Optimaliseer jouw product met de kracht van een in-home use test

Sluit jouw product wel aan bij de behoeften van jouw klanten, past het bij jouw merk en voldoet het aan de verwachtingen die men heeft gekregen op basis van het conceptidee en de verpakking? Omdat een product meer is dan alleen een verpakking of idee, geloven wij dat het testen en beoordelen van het fysieke product door de beoogde doelgroep van grote meerwaarde is.

Download hier onze whitepaper over de in-home use test.

Je kunt nog zo'n mooi verhaal vertellen en de consument verleiden met een aantrekkelijk ontwerp, maar dat is slechts het begin. Gaat iemand het product opnieuw kopen nadat hij het écht heeft geprobeerd of geproefd?

kwaliteit

Inzicht in de productacceptatie door de ogen van jouw doelgroep

betrouwbaar-onderzoek

Inzicht in de gebruikerservaring en tevredenheid in de eigen omgeving van jouw doelgroep

doelgroep

Identificeren van verbeterpunten het afstemmen van het product op de behoeften van je doelgroep

Hoe wordt een in-home use test uitgevoerd?

Wij hebben een online onderzoek ontwikkeld waarmee inzicht wordt verkregen in de acceptatie van jouw product. Bij een in-home use test beoordelen respondenten eerst het concept en daarna het product. Op deze manier wordt vastgesteld of het product goed bij het concept past en andersom. Dit onderzoek voeren wij inmiddels al in diverse landen uit. 

De in-home use test biedt waardevolle inzichten voor de verdere ontwikkeling van jouw concept en geeft een duidelijk beeld van de productpotentie, zoals de kans op herhaalaankopen. Voor een optimale gebruikerservaring ontvangen respondenten de producten thuis. Op deze manier kunnen ze het product testen in hun eigen vertrouwde omgeving en op de momenten waarop ze soortgelijke producten normaal gesproken gebruiken. Dichter bij de werkelijke gebruikssituatie kom je in onderzoek niet.

De consument beoordeelt het conceptidee en de verpakking eerst op een aantal vaste aspecten. Vervolgens wordt het product daadwerkelijk door de consument geprobeerd, waarbij een set van evaluatie- en optimalisatievragen wordt voorgelegd. Tot slot volgen vragen over de fit met het concept en de koopintentie. Dankzij de semi-geautomatiseerde opzet bieden wij haar klanten op deze manier een helder en effectief instrument om snel en kostenefficiënt inzicht te verkrijgen in de concept-fit van het product.

Productervaring

Hoe ervaren consumenten het product tijdens gebruik in hun eigen omgeving, en voldoet het aan hun verwachtingen?

Gebruiksgemak

Is het product gemakkelijk te begrijpen en te gebruiken?

Tevredenheid en verbeterpunten

Hoe tevreden zijn gebruikers over aspecten zoals smaak, textuur, effectiviteit of functionaliteit, en wat kan beter?

Koopintentie

Zijn gebruikers na de test bereid het product aan te schaffen, en welke factoren beïnvloeden die beslissing?

Hoe maakt Markteffect een in-home use test uniek?

Aan de hand van jarenlang onderzoek hebben wij een gevalideerde benchmark ontwikkeld: de Markteffect Performance Index (MPI). Hierin worden zes verschillende aspecten met elkaar gekruist. Deze index score zet in één oogopslag de resultaten van jouw onderzoeken in perspectief en maakt inzichtelijk of de door jou behaalde score een goede score is, of juist niet.

De in-home use test is standaard inclusief deze benchmark. Wij streven er namelijk naar om jou te kunnen voorzien van de beste en meest relevante inzichten.

Door goed naar je te luisteren, jouw vraag te analyseren en dan pas te adviseren zorgen wij voor relevantie. Met meer dan 30 jaar ervaring kennen we de markt door en door. Dit helpt ons om te begrijpen wat je van ons vraagt. Hierdoor brengen we graag gepast advies voor je uit. Wij gebruiken hiervoor een beproefde aanpak, waarbij samenwerking met onze opdrachtgevers centraal staat. Neem gerust vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Wat levert een in-home use test op?

Een in-home use test biedt inzicht in hoe consumenten jouw product ervaren in hun eigen omgeving, wat hen helpt om een eerlijk oordeel te vormen over aspecten als smaak, textuur, gebruiksgemak en effectiviteit. Het resultaat is een gedetailleerd beeld van de acceptatie van je product, inclusief de aansluiting bij het concept en de kans op herhaalaankopen. Door de producten thuis te laten testen, wordt duidelijk of het product daadwerkelijk past bij de behoeften en verwachtingen van de consument.

