Deskresearch

Deskresearch is onderzoek doen naar al beschikbare gegevens ten behoeve van een onderzoeksvraag. Deze beschikbare gegevens zijn reeds verzameld door anderen en hoeven dus niet opnieuw te worden vergaard. Voorbeelden van dit soort data zijn uw klantenbase of cijfers beschikbaar gesteld door het CBS.

“Wij vinden het buitengewoon belangrijk om een duurzame verbinding te hebben en te behouden met al onze stakeholders. Markteffect helpt ons al jaren op meerdere terreinen om deze verbinding continu te testen, te beoordelen en aan te scherpen. De medewerkers van Markteffect staan altijd paraat en handelen zeer adequaat. Weinig woorden zijn nodig om een maximaal resultaat te behalen.”
Emiel van den Bosch, Directie Beleid, Marketing & Communicatie Van Hall Larenstein

search

Mogelijkheid om achterliggende gedachtes en motivaties te doorgronden

interaction

Duidelijke structuur, maar toch interactief

aanvullend

Waardevol als aanvulling op kwantitatief onderzoek

Waarom deskresearch bij Markteffect?

Markteffect heeft medewerkers in dienst die gespecialiseerd zijn in deskresearch. Deze medewerkers weten hoe zij de benodigde informatie op een effectieve manier kunnen achterhalen. Door het raadplegen van de juiste bronnen en het leggen van de juiste contacten, zijn de onderzoekers van Markteffect altijd in staat om de door u gewenste informatie te vinden en terug te koppelen.

De bronvermelding

Een zeer belangrijk aspect bij het uitvoeren van deskresearch is het raadplegen van de juiste bronnen. Het maakt bijvoorbeeld een groot verschil of informatie afkomstig is van een onbekende website of van de Kamer van Koophandel of het CBS. Markteffect raadpleegt en gebruikt enkel bronnen waarvan de betrouwbaarheid 100% kan worden gegarandeerd. Samen met het uiteindelijke rapport wordt ook de bijbehorende bronnenlijst geleverd.

Hier vindt u enkele relevante pagina's:

Typen onderzoek

Bent u op zoek naar strategische inzichten op basis van marktonderzoek? Of wilt u ondervinden hoe onderzoek bijdraagt aan het (nog) succesvoller maken van uw merk of orga…

Meer info

Onderzoeksmethoden

Benieuwd welke methoden er zijn om uw onderzoeksvraag te beantwoorden? Dan zit u hier goed.  Bekijk hier het overzicht van al onze onderzoeksmethoden.

Meer info

Ontmoet ons team

Leer ons hier beter kennen. Klik op een profiel om meer te leren over wie bij Markteffect werkt. Als u met ons samenwerkt, zorgen onze medewerkers ervoor dat uw onderzoe…

Meer info

Online onderzoek

Online onderzoek is een snelle en effectieve veldwerkmethode om data te verzamelen voor uw onderzoek. Het is een vorm van kwantitatief onderzoek, die vaak gebruikt wordt …

Meer info

Kwantitatief onderzoek

Kwantitatief onderzoek is het juiste middel wanneer u representatieve antwoorden en feitelijke onderbouwingen nodig heeft. Wilt u bijvoorbeeld uw naamsbekendheid onder ee…

Meer info

Alle referenties

Bekijk hier al onze klantreferenties, het totaaloverzicht en opgedeeld per branche.

Meer info

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Haalbaarheidsonderzoek:
PSV Fanstore

Doelgroeponderzoek voor Only for Men

Deskresearch, Kwalitatief- & Kwantitatief onderzoek voor
Van Hall Larenstein

Samenwerking
Markteffect & PSV

<p>Joris <span>van de Schoor</span></p>

Joris van de Schoor

Client Consultant