Hoe maakt Markteffect een prijsonderzoek uniek?
Aan de hand van jarenlang onderzoek hebben wij een gevalideerde benchmark ontwikkeld: de Markteffect Performance Index (MPI). Hierin worden zes verschillende aspecten met elkaar gekruist. Deze index score zet in één oogopslag de resultaten van jouw onderzoeken in perspectief en maakt inzichtelijk of de door jou behaalde score een goede score is, of juist niet.
Het prijsonderzoek bevat standaard deze benchmark. Wij streven er namelijk naar om je te kunnen voorzien van de beste en meest relevante inzichten. Door goed naar je te luisteren, jouw vraag te analyseren en dan pas te adviseren zorgen wij voor relevantie. Dat is namelijk waar het écht om gaat. Met meer dan 30 jaar ervaring kennen wij veel markten door en door. Dit helpt ons om te begrijpen wat je van ons vraagt. Hierdoor brengen we graag gepast advies voor je uit. Wij gebruiken hiervoor een beproefde aanpak, waarbij samenwerking met onze opdrachtgevers centraal staat.
Wat levert een prijsonderzoek op?
Een prijsonderzoek levert waardevolle inzichten die jou helpen om de juiste prijs voor jouw product of dienst te bepalen. Het biedt gedetailleerd inzicht in de prijsgevoeligheid van jouw doelgroep, zodat jij kunt begrijpen welke prijsniveaus goed geaccepteerd worden. Daarnaast helpt het bij het identificeren van het optimale prijsniveau om zowel de omzet als de winst te maximaliseren, zonder dat je klanten afschrikt.
Door de resultaten van het onderzoek kun je beter inspelen op marktdynamieken, concurrentie en consumentengedrag, wat leidt tot een betere positionering in de markt. Het biedt ook handvatten voor het onderhandelen met bijvoorbeeld retailers en andere partners, aangezien je beschikt over gevalideerd bewijs van de ideale consumentenadviesprijs. Kortom, een prijsonderzoek biedt de basis voor een weloverwogen prijsstrategie die risico’s minimaliseert en kansen maximaliseert.