Daarnaast krijg je met de Markteffect Performance Index (MPI) een gevalideerde benchmark, waarmee je jouw resultaten kunt vergelijken en beoordelen. Dankzij deze inzichten kun je je concept verder ontwikkelen, optimaliseren en een duidelijk beeld krijgen van de marktpotentie van je product.

Hier vind je enkele relevante pagina's:

Onderzoeksmethoden

Benieuwd welke methoden er zijn om jouw onderzoeksvraag te beantwoorden? Dan zit je hier goed. Bekijk hier het overzicht van al onze onderzoeksmethoden.

Meer info

Behoefteonderzoek

Is er interesse in jouw (nieuwe) product of dienst? Behoefteonderzoek is waardevol voor het toetsen van een nieuw product of een nieuwe dienst die je in de markt wi…

Meer info

Mystery shopping

Een mystery shopping onderzoek biedt inzicht in de klantvriendelijkheid, toegankelijkheid en deskundigheid van jouw personeel. Zo weet je snel of jouw personeel beleefd e…

Meer info

Usability onderzoek

Uw website is het gezicht van uw organisatie. Daarom is het essentieel dat uw website een goed beeld weergeeft van uw organisatie en uw producten of diensten. Hierbij is …

Meer info

Kennisbank

Marktonderzoek komt voor in veel werkvelden en het is makkelijk verdwaald te raken in de jargon. Bent u een term tegengekomen die u niet kent? Bekijk hier in detail wat h…

Meer info

Concepttest

Meer info

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe een in-home use test onderzoek in de praktijk werkt en wat het je onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor je uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat je sommige vraagstukken herkent, omdat je deze bijvoorbeeld binnen jouw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Smaaktest: Bavaria 0.0%

Usage & Attitude onderzoek:
Jos Poell

Delta Wines: Smaaktest

Inzichten in de koffiemarkt via het Usage & Attitude Onderzoek voor Copar & Australian Koffie

Veelgestelde vragen

Wat is een in-home use test

De in-home use test onderzoekt of jouw product nog wel aansluit bij de behoeften van jouw klanten, past het bij jouw merk en voldoet het aan de verwachtingen die men heeft gekregen op basis van het conceptidee en de verpakking?

Wat levert een in-home use test op?

Een in-home use test biedt inzicht in hoe consumenten jouw product ervaren in hun eigen omgeving, wat hen helpt om een eerlijk oordeel te vormen over aspecten als smaak, textuur, gebruiksgemak en effectiviteit. Het resultaat is een gedetailleerd beeld van de acceptatie van je product, inclusief de aansluiting bij het concept en de kans op herhaalaankopen. Door de producten thuis te laten testen, wordt duidelijk of het product daadwerkelijk past bij de behoeften en verwachtingen van de consument.

Hoe wordt een in-home use test uitgevoerd?

Wij hebben een online onderzoek ontwikkeld waarmee inzicht wordt verkregen in de acceptatie van jouw product. Bij een in-home use test beoordelen respondenten eerst het concept en daarna het product. Op deze manier wordt vastgesteld of het product goed bij het concept past en andersom. Dit onderzoek voeren wij inmiddels al in diverse landen uit. 

De in-home use test biedt waardevolle inzichten voor de verdere ontwikkeling van jouw concept en geeft een duidelijk beeld van de productpotentie, zoals de kans op herhaalaankopen. Voor een optimale gebruikerservaring ontvangen respondenten de producten thuis. Op deze manier kunnen ze het product testen in hun eigen vertrouwde omgeving en op de momenten waarop ze soortgelijke producten normaal gesproken gebruiken. Dichter bij de werkelijke gebruikssituatie kom je in onderzoek niet.

Hoe kies ik een marktonderzoeksbureau?

Een marktonderzoeksbureau moet goed passen bij je vraag, maar ook bij je bedrijf. We hebben een checklist van de belangrijke variabelen waar jij op moet letten.

Klik hier om deze te downloaden

Wie is Markteffect?

Markteffect is een full-service marktonderzoeksbureau, gespecialiseerd in zeven verschillende onderzoeksgebieden. Ons onderzoeksteam bestaat uit 65 onderzoeksspecialisten. Daarnaast beschikken we over een eigen veldwerkteam, dat bestaat uit ruim 80 medewerkers met verschillende nationaliteiten.

Lees hier meer

<p>Patrick <span>Evers</span></p>

Patrick Evers

Client Consultant