Markteffect Vleesvervangers monitor

Is de groei van vleesvervangers een tijdelijke hype, of zijn consumenten daadwerkelijk bereid hun vleesconsumptie blijvend te verminderen? Dit is een vraag die steeds relevanter wordt in een wereld waarin duurzaamheid, gezondheid en dierenwelzijn centraal staan. Sinds 2019 voeren wij diepgaand onderzoek uit naar de nieuwste ontwikkelingen en trends in de markt voor plantaardige vleesvervangers.

Wij werken met

Lees hier meer over de meest recente Markteffect Vleesvervangers Monitor.

De Markteffect Vleesvervangers Monitor

De Vleesvervangers Monitor is een uitgebreid onderzoek dat ingaat op de laatste trends en ontwikkelingen in de markt. Om valide vergelijkingen over tijd te maken rondom de vleesvervangers, is er naast de hot topics van dat moment een aantal standaard onderwerpen die in elke meting terug komen:

  • Consumptiegedrag van vleesvervangers
  • Drivers t.a.v. het nuttigen van vleesvervangers
  • Barriers t.a.v. het nuttigen van vleesvervangers
  • Ontwikkelingen in de markt t.o.v. de vorige meting
  • Koopgedrag van de consumenten
  • De meest populaire koopkanalen 

Het is mogelijk voor je bedrijf om deel te nemen aan de monitor. Voor jouw organisatie of merk brengen we de merkfunnel rondom vleesvervangers in kaart. Zo krijg je inzicht in merkbekendheid, imago en overweging. Daarnaast kun je ook eigen relevante onderwerpen, zoals specifieke imagostatements, toevoegen. Wij vinden het belangrijk dat jij op basis van de beste en meest relevante inzichten de juiste beslissingen kunt nemen.

Met meer dan 30 jaar ervaring kennen we de markt door en door. Wij gebruiken hiervoor een beproefde aanpak, waarbij samenwerking met onze opdrachtgevers centraal staat.

Het onderzoek

Iedere meting van de Markteffect Vleesvervangers Monitor wordt online onder gemiddeld 2.000 respondenten uitgevoerd. Vanwege de grote steekproef kunnen er enerzijds uitspraken gedaan worden op basis van ‘de Nederlander’, maar kan ook het onderscheid gemaakt worden tussen de verschillende eetpatronen als alleseter, flexitariër, vegetariër en veganist. Het is ook altijd mogelijk om onderscheid te maken in de resultaten op basis van achtergrondkenmerken zoals geslacht, leeftijd of postcode.

Heb je interesse in deelname in de volgende meting of wil je meer weten over het onderzoek? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden.

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat je sommige vraagstukken herkent, omdat deze bijvoorbeeld binnen jouw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Behoefteonderzoek:
BeefyGreen

Behoefteonderzoek: GoodLife Foods

Usage & Attitude onderzoek:
Jos Poell

Klanttevredenheidsonderzoek: Nettorama

<p>Hans <span>de Jong</span></p>

Hans de Jong

Client Consultant