Wat levert het UX-onderzoek op?
Naast directe inzichten en aanbevelingen in de rapportage, krijgt u een beter beeld van het gebruik van de doelgroep van uw website of app. Door de gerichte opdrachten die de respondent mee krijgt om uit te voeren op uw website of app krijgt u inzichtelijk waar de gebruiker tegenaan loopt, waar ze afgeleid raken en wat verwachtingen van bepaalde onderdelen zijn. Deze inzichten en aanbevelingen worden gebundeld in een onderzoek rapportage, waar u bijvoorbeeld de volgende zaken in terug kunt zien:
- Heatmaps waarmee aangetoond wordt waar het méést op geklikt wordt op pagina’s;
- CES (Customer Effort Score) waarmee inzicht geboden wordt hoe eenvoudig een bepaalde actie was;
- Beoordeling van specifieke pagina’s op basis van o.a. vindbaarheid, voltooiingstijd, klikken;
- Kwalitatieve inzichten en beoordelingen van de doelgroep voor pagina’s, uitstraling, online routes etc.
Daarnaast bieden we de mogelijkheid om aanvullende inzichten te verkrijgen, afhankelijk van het onderzoek. Bent u klaar om uw website te optimaliseren voor uw gebruiker en te zorgen dat de belangrijkste pagina’s optimaal gebruikt gaan worden? Neem dan contact op om te beginnen met uw UX-onderzoek.
Hoe maakt Markteffect het UX-onderzoek uniek?
Bij Markteffect combineren we de expertise van onze ervaren UX-onderzoekers met online tools. Door de diepgaande inzichten die onze onderzoekers kunnen bieden door middel van kwalitatief onderzoek wordt advies gegeven dat verder gaat dan de standaard KPI’s zoals klikken en online journeys.
Dankzij onze ervaring in onder andere het onderwijs, bij overheden en onder E-commerce partijen beschikken wij over ervaring en kennis om inzichten en resultaten te vertalen naar duidelijke verbeterpunten voor de online omgeving.