Online onderzoek

Online onderzoek is een snelle en effectieve veldwerkmethode om data te verzamelen voor uw onderzoek. Het is een vorm van kwantitatief onderzoek, die vaak gebruikt wordt voor klanttevredenheidsonderzoek, naamsbekendheidonderzoek, imago onderzoek en campagne effectmetingen.

“Omdat het laten uitvoeren van een onderzoek nieuw voor ons was, is er in de periode vóór het onderzoek veel tijd besteed aan het vinden van het juiste onderzoeksbureau. Uiteindelijk is er voor Markteffect gekozen, voornamelijk vanwege de persoonlijke begeleiding, sturing en hulp tijdens het traject. Zeker voor een eerste onderzoek is dit als heel prettig ervaren. De medewerkers van Markteffect waren vriendelijk, behulpzaam en makkelijk te benaderen. Dit kwam de voortgang van het traject zeer ten goede.”
Suzanne Schuitemaker, Content Manager Prijsvergelijken

tijd

Korte doorlooptijd

segmenteren

Gericht segmenteren

beeld-en-geluid

Gebruik van visueel en auditief materiaal

Waarom online onderzoek bij Markteffect?

Markteffect zal altijd op zoek gaan naar de methode die het beste bij uw onderzoeksvraag past. Online onderzoek wordt ingezet vanwege de korte doorlooptijd en de mogelijkheid om visueel en auditief materiaal te gebruiken. Ook kan er met online onderzoek gericht gesegmenteerd worden, niet alleen op demografische factoren, zoals leeftijd en geslacht, maar ook op uw specifieke doelgroep.  

Online onderzoek kan afhankelijk van uw doelstellingen uitgevoerd worden op uw eigen database (voornamelijk geschikt voor klanttevredenheidsonderzoek of medewerkerstevredenheidsonderzoek) of op één van onze eigen onderzoekspanels. Markteffect heeft toegang tot een consumenten panelnetwerk van in totaal ongeveer 255.000 Nederlandse consumenten verdeeld over heel Nederland. Hiermee kunnen op basis van uw doelgroep de juiste respondenten geselecteerd worden voor uw onderzoek.

Het eigen consumentenpanel van Markteffect voldoet aan strenge kwaliteitsvoorwaarden. Zo moeten leden tenminste één maal per jaar meedoen aan een onderzoek, moet het profiel van de leden minimaal eens per jaar worden bijgewerkt of bevestigd en de leden worden op correcte wijze geworven voor de onderzoeken. Onderzoek via ons panel is anoniem en zij worden uiteraard nooit benaderd voor commerciële doeleinden.

Online kwalitatief onderzoek

Kwalitatief onderzoek wordt normaliter face-to-face gedaan, echter is er vanwege de coronacrisis veel veranderd. Zo is het lang niet mogelijk geweest om op locatie bijeen te komen en is er voor gekozen om ook kwalitatief onderzoek online te doen. Zo is er nu ook mogelijkheid om bijvoorbeeld diepte interviews of groepsdiscussies via online platforms te doen.

Hier vindt u enkele relevante pagina's:

Typen onderzoek

Bent u op zoek naar strategische inzichten op basis van marktonderzoek? Of wilt u ondervinden hoe onderzoek bijdraagt aan het (nog) succesvoller maken van uw merk of orga…

Meer info

Onderzoeksmethoden

Benieuwd welke methoden er zijn om uw onderzoeksvraag te beantwoorden? Dan zit u hier goed.  Bekijk hier het overzicht van al onze onderzoeksmethoden.

Meer info

Ontmoet ons team

Leer ons hier beter kennen. Klik op een profiel om meer te leren over wie bij Markteffect werkt. Als u met ons samenwerkt, zorgen onze medewerkers ervoor dat uw onderzoe…

Meer info

Klanttevredenheidsonderzoek

Een klanttevredenheidsonderzoek haalt de sterke punten en de verbetermogelijkheden volgens uw klanten boven water. Hoe denken uw klanten eigenlijk over uw organisatie? Wa…

Meer info

Online Community

Een Online Community is een zeer interactieve vorm van kwalitatief onderzoek. Uit een Online Community haalt u concreet en praktisch toepasbaar advies. De gespecialiseerd…

Meer info

Alle referenties

Bekijk hier al onze klantreferenties, het totaaloverzicht en opgedeeld per branche.

Meer info

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Klanttevredenheidsonderzoek voor PostNL

Naamsbekendheid-, imago- & klanttevredenheidonderzoek: Ster publieke omroep

Sponsor effectmeting: N.E.C.

Naamsbekendheid- & imago-onderzoek:
Copar-Italiano

<p>Michael <span>Petit</span></p>

Michael Petit

Manager Marketing & Client Consultant