Specialist in marktonderzoek in de leisure branche

Wij kennen een rijke historie aan marktonderzoekstrajecten binnen het leisure-domein. We werken onder andere voor dag- en verblijfattracties, publieke en private instanties, ontwikkelingsmaatschappijen, culturele instellingen, kennisinstellingen, projectontwikkelaars, vastgoed en het innovatieve MKB. Onze expertise omvat attractiepunten, evenementen en festivals, cultuur, en beleidsmakers.

Met een team vol leisure-onderzoeksspecialisten beschikken we over de juiste kennis en ervaring om elk vraagstuk van antwoorden te voorzien. Wij combineren relevante inzichten met een focus op het leveren van concreet resultaat en het opbouwen van sterke relaties. Zo helpen we onze klanten in het leisure-domein om hun doelen te bereiken.

Wij werken met

Marktonderzoek voor de leisure branche

Door onze jarenlange expertise leveren we duurzaam en hoogwaardig onderzoek. Met meer dan 35 kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethodes brengen we onze opdrachtgevers bruikbare inzichten. We vinden het belangrijk er zorg voor te dragen dat je beslissingen kunt nemen op basis van de beste en meest relevante inzichten.

Voorbeelden van veel voorkomende onderzoek binnen het leisure domein zijn een haalbaarheidsonderzoek, een conceptonderzoek en een doelgroeponderzoek.

We streven naar verbinding in beleving door de wisselwerking tussen conceptontwikkeling, onderzoek & marketing vorm te geven in flexibele teams. Deze teams voegen de disciplines van onderzoek, imagineering, marketing, leisurestudies en organisatiekunde samen.

Bij Markteffect is kennisdeling en innovatie belangrijke pijlers. We zijn altijd op zoek naar actualiteiten waar kennisdeling van grote waarde zou zijn. Daarnaast gaan we graag de samenwerking aan met bedrijven die actief zijn in het leisure domein.

prize-icon

Ons onderzoeksteam is gespecialiseerd in leisure onderzoeken

idee-innovatie

Innovatie en kennisdeling

leisure-1

Samenwerking met bedrijven actief in het leisure domein

Onze leisure onderzoeken

Leisure Kansenkaart:

Wil je inzicht in het huidige leisure-aanbod, de leisure-behoefte en de identiteitswaarde van jouw regio, stad of gebied? Met de leisure kansenkaart kunnen de plannen voor nieuw aanbod worden getoetst aan de behoefte van de aanwezige doelgroep(en) in een specifieke regio en aan de identiteit van het gebied. Meer informatie over de kansenkaart?

Kansenkaart

Leisure Belevingsonderzoek:

De beleving van je doelgroep is iets bijzonders, omdat deze zowel fysiek als mentaal van aard is. Helder inzicht in wat de beleving beïnvloedt, geeft richting aan hedendaagse marketing. Hoe beter de beleving aansluit bij de verwachtingen van de doelgroep, des te positiever zij reageert op datgene dat aangeboden wordt. Meer weten over het belevingsonderzoek?

Belevingsonderzoek

Leisure Haalbaarheidsonderzoek:

Ben je bezig met een nieuw concept, gebiedsontwikkeling of uitbreiding van jouw huidige werkzaamheden? Wil je graag jouw idee realiseren, maar ontbreekt de informatie over de haalbaarheid ervan? Aan de hand van succes- en faalfactoren kan de slagingskansen van jouw business case in kaart worden gebracht. Meer informatie over het haalbaarheidsonderzoek?

Haalbaarheidsonderzoek

Leisure Impact Monitor:

Met de Impact Monitor onderzoeken wij welke effecten jouw campagne, evenement of festival heeft gehad op de omgeving en je imago en of deze aansluiten bij jouw verwachtingen. Er wordt bovendien gekeken hoe de kwaliteit van het aanbod wordt ervaren en wat daarin nog te verbeteren is. Op deze manier krijg je een beeld in hoeverre jouw doelstellingen zijn behaald en of dit aanleiding geeft voor bepaalde vervolgstappen. Meer informatie over de Impact Monitor?

Impact Monitor

Leisure Marktverkenning:

In aanloop naar productontwikkeling is het belangrijk om de markt waar je in gaat acteren in kaart te brengen. Bij een marktverkenningsonderzoek wordt de expansie en haalbaarheid van jouw attractie, destinatie, dienst of product in kaart gebracht. Meer weten over marktverkenning?

Marktverkenning

Leisure Partnership Effectmeting Cultuur:

We weten als geen ander dat het voor musea en andere cultuurinstellingen waardevol is om partnerships aan te gaan. Partners die naast een maatschappelijk belang ook een financieel belang hebben bij het partnership. Maar hoe weet je wat het partnership jullie beiden oplevert? Ofwel, wat is de Return On Investment van de verbintenis die je met een bedrijf bent aangegaan? Om inzichtelijk te maken wat de meerwaarde van een samenwerking is, hebben we een Partnership Effectmeting Cultuur ontwikkelt.

Effectmeting Cultuur

Leisure Conceptonderzoek:

Je hebt een concept en je doelgroep is gedefinieerd, maar hoeveel mensen zullen jouw product gaan afnemen of je attractie gaan bezoeken? De intentie om een product of dienst te gebruiken, is sterk gerelateerd aan specifieke kenmerken van je product of dienst. Er wordt onderzocht of jouw concept voldoet aan de wensen en behoefte van je doelgroep. Meer informatie over het conceptonderzoek?

Conceptonderzoek

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het je onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat je sommige vraagstukken herkent, omdat je deze bijvoorbeeld binnen je eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Bezoekersonderzoek:
Eindhoven Airport

Marktverkenning onderzoek voor Waterpark Veerse Meer

Publieksonderzoek: Brabant-C

Conceptonderzoek: 
ZODIAC de musical

<p>Hans <span>de Jong</span></p>

Hans de Jong

Client Consultant

Leisure: Bereken de prijs voor jouw onderzoek.