technology.

DataLab: DataLab is een van de toonaangevende bedrijven voor Customer Equily in het Duitstalige gebied. DataLab is een end-to-end loyaliteit en direct marketing service aanbieder, die hun opdrachtgevers ondersteund bij het opzetten van een langdurige en succesvolle relatie met hun consumenten. DataLab is gevestigd in Düsseldorf.

Converto: Dé Europese leider in marketing innovatie die hun opdrachtgevers ondersteunt bij het transformeren van hun idee naar op maat gemaakte innovatieve communicatie. Converto is gevestigd in Zwitserland.

IMG: De Interactive Marketing Group (IMG) is een high-end adviesbureau voor digitale pioniers. IMG werkt samen met Digital Champions om de beste klantervaringen te creëren.  IMG is gevestigd in Hamburg.

Customlytics: Customlytics is het toonaangevende full-stack mobiele technologie- en marketingadviesbureau in Duitsland. Customlytics omvat serviceaanbiedingen consulting en ondersteuning voor mobiele app-strategie, productbeheer, analytics en technologie-integratie.

Neem gerust rechtstreeks contact met ons op voor vragen en advies!

<p>Michael <span>Petit</span></p>

Michael Petit

Client Consultant