De Markteffect Vleesvervangers Monitor
De Vleesvervangers Monitor is een uitgebreid onderzoek dat ingaat op de laatste trends en ontwikkelingen in de markt. Om valide vergelijkingen over tijd te maken rondom de vleesvervangers, is er naast de hot topics van dat moment een aantal standaard onderwerpen die in elke meting terug komen:
- Consumptiegedrag van vleesvervangers
- Drivers t.a.v. het nuttigen van vleesvervangers
- Barriers t.a.v. het nuttigen van vleesvervangers
- Ontwikkelingen in de markt t.o.v. de vorige meting
- Koopgedrag van de consumenten
- De meest populaire koopkanalen
Het is mogelijk voor je bedrijf om deel te nemen aan de monitor. Voor jouw organisatie of merk brengen we de merkfunnel rondom vleesvervangers in kaart. Zo krijg je inzicht in merkbekendheid, imago en overweging. Daarnaast kun je ook eigen relevante onderwerpen, zoals specifieke imagostatements, toevoegen. Wij vinden het belangrijk dat jij op basis van de beste en meest relevante inzichten de juiste beslissingen kunt nemen.
Met meer dan 30 jaar ervaring kennen we de markt door en door. Wij gebruiken hiervoor een beproefde aanpak, waarbij samenwerking met onze opdrachtgevers centraal staat.
Het onderzoek
Iedere meting van de Markteffect Vleesvervangers Monitor wordt online onder gemiddeld 2.000 respondenten uitgevoerd. Vanwege de grote steekproef kunnen er enerzijds uitspraken gedaan worden op basis van ‘de Nederlander’, maar kan ook het onderscheid gemaakt worden tussen de verschillende eetpatronen als alleseter, flexitariër, vegetariër en veganist. Het is ook altijd mogelijk om onderscheid te maken in de resultaten op basis van achtergrondkenmerken zoals geslacht, leeftijd of postcode.
Heb je interesse in deelname in de volgende meting of wil je meer weten over het onderzoek? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden.