Hoe maakt Markeffect het naamsbekendheidonderzoek uniek?
Wij bieden de mogelijkheid om extra diepgang aan het onderzoek toe te voegen. Naast de verschillende niveaus van bekendheid is het nuttig om te weten wat de bron van deze bekendheid is. De bron van de bekendheid geeft jouw organisatie inzicht in hoe deze bekendheid tot stand is gekomen. Dit kan je helpen met het effectiever inzetten van jouw marketing- en communicatiemiddelen (die we ook kunnen tonen in de vragenlijst). Ook wordt de overweging in kaart gebracht. Daarmee krijg je inzicht in welk deel van het koopproces winst te behalen is.
Verder is de conversieratio een belangrijke graadmeter voor het succes van een organisatie. Wij brengen met een geijkte methode in kaart welk percentage van de doelgroep jouw producten of diensten kent en overweegt, en welk percentage een voorkeur voor jouw producten of diensten heeft. Jouw doelgroep komt namelijk niet alleen met de communicatie van jouw organisatie in aanraking, maar ook met die van jouw concurrenten. Door inzicht te verkrijgen in de belangrijkste graadmeters, kan je een strategie bepalen die leidt tot een hoger conversieratio. We helpen je hier graag bij!
Door goed naar je te luisteren, jouw vraag te analyseren en dan pas te adviseren zorgen wij voor relevantie. Dat is namelijk waar het écht om gaat. Met meer dan 30 jaar ervaring kennen we veel markten door en door. Dit helpt ons om te begrijpen wat je van ons vraagt. Hierdoor brengen we graag gepast advies voor je uit. Wij gebruiken hiervoor een beproefde aanpak, waarbij samenwerking met onze opdrachtgevers centraal staat.
Wat levert een naamsbekendheidonderzoek op?
Door inzicht te verkrijgen in de verschillende lagen van de bekendheid van jouw organisatie, krijg je een goed beeld van de kansen die nog voor je liggen om de naamsbekendheid van jouw organisatie te vergroten. Een goed product is tegenwoordig niet meer voldoende vanwege de grote concurrentie. Concreet krijg je ook inzicht in jouw concurrentiepositie in de markt.
Daarnaast ontvang je een uitgebreide onderzoeksrapportage en tijdens de terugkoppeling denken we graag mee over hoe de kansen het beste te benutten zijn. Wij vinden het belangrijk ervoor te zorgen dat jij beslissingen kunt nemen op basis van de beste en meest relevante inzichten.