Hoe wordt een PR-onderzoek uitgevoerd?
Bij ons wordt een PR-onderzoek zorgvuldig en gestructureerd uitgevoerd om optimale resultaten te garanderen. De meest gebruikte methode is online onderzoek met behulp van online vragenlijsten, een snelle en effectieve manier om data te verzamelen. De doelgroep is hierbij van groot belang; voor het consumentenpanel geldt bijvoorbeeld een vereiste van het ANP voor een netto steekproef van 1.000 Nederlanders.
Tijdens de kennismaking is het essentieel om aantrekkelijke PR-koppen en relevante PR-haakjes of hypotheses goed te achterhalen. Dit vormt de basis voor het onderzoek. Nadat de eerste versie van de vragenlijst is opgesteld, wordt er een kick-off meeting met jou ingepland, waarbij jij eventueel ook een PR-bureau kan aanhaken. Tijdens deze sessie wordt de vragenlijst verder aangescherpt en wordt ervoor gezorgd dat alle relevante informatie verzameld wordt.
Na goedkeuring van de vragenlijst kan het onderzoek van start gaan. Dankzij ons panelnetwerk kunnen we snel en flexibel schakelen. Na afloop van het onderzoek leveren wij een tabellenrapportage aan op totaalniveau, inclusief enkele verdiepende segmentaties.
Naast deze tabellenrapportage, leveren wij ook een PR-samenvatting in de vorm van een one-pager aan met de belangrijkste highlights van het onderzoek. Met deze samenvatting kan jij of een PR-bureau aan de slag om persberichten te schrijven en aantrekkelijke krantenkoppen te creëren. Als extra service lezen wij het persbericht ook nog eens door om waardevolle feedback te geven.