Expert in marktonderzoek voor de marketing, media en PR branche

We hebben een intensieve samenwerking met diverse bureaus en agencies die op hun beurt hun eindklanten adviseren over bijvoorbeeld marketing, strategie of communicatie. De onderzoeken die we voor hen uitvoeren, vormen een waardevolle aanvulling op het harde werk dat door hen wordt geleverd. In veel gevallen zijn wij als onderzoeksbureau dan ook complementair aan deze bureaus. Met onze focus op het leveren van relevantie en een meetbaar resultaat bouwen we een duurzame relatie op. We versterken de samenwerking met bureaus en agencies op unieke wijze. Ben je als bureau of agency benieuwd naar de mogelijkheden en aanvullingen die wij als onderzoeksbureau voor je hebben? Of ben je op zoek naar een (vast) partnership? Lees dan vooral verder.

Onafhankelijk marktonderzoek kan jouw positie als bureau bij je eindklant nog verder versterken. Zo kan het bijdragen wanneer vooraf onderzoek gedaan is naar de customer journey of de specifieke wensen en behoeften van de doelgroep, zodat je de inhoud van een campagne daarop af kunt stemmen. Of dat je inzicht krijgt in welke zenders, (social) media, hobby’s en interesses populair zijn bij de doelgroep, zodat je de juiste GRP’s in kunt kopen. Maar ook dat je met behulp van onderzoek aan kunt tonen wat de effectiviteit van een ATL-campagne is op onder andere de naamsbekendheid, het imago of de overweging van een merk.

Wij werken met

Marktonderzoek voor de marketing, media en PR branche

We realiseren ons maar al te goed dat we dit onderzoek enerzijds voor jou als onze opdrachtgever uitvoeren, maar dat anderzijds ook vooral je eindklant gebaat is bij de juiste inzichten. Daarom is het van essentieel belang dat er niet alleen rekening gehouden wordt met je wensen, maar ook met de wensen van de eindklant. In de opzet van de onderzoeken wordt er daarom opgelet dat enerzijds de juiste inzichten boven tafel komen waarmee de eindklant geholpen is en anderzijds zorgen dat er extra input geleverd wordt waarmee je jouw werk beter kunt doen. Soms is het namelijk fijn om net wat dieper te gaan en tussen de regels door te lezen, zodat je ook weer een extra stap kunt zetten.

Je mag van ons verwachten dat wij ons als een echte partner opstellen. Dat betekent dat we meedenken over de onderzoeksopzet zoals deze al bedacht is, kritisch zijn op de inhoud en deze aanvullen en verbeteren waar nodig. We doen er alles aan om te zorgen voor het juiste eindresultaat: een onafhankelijk onderzoek dat de juiste inzichten biedt om je eindklant nog beter van dienst te kunnen zijn.

pijlen-svg-2

We kennen de markt, de doelgroepen en het speelveld

search

Je partner in onderzoek

marketing-inzicht

We werken voor o.a. marketing-, media-, communicatie-, strategische-, en PR-bureaus

Een aantal van onze marketing, media en PR onderzoeken

Campagne pre-test & effectmeting:

Wanneer je van plan bent veel tijd en energie te stoppen in het ontwikkelen van een mooie tv- of radiocommercial, is het wel zo prettig om zeker te weten dat deze bij de doelgroep ook de juiste snaar zal raken. Of wanneer je er al veel energie in hebt gestopt, is het goed om te weten of het juiste effect is bereikt. Immers, een mooie campagne is leuk, maar als de doelgroep de boodschap niet begrijpt of de afzender niet onthoudt dan schiet de commercial zijn doel voorbij. Meer informatie over de campagne pre-test?

Campagne pre-test Campagne effectmeting 

Doelgroep- & Segmentatie onderzoek:

Staat je op het punt om een nieuw marketing- of communicatieplan op te stellen voor je klant? Of wil je weten aan welke doelgroepen en segmenten je de ontwikkelde campagne het best kunt uitserveren en via welke zenders, media en kanalen? Dan kunnen wij je helpen met het uitvoeren van een doelgroep- en segmentatie onderzoek. Met behulp van de inzichten uit dit onderzoek kun je de campagne optimaal aan laten sluiten op het gedrag en de profielen van de doelgroep.

Doelgroeponderzoek

 Customer journey onderzoek:

Hoe ziet de customer journey er uit van de producten in de betreffende productcategorie? Hoe oriënteert men zich en welke bronnen gebruiken ze daarbij? Wat zijn de belangrijkste touchpoints in het oriëntatieproces en wat zijn (doorslaggevende) factoren bij het maken van een keuze? Dit soort vragen stellen wij bij het uitvoeren van een customer journey onderzoek, waarmee we nauwkeurig de weg in kaart brengen die een (potentiële) klant aflegt wanneer hij zich oriënteert op de producten in jouw categorie. Meer weten over het customer journey onderzoek?

Customer journey onderzoek

Content- & PR onderzoek:

Heb je de ambitie om het nieuws te halen of om content te creëren om je positie als thought leader te versterken? Dan is het prettig als je artikelen en content kunt ontwikkelen op basis van feiten. Feiten die rechtstreeks van je doelgroep of van ‘de Nederlander’ afkomen, maar wel gebaseerd zijn op representativiteit en betrouwbaarheid.

Positioneringsonderzoek:

Een positioneringsonderzoek is een gedetailleerdere variant van het naamsbekendheid- & imago onderzoek. Er wordt namelijk dieper ingegaan op de concurrentie. Het positioneringsonderzoek geeft je handvatten om jouw positie in deze markt (beter) te kunnen claimen. Hoe scoor je bijvoorbeeld op de belangrijkste KPI’s ten opzichte van je belangrijkste concurrenten?
Meer informatie over het positioneringsonderzoek?

Positioneringsonderzoek

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het je onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat je sommige vraagstukken herkent, omdat je deze bijvoorbeeld binnen je eigen organisatie ook bent tegengekomen.

PR-onderzoek: Prijsvergelijken.nl

KNGF:
Impact van de assistentiehonden

Naamsbekendheid-, imago- & klanttevredenheidonderzoek: Ster publieke omroep

Brand tracker onderzoek voor De Mandemakers Groep (DMG)

<p>Joris <span>van de Schoor</span></p>

Joris van de Schoor

Client Consultant

Marketing, Media & PR: Bereken de prijs voor jouw onderzoek.