Online onderzoek

Online onderzoek is een snelle en effectieve veldwerkmethode om data te verzamelen voor jouw onderzoek. Het is een vorm van kwantitatief onderzoek, die vaak gebruikt wordt voor klanttevredenheidsonderzoek, naamsbekendheidonderzoek, imago onderzoek en campagne effectmetingen.

Met deze methode kun je eenvoudig en efficiënt relevante inzichten verkrijgen die je helpen om de juiste strategische beslissingen te nemen. Bovendien levert online onderzoek meetbare resultaten op waarmee je jouw doelen effectief kunt realiseren. Met onze jarenlange ervaring en goede relaties met onze huidige opdrachtgevers, weten wij wat er speelt in de markt en kunnen wij je écht verder helpen.

“Omdat het laten uitvoeren van een onderzoek nieuw voor ons was, is er in de periode vóór het onderzoek veel tijd besteed aan het vinden van het juiste onderzoeksbureau. Uiteindelijk is er voor Markteffect gekozen, voornamelijk vanwege de persoonlijke begeleiding, sturing en hulp tijdens het traject. Zeker voor een eerste onderzoek is dit als heel prettig ervaren. De medewerkers van Markteffect waren vriendelijk, behulpzaam en makkelijk te benaderen. Dit kwam de voortgang van het traject zeer ten goede.” - Suzanne Schuitemaker, Content Manager Prijsvergelijken

tijd

Korte doorlooptijd

segmenteren

Gericht segmenteren

beeld-en-geluid

Gebruik van visueel en auditief materiaal

Waarom online onderzoek bij Markteffect?

We zullen altijd op zoek gaan naar de methode die het beste bij jouw onderzoeksvraag past. Online onderzoek wordt ingezet vanwege de korte doorlooptijd en de mogelijkheid om visueel en auditief materiaal te gebruiken. Ook kan er met online onderzoek gericht gesegmenteerd worden, niet alleen op demografische factoren, zoals leeftijd en geslacht, maar ook op jouw specifieke doelgroep.  

Online onderzoek kan afhankelijk van jouw doelstellingen uitgevoerd worden op je eigen database (voornamelijk geschikt voor klanttevredenheidsonderzoek of medewerkerstevredenheidsonderzoek) of op één van onze eigen onderzoekspanelsWe hebben toegang tot een consumenten panelnetwerk van Nederlandse consumenten verdeeld over heel Nederland. Hiermee kunnen op basis van jouw doelgroep de juiste respondenten geselecteerd worden voor je onderzoek.

Ons consumentenpanel voldoet aan strenge kwaliteitsvoorwaarden. Zo moeten leden tenminste één maal per jaar meedoen aan een onderzoek, moet het profiel van de leden minimaal eens per jaar worden bijgewerkt of bevestigd en de leden worden op correcte wijze geworven voor de onderzoeken. Onderzoek via ons panel is anoniem en zij worden uiteraard nooit benaderd voor commerciële doeleinden.

Online kwalitatief onderzoek

Kwalitatief onderzoek wordt normaliter face-to-face gedaan, in de digitalisering en vanwege ontwikkelingen in het vak is er veel veranderd. Zo is er nu ook mogelijkheid om bijvoorbeeld diepte interviews of groepsdiscussies via online platforms te doen.

Bekijk bijvoorbeeld deze pagina's:

Typen onderzoek

Ben je op zoek naar strategische inzichten op basis van marktonderzoek? Of wil je ondervinden hoe onderzoek bijdraagt aan het (nog) succesvoller maken van jouw …

Meer info

Onderzoeksmethoden

Benieuwd welke methoden er zijn om jouw onderzoeksvraag te beantwoorden? Dan zit je hier goed. Bekijk hier het overzicht van al onze onderzoeksmethoden.

Meer info

Ontmoet ons team

Ontmoet ons enthousiaste team van specialisten, die voor je klaarstaan om jouw onderzoek tot een succes te maken! Door scherp en kritisch mee te denken vanaf de start van…

Meer info

Klanttevredenheidsonderzoek

Een klanttevredenheidsonderzoek haalt de sterke punten en de verbetermogelijkheden volgens de klanten boven water. Hoe denken jouw klanten eigenlijk over jouw merk of org…

Meer info

Online Community

Een Online Community is een zeer interactieve vorm van kwalitatief onderzoek. Uit een online community haal je concreet en praktisch toepasbaar advies. De gespeciali…

Meer info

Alle referenties

Bekijk hier al onze klantreferenties, het totaaloverzicht en opgedeeld per branche.

Meer info

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe een online onderzoek in de praktijk werkt en wat het je onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor je uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat je sommige vraagstukken herkent, omdat je deze bijvoorbeeld binnen jouw eigen organisatie ook bent tegengekomen. 

Klanttevredenheidsonderzoek voor PostNL

Naamsbekendheid-, imago- & klanttevredenheidonderzoek: Ster publieke omroep

Sponsor effectmeting: N.E.C.

Naamsbekendheid- & imago-onderzoek:
Copar-Italiano

<p>Michael <span>Petit</span></p>

Michael Petit

Client Consultant