Wat je onderzoeksvraag ook is, wij kunnen je erbij helpen. Wij doen niet aan ‘jij vraagt, wij draaien’, maar wij willen jouw onderzoeksvraag eerst écht begrijpen voordat we aan de slag gaan. Door goed naar je te luisteren, jouw vraag te analyseren en dan pas te adviseren zorgen wij voor relevantie. Dat is namelijk waar het écht om gaat. Met meer dan 30 jaar ervaring kennen we de markt door en door. Dit helpt ons om te begrijpen wat je van ons vraagt. Hierdoor brengen we graag gepast advies voor je uit. Wij gebruiken hiervoor een beproefde aanpak, waarbij samenwerking met onze opdrachtgevers centraal staat.

Voortraject
In het voortraject bespreekt onze Client Consultant samen met jou welke resultaten jij wil bereiken. Na dit gesprek, ontvang je een onderzoeksvoorstel waarin onder andere de methodiek, planning en kosten staan beschreven. Verder staan hierin de outlines van het onderzoek. De exacte inhoud van het onderzoek zal in de opstartfase uitgewerkt worden.
Opstartfase
De opstartfase begint met de kick-off meeting. Dit is een van de belangrijkste momenten in het onderzoek. Tijdens deze sessie duiken de Client Consultant, de Research Expert en alle betrokkenen van de opdrachtgever samen in de achtergrond, inhoud en doelen van het onderzoek. Ook bespreken we de planning, rapportagewensen en andere praktische zaken. De Research Expert, die ook projectmanager is, blijft gedurende het hele traject jouw directe aanspreekpunt.
Na de kick-off meeting wordt een conceptvragenlijst opgesteld. De kwaliteit van de vragenlijst bepaalt uiteindelijk de bruikbaarheid van het onderzoek. Daarom werken we nauw met je samen om de vragenlijst optimaal af te stemmen. Het veldwerk start pas wanneer de vragenlijst volledig gevalideerd, betrouwbaar en helemaal naar wens is.
Veldwerk
Kwantitatief onderzoeken
De vragenlijst wordt geprogrammeerd in onze onderzoekssoftware zodat deze geschikt is voor online of telefonisch onderzoek. Na een uitgebreide test start het veldwerk. De Research Expert zal je gedurende het proces op de hoogte houden van hoe de respons verloopt en eventueel ook tussentijdse resultaten met je delen. Lees hier meer over ons veldwerkteam.
Kwalitatief onderzoeken
Kwalitatief onderzoek kent vele vormen van veldwerk: online of offline, individueel of in een groep. Ongeacht de locatie of setting zorgen we ervoor dat respondenten zich op hun gemak voelen, er een prettige sfeer hangt en dat ze zich vrij voelen om hun ideeën en meningen te delen. Tijdens het veldwerk zorgen we ervoor dat jij als klant mee kan kijken en op de hoogte wordt gehouden van het verloop van het proces en de eerste inzichten meteen kan meenemen.
Analyse van de resultaten
Na het verzamelen van de data voeren wij een uitgebreide kwaliteitscontrole uit om de betrouwbaarheid van de resultaten te waarborgen. Dit proces begint al bij het werven van respondenten, waarbij we maatregelen treffen om bots en dubbele inzendingen te weren. Tijdens en na de dataverzameling blijven we de kwaliteit bewaken. Zo filteren we bijvoorbeeld respondenten die de vragenlijst onrealistisch snel hebben ingevuld, en gebruiken we machine learning om onzinnige antwoorden in open vragen te detecteren.
Daarnaast hercoderen we open antwoorden zodat deze geschikt zijn voor analyse. Naast geautomatiseerde processen voeren we ook handmatige controles uit om de nauwkeurigheid verder te verbeteren. Tot slot nemen we contact met je op om de eerste resultaten door te nemen, zodat je direct inzicht hebt in de uitkomsten van het onderzoek.
Rapportage en terugkoppeling
Het projectteam gaat aan de slag om de uitkomsten helder te rapporteren. Vervolgens worden de resultaten aan je teruggekoppeld middels een presentatie. Op deze manier kan er een goede interpretatie aan de resultaten gegeven worden en kunnen vragen meteen worden beantwoord. Mocht je behoefte hebben aan aanvullende analyses is dat geen probleem; wij voeren deze graag voor je uit!