Hoe maakt Markteffect het UX-onderzoek uniek?
Wij combineren de expertise van onze ervaren UX-onderzoekers met online tools. Door de diepgaande inzichten die onze onderzoekers kunnen bieden door middel van kwalitatief onderzoek wordt advies gegeven dat verder gaat dan de standaard KPI’s, zoals klikken en online journeys.
Dankzij onze ervaring in onder andere het onderwijs, bij overheden en binnen de e-commerce beschikken wij over de expertise en kennis om inzichten en resultaten te vertalen naar concrete verbeterpunten voor de online omgeving.
Wat je onderzoeksvraag ook is, wij kunnen je erbij helpen. Wij doen niet aan ‘jij vraagt, wij draaien’, maar wij willen jouw onderzoeksvraag eerst écht begrijpen voordat we aan de slag gaan. Door goed naar je te luisteren, jouw vraag te analyseren en dan pas te adviseren zorgen wij voor relevantie. Dat is namelijk waar het écht om gaat. Met meer dan 30 jaar ervaring kennen we de markt door en door. Dit helpt ons om te begrijpen wat je van ons vraagt. Hierdoor brengen we graag gepast advies voor je uit. Wij gebruiken hiervoor een beproefde aanpak, waarbij samenwerking met onze opdrachtgevers centraal staat.
Wat levert het UX-onderzoek op?
Naast directe inzichten en aanbevelingen in de rapportage, krijg je een beter beeld van het gebruik van de bezoekers van jouw website of app. Door de gerichte opdrachten die de respondent mee krijgt om uit te voeren op jouw website of app, krijg je inzichtelijk waar de gebruiker tegenaan loopt, waar ze afgeleid raken en wat verwachtingen van bepaalde onderdelen zijn. Deze inzichten en aanbevelingen worden gebundeld in een onderzoekrapportage, waar je onder andere de volgende zaken in terug kunt zien:
- Heatmaps waarmee aangetoond wordt waar het méést op geklikt wordt op pagina’s;
- CES (Customer Effort Score) waarmee inzicht geboden wordt hoe eenvoudig een bepaalde actie was;
- Beoordeling van specifieke pagina’s op basis van o.a. vindbaarheid, voltooiingstijd, klikken;
- Kwalitatieve inzichten en beoordelingen van de doelgroep voor pagina’s, uitstraling, online routes etc.
Daarnaast bieden we de mogelijkheid om aanvullende inzichten te verkrijgen, afhankelijk van het onderzoek. Ben je klaar om jouw website te optimaliseren voor jouw gebruiker en te zorgen dat de belangrijkste pagina’s optimaal gebruikt gaan worden? Neem dan contact op om te beginnen met jouw UX-onderzoek.