Wat levert een employer branding onderzoek op?
Naast de inzichten en het advies dat gegeven wordt in de rapportage, krijg je een beter beeld van de aantrekkelijkheid van jouw merk als werkgever.
Op basis van het advies kunnen werkgevers gericht en efficiënt het wervingsbudget inzetten met de juiste recruitment campagnes op de juiste locaties met de juiste kanalen. Het uitvoeren van ons employer branding onderzoek levert niet alleen inzichten op, maar kan ook aanzienlijke voordelen opleveren, waaronder:
- Verbeterde werknemersbetrokkenheid en retentie bij nieuwe medewerkers: Door de werknemerservaring te verbeteren, kun je het personeelsverloop verminderen en talent behouden.
- Versterkt merkimago: Een positieve interne cultuur weerspiegelt zich extern, wat kan leiden tot medewerkers als merkambassadeurs en een verbeterde reputatie of aantrekkelijkheid voor potentiële werknemers en klanten.
- Effectievere bedrijfsvoering: Door pijnpunten in het onboarding proces te identificeren en aan te pakken, kun je processen optimaliseren en de algehele efficiëntie verbeteren.
Klaar om de kracht van jouw werknemers te ontdekken en jouw merk naar nieuwe hoogten te brengen? Neem dan contact op om te beginnen met een employer branding onderzoek!
Hoe maakt Markteffect het employer branding onderzoek uniek?
We hebben veel ervaring op het gebied van de uitvoering van het employer branding onderzoeken en medewerkerstevredenheidsonderzoek. Zo werken we momenteel al actief met organisaties als ASML, CSU, Libéma en GXO Logistics. Op basis van deze onderzoeken weten we op de juiste manier de juiste vragen te stellen bij de juiste doelgroep.