Hoe maakt Markteffect het klanttevredenheidsonderzoek uniek?
Bij Markteffect meten we niet alleen klanttevredenheid, maar we geven we ook inzichten en doen we concrete aanbevelingen om die klanttevredenheid te verbeteren. We brengen de samenhang van deelaspecten die u zelf aandraagt met de algemene tevredenheid in kaart. Dit wordt vertaalt in een prioriteitenmatrix, waarin u in één oogopslag ziet zien aan welke knoppen u moet draaien om de klanttevredenheid te verbeteren.
De tevredenheid van uw klanten, consumenten, bezoekers of gasten kan ook op regelmatige basis gemeten worden. Zo kunt u continu een vinger aan de pols houden en ingrijpen of bijsturen wanneer dat nodig blijkt.
Daarnaast kan het ook erg relevant zijn om uzelf af te vragen of uw medewerkers wel een goed beeld hebben van de tevredenheid van uw klanten. Dit kunt u eenvoudig achterhalen door het onderzoek uit te breiden met een spiegelonderzoek. Uw medewerkers beantwoorden dan dezelfde vragen als uw klanten, vanuit het perspectief van uw klant. Met een gap-analyse brengen we de verschillen in beeld.
Waarom een klanttevredenheidsonderzoek?
Het klanttevredenheidsonderzoek is belangrijk omdat het een bedrijf inzicht geeft in de behoeften, wensen en verwachtingen van hun klanten. Door te luisteren naar de klant, stuit u eerder op kansen en verbeterpunten. Zo kunt u voorkomen dat klanten weglopen en juist terug blijven komen.
Wat levert een klanttevredenheidsonderzoek op?
Ieder onderzoek pakken wij snel en enthousiast op. Tijdens het afstemmen, uitvoeren en rapporteren van het onderzoek heeft altijd één aanspreekpunt en werken we nauw met u samen. Markteffect vindt het belangrijk er zorg voor te dragen dat u beslissingen kunt nemen op basis van de beste en meest relevante inzichten.
Bovendien kan Markteffect u helpen met de interpretatie en implementatie van de onderzoeksresultaten, door middel van de Markteffect Next Step Session. Dit is een strategische en interactieve workshop waarin we samen kijken naar de manier waarop dit onderzoek actionable kan maken. De ervaring leert dat deze sessies, die georganiseerd worden met het interne projectteam, zorgen voor veel nieuwe ideeën en inspiratie.
Wanneer u ervoor kiest om op regelmatige basis de tevredenheid onder uw klanten te meten, bieden we bij Markteffect de mogelijkheid om de rapportage in een gebruiksvriendelijk online dashboard weer te geven. Hiermee kunt u zelf, waar u ook bent, snel en eenvoudig de resultaten inzien en ontwikkelingen volgen.
De voordelen van het online dashboard:
- Altijd en overal toegang tot recente onderzoeksresultaten
- In één oogopslag scores en ontwikkelingen inzien
- U kunt zelf eenvoudig selecties maken voor specifieke inzichten, bijvoorbeeld op basis van geslacht of regio
- Eenvoudig exporteren van onderzoeksresultaten naar Excel of PowerPoint
- Meerdere licenties per organisatie, die kunnen worden aangepast op basis van functie. Zo kunnen MT-leden bijvoorbeeld het hele dashboard zien, maar kunnen bepaalde gegevens voor collega's worden afgeschermd