1. De vragenlijst
Om kwantitatieve uitspraken te kunnen doen, gebruiken we bij Markteffect een vragenlijst die vooraf samen met u is opgesteld. Dit is vaak een combinatie tussen gesloten en open vragen, waarbij de open vragen zorgen voor extra kwalitatieve inzichten. De vragenlijst wordt altijd vooraf met u afgestemd op basis van een kick-off meeting.
In sommige gevallen is het belangrijk om vooraf een aantal uitgangspunten van de vragenlijst scherper en duidelijker in beeld te krijgen. Om het scherper te krijgen, wordt dan op voorhand nog kwalitatief onderzoek uitgevoerd voor extra inzichten.
2. Het veldwerk
Bij kwantitatief onderzoek worden veelal grote aantallen respondenten ondervraagd. De specialisten van Markteffect verzorgen de werving van de juiste respondenten voor u. Het is ook mogelijk om respondenten uit uw eigen database, zoals klanten of medewerkers, te ondervragen.
De manier waarop we het onderzoek uitvoeren is voornamelijk met online onderzoek, maar het kan ook telefonisch, schriftelijk of face-to-face uitgevoerd worden.
3. De analyses en rapportage
De data uit het kwantitatieve onderzoek wordt door onze onderzoeksspecialisten met statistische onderzoekssoftware geanalyseerd. Daarna rapporteren wij de resultaten in een overzichtelijk rapport. Daarin is het uitgangspunt uw aanleiding en de uiteindelijke doelstelling van het onderzoek, zodat wij concreet advies kunnen geven.