Markteffect Vleesvervangers monitor

Wie de markt volgt weet het al: vlees is uit, ‘nepvlees’ is in. Vleesbedrijven investeren in hun nieuwe  “cashcow” nu het einde van het vleestijdperk in zicht is. Maar is de groei van vleesvervangers een bubbel of gaan consumenten echt hun vleesconsumptie verminderen? Markteffect voert sinds 2019 een gedetailleerd onderzoek naar de laatste ontwikkelingen en trends in de plantaardige vleesvervangers markt.

Wij werken met

Lees hier meer over de meest recente Markteffect Vleesvervangers Monitor.

De Markteffect Vleesvervangers Monitor

De Vleesvervangers Monitor is een uitgebreid onderzoek dat ingaat op de laatste trends en ontwikkelingen in de markt. Om valide vergelijkingen over tijd te maken rondom de vleesvervangers, is er naast de hot topics van dat moment een aantal standaard onderwerpen die in elke meting terug komen:

  • Consumptiegedrag van vleesvervangers
  • Drivers t.a.v. het nuttigen van vleesvervangers
  • Barriers t.a.v. het nuttigen van vleesvervangers
  • Ontwikkelingen in de markt t.o.v. de vorige meting
  • Koopgedrag van de consumenten
  • De meest populaire koopkanalen 

Het is mogelijk voor u als bedrijf om deel te nemen aan de monitor. Voor uw organisatie of merk wordt de merkfunnel rondom vleesvervangers in kaart gebracht. Hierbij wordt er inzicht gegeven in de merkbekendheid, het imago en de overweging. Ook is het mogelijk om eigen relevante onderwerpen zoals eigen imago statements toe te voegen. Bij Markteffect vinden we het belangrijk er zorg voor te dragen dat u op basis van de beste en meest relevante inzichten beslissingen kunt nemen.

Het onderzoek

Iedere meting van de Markteffect Vleesvervangers Monitor wordt online onder gemiddeld 2.000 respondenten uitgevoerd. Vanwege de grote steekproef kunnen er enerzijds uitspraken gedaan worden op basis van ‘de Nederlander’, maar kan ook het onderscheid gemaakt worden tussen de verschillende eetpatronen als alleseter, flexitariër, vegetariër en veganist. Het is ook altijd mogelijk om onderscheid te maken in de resultaten op basis van achtergrondkenmerken zoals geslacht, leeftijd of postcode.

Heeft u interesse in deelname in de volgende meting of wilt u meer weten over het onderzoek? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden.

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Behoefteonderzoek:
BeefyGreen

Behoefteonderzoek: GoodLife Foods

Usage & Attitude onderzoek:
Jos Poell

Klanttevredenheidsonderzoek: Nettorama

<p>Hans <span>de Jong</span></p>

Hans de Jong

Client Consultant