Deskresearch

Deskresearch is onderzoek doen naar al beschikbare gegevens ten behoeve van een onderzoeksvraag. Deze beschikbare gegevens zijn reeds verzameld door anderen en hoeven dus niet opnieuw te worden vergaard. Voorbeelden van dit soort data zijn jouw klantenbase of cijfers beschikbaar gesteld door het CBS. Met deskresearch krijg je een relevante basis van informatie die je helpt jouw vraagstuk efficiënt en doelgericht aan te pakken.

Door bestaande gegevens te analyseren, zoals cijfers van jouw klantenbase of openbare data, krijg je direct inzicht in trends, patronen en kansen die van belang zijn voor jouw organisatie. Het versterkt de relatie met jouw doelgroep, omdat je beter kunt inspelen op hun gedrag, behoeften en voorkeuren door te begrijpen wat hen beweegt.

Daarnaast kun je met deskresearch betere resultaten behalen, doordat je beslissingen baseert op feitelijke informatie in plaats van aannames, wat niet alleen een solide basis is voor verdere onderzoeken, maar ook bijdraagt aan meer strategische keuzes.

“Wij vinden het buitengewoon belangrijk om een duurzame verbinding te hebben en te behouden met al onze stakeholders. Markteffect helpt ons al jaren op meerdere terreinen om deze verbinding continu te testen, te beoordelen en aan te scherpen. De medewerkers van Markteffect staan altijd paraat en handelen zeer adequaat. Weinig woorden zijn nodig om een maximaal resultaat te behalen.” - Emiel van den Bosch, Directie Beleid, Marketing & Communicatie Van Hall Larenstein

search

Mogelijkheid om achterliggende gedachtes en motivaties te doorgronden

interaction

Duidelijke structuur, maar toch interactief

aanvullend

Waardevol als aanvulling op kwantitatief onderzoek

Waarom deskresearch bij ons?

We hebben medewerkers in dienst die gespecialiseerd zijn in deskresearch. Deze medewerkers weten hoe zij de benodigde informatie op een effectieve manier kunnen achterhalen. Door het raadplegen van de juiste bronnen en het leggen van de juiste contacten, zijn onze onderzoekers altijd in staat om de door jou gewenste informatie te vinden en terug te koppelen.

De bronvermelding

Een zeer belangrijk aspect bij het uitvoeren van deskresearch is het raadplegen van de juiste bronnen. Het maakt bijvoorbeeld een groot verschil of informatie afkomstig is van een onbekende website of van de Kamer van Koophandel of het CBS. We raadplegen en gebruiken enkel bronnen waarvan de betrouwbaarheid 100% kan worden gegarandeerd. Samen met het uiteindelijke rapport wordt ook de bijbehorende bronnenlijst geleverd.

Bekijk bijvoorbeeld deze pagina's:

Typen onderzoek

Ben je op zoek naar strategische inzichten op basis van marktonderzoek? Of wil je ondervinden hoe onderzoek bijdraagt aan het (nog) succesvoller maken van jouw …

Meer info

Onderzoeksmethoden

Benieuwd welke methoden er zijn om jouw onderzoeksvraag te beantwoorden? Dan zit je hier goed. Bekijk hier het overzicht van al onze onderzoeksmethoden.

Meer info

Ontmoet ons team

Ontmoet ons enthousiaste team van specialisten, die voor je klaarstaan om jouw onderzoek tot een succes te maken! Door scherp en kritisch mee te denken vanaf de start van…

Meer info

Online onderzoek

Online onderzoek is een snelle en effectieve veldwerkmethode om data te verzamelen voor jouw onderzoek. Het is een vorm van kwantitatief onderzoek, die vaak gebruikt word…

Meer info

Kwantitatief onderzoek

Kwantitatief onderzoek is het juiste middel wanneer je representatieve antwoorden en feitelijke onderbouwingen nodig hebt. Wil je bijvoorbeeld de naamsbekendheid onder ee…

Meer info

Alle referenties

Bekijk hier al onze klantreferenties, het totaaloverzicht en opgedeeld per branche.

Meer info

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe deskresearch in de praktijk werkt en wat het je onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor je uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat je sommige vraagstukken herkent, omdat je deze bijvoorbeeld binnen jouw eigen organisatie ook bent tegengekomen. 

Deskresearch, Kwalitatief- & Kwantitatief onderzoek voor
Van Hall Larenstein

Haalbaarheidsonderzoek:
PSV Fanstore

Doelgroeponderzoek voor Only for Men

Samenwerking
Markteffect & PSV

<p>Joris <span>van de Schoor</span></p>

Joris van de Schoor

Client Consultant