Wat is employer branding?
Een employer brand is de bekendheid en reputatie van jouw organisatie als werkgever en wordt inzichtelijk gebracht via het employer branding onderzoek. In de competitieve arbeidsmarkt van vandaag ervaren groeiende organisaties hoe uitdagend het is om nieuw talent aan te trekken en waardevolle medewerkers te behouden. Met een effectief employer branding traject bouwt jouw organisatie een sterk en aantrekkelijk werkgeversmerk dat zowel huidige medewerkers inspireert als potentiële werknemers aanspreekt.
Een employer branding strategie omvat alle activiteiten waarmee organisaties actief werken aan het verbeteren en versterken van hun werkgeversimago. Door middel van een employer branding onderzoek worden belangrijke KPI’s getoetst, zoals onder andere naamsbekendheid, positieve en negatieve associaties, reputatie en andere relevante aspecten.
Employer branding in de praktijk
Als marktonderzoeksbureau zien we in de praktijk dat steeds meer organisaties zich actief inzetten om hun employer brand te versterken. Dit doen zij door een betere werkcultuur te creëren voor hun medewerkers en door strategisch zichtbaar te zijn op de juiste kanalen. Organisaties die hoog scoren in employer brand onderzoeken trekken niet alleen gemakkelijker talent aan, maar weten dit ook beter te behouden.