Next step session

Om er voor te zorgen dat een onderzoeksrapport niet in de welbekende bureaulade belandt maar concreet wordt opgepakt binnen de organisatie, hebben we de next step session ontwikkeld. De naam zegt het al, het is een workshop om enerzijds te kijken naar de inhoud van het rapport en de interpretatie van de resultaten, maar anderzijds ook om te kijken naar het vervolg en de implementatie van de resultaten (next steps).

In een sessie van ongeveer 3,5 uur staan brainstorm, creatie, creativiteit, samenwerking en discussie centraal. De sessie zal samen met het projectteam binnen jouw organisatie dat uiteindelijk aan de slag zal gaan met de onderzoeksresultaten zijn.

Het doel van de next step session is om relevante inzichten te vertalen naar actiegerichte plannen, een sterke relatie op te bouwen tussen de onderzoeksresultaten en de organisatie, en concrete resultaten te behalen door acceptatie en implementatie te waarborgen van de onderzoeksresultaten.

“Het onderzoek is goed uitgevoerd. En we krijgen niet alleen de resultaten, Markteffect organiseert achteraf een Next Step Session: een workshop waarin ze ons meenemen in de uitkomsten en handvaten aanreiken waarmee wij verder kunnen. Een pragmatisch marktonderzoeksbureau dat meedenkt over onze ontwikkelingen. Absoluut een prettige samenwerking, met een persoonlijke benadering.”
Rob van Arnhem & Harriet van Wijngaarden, Timing Uitzendbureau

rapportage-1

Onderzoeksresultaten op de juiste manier interpreteren 

interaction

Creëren van draagvlak voor vervolgacties en implementaties

doelgroep-3

Interactieve sessie met zowel individuele als plenaire opdrachten

vragenlijst-8

De vervolgstappen SMART maken t.b.v. de implementatie

Waarom een next step session bij Markteffect?

We hebben een workshop ontwikkeld met een structuur, waarbij middels een allesomvattend stappenplan ondersteuning wordt geboden om resultaten niet in de welbekende ‘lade’ te laten belanden. Ons projectteam organiseert en begeleidt de sessie bij jou op locatie.

Tijdens de sessie wordt enerzijds onze kennis over marktonderzoek gecombineerd met jouw kennis over je bedrijf en de markt waarin je opereert. Daarnaast worden er gedurende de sessie diverse brainstorm technieken toegepast, wordt de groep opgedeeld in diverse subgroepen en denkt men zowel gezamenlijk als individueel na over nieuwe ideeën, oplossingen en vervolgstappen. Ideeën die daarna ook aan elkaar zullen worden gepresenteerd en waar over zal worden gediscussieerd.

Proces van Next step sessions

Afbeelding 1. Procesweergave van Next Steps session. 

Uiteindelijk dienen de oplossingen en ideeën die bedacht zijn ook SMART gemaakt te worden en zullen we zorgen voor een notulen en afschrift van de belangrijkste punten die zijn besproken.

Bekijk bijvoorbeeld deze pagina's:

Typen onderzoek

Ben je op zoek naar strategische inzichten op basis van marktonderzoek? Of wil je ondervinden hoe onderzoek bijdraagt aan het (nog) succesvoller maken van jouw …

Meer info

Onderzoeksmethoden

Benieuwd welke methoden er zijn om jouw onderzoeksvraag te beantwoorden? Dan zit je hier goed. Bekijk hier het overzicht van al onze onderzoeksmethoden.

Meer info

Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Een medewerkerstevredenheidsonderzoek helpt om inzichtelijk te maken waar de sterke en zwakke punten en kansen en bedreigingen liggen vanuit het perspectief van jouw mede…

Meer info

Customer journey

Hoe ziet de (huidige) klantreis eruit? In een onderzoek naar de customer journey brengen we de reis in kaart die een prospect of consument aflegt om klant te worden of e…

Meer info

Ontmoet ons team

Ontmoet ons enthousiaste team van specialisten, die voor je klaarstaan om jouw onderzoek tot een succes te maken! Door scherp en kritisch mee te denken vanaf de start van…

Meer info

Alle branches

Markteffect is expert in meer dan 7 branches. Wat de onderzoeksvraag ook is, wij kunnen je erbij helpen. Met onze ruime ervaring in verschillende werkvelden kunnen we gep…

Meer info

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe een onderzoek van ons in de praktijk werkt en wat het je onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor je uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat je sommige vraagstukken herkent, omdat je deze bijvoorbeeld binnen jouw eigen organisatie ook bent tegengekomen. 

Customer journey onderzoek voor Timing Uitzendbureau

Samenwerking
Markteffect & PSV

Sturen op basis van marktonderzoek:
MarkteffectSwiss Sense

Brand tracker onderzoek voor De Mandemakers Groep (DMG)

<p>Michael <span>Petit</span></p>

Michael Petit

Client Consultant