Een aantal van onze marketing, media en PR onderzoeken
Campagne pre-test & effectmeting:
Wanneer u van plan bent veel tijd en energie te stoppen in het ontwikkelen van een mooie tv- of radiocommercial, is het wel zo prettig om zeker te weten dat deze bij de doelgroep ook de juiste snaar zal raken. Of wanneer u er al veel energie in heeft gestopt, is het goed om te weten of het juiste effect is bereikt. Immers, een mooie campagne is leuk, maar als de doelgroep de boodschap niet begrijpt of de afzender niet onthoudt dan schiet de commercial zijn doel voorbij. Meer informatie over de campagne pre-test?
Campagne pre-test Campagne effectmeting
Doelgroep- & Segmentatie onderzoek:
Staat u op het punt om een nieuw marketing- of communicatieplan op te stellen voor uw klant? Of wilt u weten aan welke doelgroepen en segmenten u de ontwikkelde campagne het best kunt uitserveren en via welke zenders, media en kanalen? Dan kunnen wij u helpen met het uitvoeren van een doelgroep- en segmentatie onderzoek. Met behulp van de inzichten uit dit onderzoek kunt u de campagne optimaal aan laten sluiten op het gedrag en de profielen van de doelgroep.
Doelgroeponderzoek
Customer journey onderzoek:
Hoe ziet de customer journey er uit van de producten in de betreffende productcategorie? Hoe oriënteert men zich en welke bronnen gebruiken ze daarbij? Wat zijn de belangrijkste touchpoints in het oriëntatieproces en wat zijn (doorslaggevende) factoren bij het maken van een keuze? Dit soort vragen stellen wij bij het uitvoeren van een customer journey onderzoek, waarmee we nauwkeurig de weg in kaart brengen die een (potentiële) klant aflegt wanneer hij zich oriënteert op de producten in uw categorie. Meer weten over het customer journey onderzoek?
Customer journey onderzoek
Content- & PR onderzoek:
Heeft uw klant de ambitie om het nieuws te halen of om content te creëren om uw thought leadership positie kracht bij te zetten? Dan is het prettig als u artikelen en content kunt ontwikkelen op basis van feiten. Feiten die rechtstreeks van de doelgroep of van ‘de Nederlander’ afkomen, maar wel gebaseerd zijn op representativiteit en betrouwbaarheid.
Positioneringsonderzoek:
Een positioneringsonderzoek is een gedetailleerdere variant van het naamsbekendheid- & imago onderzoek. Er wordt namelijk dieper ingegaan op de concurrentie. Het positioneringsonderzoek geeft u handvatten om de positie van uw klant in de markt (beter) te kunnen claimen. Hoe scoort de klant bijvoorbeeld op de belangrijkste KPI’s ten opzichte van hun belangrijkste concurrenten? Meer informatie over het positioneringsonderzoek?
Positioneringsonderzoek