Een aantal van onze onderzoeken in de industrie en productie
Klanttevredenheidsonderzoek:
Hoe tevreden zijn uw klanten over uw product, of over de samenwerking met uw organisatie? Om inzicht te krijgen in de positieve én verbeterpunten, is het verstandig om minimaal een keer per twee jaar een klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren. Het laten uitvoeren van dit onderzoek door een onafhankelijke organisatie biedt die extra diepgang, die ervoor zorgt dat u inzicht krijgt in de knoppen waaraan u dient te draaien om de tevredenheid en loyaliteit van uw klanten op niveau te houden, of zelfs te laten stijgen. Meer informatie over een klanttevredenheidsonderzoek?
Klanttevredenheidsonderzoek
Naamsbekendheid- & Imago-onderzoek:
Om inzicht te krijgen in de bekendheid van uw merk of product, en de manier waarop de doelgroep naar uw product kijkt, voeren we voor diverse aanbieders in deze markt naamsbekendheids- en imago-onderzoeken uit. Door deze onderzoeken komt u erachter hoe u presteert ten opzichte van uw concurrenten en krijgt u tevens inzicht in uw concurrentiepositie. Meer weten over een naamsbekendheid- of imago-onderzoek? Meer weten over een naamsbekendheid- of imago-onderzoek?
Naamsbekendheidonderzoek Imago-onderzoek
Onderzoek naar (potentiële) medewerkers:
Zeker voor specifieke (technische) doelgroepen kan het een behoorlijke uitdaging zijn om het juiste personeel te vinden. Immers ligt de concurrentie op de loer, zijn (met name) jongere medewerkers sneller bereid om over te stappen naar andere werkgevers en is er een schaarste aan goed geschoold technisch personeel. Hoe kunt u als werkgever dan toch opvallen tussen alle concurrenten? En hoe zorgt u ervoor dat huidige medewerkers betrokken, loyaal en tevreden blijven? Want het werven en zoeken van nieuwe medewerkers is tijdrovend en kostenintensief, dus is het des te belangrijker dat het huidige personeel binnenboord blijft. Meer informatie over het medewerkerstevredenheidonderzoek?
Medewerkerstevredenheidonderzoek
Customer journey onderzoek:
Hoe ziet de customer journey er uit van de producten in uw product categorie? Hoe oriënteert men zich en welke bronnen gebruiken ze daarbij? Wat zijn de belangrijkste touchpoints in het oriëntatieproces en wat zijn (doorslaggevende) factoren bij het maken van een keuze? En wat zijn de belangrijkste drivers & barriers? Dit soort vragen stellen wij bij het uitvoeren van een customer journey onderzoek, waarmee we nauwkeurig de weg in kaart brengen die een (potentiële) klant aflegt wanneer hij zich oriënteert op de producten in uw categorie. Meer weten over het customer journey onderzoek?
Customer journey onderzoek
Behoefte- & Doelgroep onderzoek:
Staat u op het punt om een nieuw product te ontwikkelen of in de markt te zetten? Wilt u toetsen of een bestaand product aan de wensen en behoeften van uw doelgroep voldoet, of wilt u juist weten wíe uw doelgroep is en hoe deze het best bereikbaar is? Dan kunnen wij u helpen door middel van een behoefte- & doelgroeponderzoek, dat zowel voor B2B als B2C kan worden uitgevoerd. Het ene softwareproduct is immers specifiek bedoeld voor consumenten, terwijl het andere product bijvoorbeeld specifiek ontwikkeld is voor MKB organisaties. Meer weten over een behoefte- of doelgroeponderzoek?
Behoefteonderzoek Doelgroeponderzoek