Hoe maakt Markteffect een brand tracker onderzoek uniek voor u?
We bieden de mogelijkheid om extra diepgang toe te voegen. In de online vragenlijst wordt meestal inzicht gegeven in naamsbekendheid, imago en overweging, maar dit kan ook worden aangevuld met het daadwerkelijke gedrag van consumenten.
De theorie van onder andere Byron Sharp en Kahneman leert ons dat enkel uitgaan van verwacht gedrag geen goede graadmeter is. Consumenten zeggen A, maar in de praktijk kunnen zij ook voor B kiezen. Daarom wordt er in onze brand tracker onderzoeken ook dieper ingegaan op het daadwerkelijke gedrag. Men heeft iets aangeschaft en krijgt daar een aantal gerichte vragen over. Bovendien kiezen we altijd voor een maatwerk online dashboard, ontwikkeld op basis van jouw informatiebehoeften en helpen we je met de implementatie van de resultaten.
Wat levert een brand tracker op?
Afhankelijk van jouw wensen wordt in overleg bepaald met welke frequentie respondenten worden benaderd en op welke manier je de resultaten wilt volgen. We beschikken over een gebruiksvriendelijk online dashboard (Power BI) dat je 24/7 kunt raadplegen. Hiermee kun je zelf, waar je ook bent, snel en eenvoudig de resultaten inzien en ontwikkelingen volgen, maar ook resultaten exporteren voor (interne) rapportages.
Wanneer je liever een beknopt of uitgebreid onderzoeksrapport ontvangt, dan bestaat die mogelijkheid uiteraard ook. Door de monitoring van de belangrijkste marketing KPI’s kun je direct ingrijpen of doorpakken wanneer dat nodig blijkt. We vinden het belangrijk er zorg voor te dragen dat je beslissingen kunt nemen op basis van de beste en meest relevante inzichten.
De voordelen van het online dashboard in Power BI:
- Altijd en overal toegang tot recente onderzoeksresultaten
- In één oogopslag scores en ontwikkelingen inzien
- Je kunt zelf eenvoudig selecties maken voor specifieke inzichten, bijvoorbeeld op basis van geslacht of regio
- Eenvoudig exporteren van onderzoeksresultaten naar Excel of PowerPoint
- Meerdere licenties per organisatie, die kunnen worden aangepast op basis van functie. Zo kunnen MT-leden bijvoorbeeld het hele dashboard zien, maar kunnen bepaalde gegevens voor collega's worden afgeschermd