+48
Net promoter score
Markteffect is een strategisch marktonderzoeksbureau dat als one-stop-shop dient voor haar opdrachtgevers. Vanuit onze kantoren in het centrum van Eindhoven en aan de Herengracht in Amsterdam werkt ons team van ruim 120 professionals dagelijks aan het achterhalen van de meest relevante data en inzichten voor een breed scala aan opdrachtgevers.
Wij zijn onderdeel van The Relevance Group. The Relevance Group bestaat uit meerdere internationale bureaus met elk eigen specialisaties op het gebied van marktonderzoek, data science, marketing technology en AI. Lees hier meer over de joint venture.
Wat je onderzoeksvraag ook is, wij kunnen je erbij helpen. Wij doen niet aan ‘jij vraagt, wij draaien’, maar we willen jouw onderzoeksvraag eerst écht begrijpen voordat we aan de slag gaan. Door goed naar je te luisteren, jouw vraag te analyseren en dan pas te adviseren zorgen we voor relevantie. Dat is namelijk waar het écht om gaat. Met meer dan 30 jaar ervaring kennen we de onderzoeksmarkt door en door én beschikken we over diepgaande branche specifieke marktkennis. Dit helpt ons om niet alleen te begrijpen wat je van ons vraagt, maar ook om je situatie in de juiste context te plaatsen. Daarom brengen we graag gepast advies voor je uit. Wij gebruiken hiervoor een beproefde aanpak, waarbij samenwerking met onze opdrachtgevers centraal staat.
Wij behoren tot de vijf grootste onderzoeksbureaus van Nederland en zijn een speler van formaat op het gebied van marktonderzoek. Dit is dankzij het uitstekende werk van ons team, de tevreden klanten én de filosofie van beide oprichters: een klant is als een goede vriend en zo benaderen we hen ook.
“Als een opdrachtgever op bezoek komt, is het fijn om te zien dat iedereen even groet of een praatje maakt. Uit interesse, net zoals je zou doen als er thuis vrienden over de vloer komen.” - Hesam Fahimi, CEO en mede-oprichter Markteffect
Ons team zet zich elke dag in om voor de opdrachtgevers het optimale onderzoekstraject in te zetten. Van het achterhalen van het probleem, tot het inzetten van de juiste onderzoeksmethode en de oplevering van de resultaten en het advies. Alles om de opdrachtgever verder te kunnen helpen met strategische vraagstukken. Dat harde werken is de laatste jaren al meerdere malen beloond door verschillende vakprijzen zoals bijvoorbeeld marktonderzoeksbureau van het jaar, Emerce100 bureau en FD Gazelle.
Het gegeven happy people = happy customer = happy company druipt door onze visie. Naast de hoge kwaliteit van onze rapporten, is samenwerken met ons niet alleen nuttig, maar ook prettig. Vanuit onze kantoren in Amsterdam en Eindhoven staat ons enthousiaste team van specialisten klaar om jouw onderzoek tot een succes te maken. Met een combinatie van uitgebreide kennis van de onderzoeksmarkt én branche specifieke teams beschikken we over de juiste kennis en ervaring om ons goed in te leven in de situatie van de klant. Nieuwsgierig naar de gezichten achter Markteffect? Maak hier kennis met ons team!
Naast ons vaste team, beschikken we ook over een eigen veldwerkteam van ongeveer 80 flexibele medewerkers met verschillende nationaliteiten. Zij richten zich zowel op externe locaties als vanuit ons eigen in-house callcenter op de dataverzameling van verschillende (internationale) onderzoeken. Daarnaast hebben we toegang tot verschillende (internationale) panels vol consumenten, jongeren en zakelijke beslissers. Zo zorgen we altijd voor de juiste dataverzameling voor jouw onderzoek. Je vindt hier meer informatie over het veldwerkteam of het panel.
Ons verhaal begint in 2007 op de Rachelsmolen 1 in Eindhoven. Letterlijk vanuit de schoolbanken besloten toenmalig studenten Edgar de Beule en Hesam Fahimi samen met marktonderzoeksdocent Maarten van Nieuwland een onderzoeksbureau te starten. Al snel werd een kantoor gehuurd en begon de reis. Er waren geen klanten, geen medewerkers, maar er lag wel een visie. Een visie waarin de klant centraal staat, customer intimacy het grootste goed is en waarin groei het uitgangspunt is. 18 jaar later is het bureau uitgegroeid tot een top speler in Nederland met zo’n 120 medewerkers met vestigingen in Amsterdam en Eindhoven. Dit mede dankzij overnames van DirectResearch en Team Vier.
DirectResearch gaat verder onder de naam Markteffect (2025)
Per 1 januari 2025 zijn Markteffect en DirectResearch verder gegaan onder de naam Markteffect. In deze samenwerking wordt het beste van beide werelden gecombineerd. Dit is een logisch gevolg van de intensieve samenwerking van de afgelopen jaren. “Het is een logische stap voor ons om nu als één merk verder te groeien”, licht oprichter en CEO Hesam Fahimi toe. Voor Fahimi is het een bijzonder en gedenkwaardig moment: “Het maakt ons nog sterker als partij waar onze opdrachtgevers voor alle vraagstukken op het gebied van marktonderzoek en data analytics terecht kunnen.” Lees hier het gehele persbericht.
Verdere uitbreidingen binnen The Relevance Group (2024)
Naast Markteffect en DirectResearch, wordt het portfolio in 2024 versterkt door de toevoeging van adviesbureau voor digitale groei IMG, het full-service adviesbureau voor mobiele technologie Customlytics en het Nederlandse digitale adviesbureau Techonomy. Met deze uitbreidingen speelt The Relevance Group in op de groeiende vraag naar geïntegreerde en toekomstgerichte oplossingen binnen marktonderzoek. Lees hier meer over The Relevance Group.
Markteffect en DirectResearch worden onderdeel van The Relevance Group (2024)
Per 1 januari 2024 zijn Markteffect en DirectResearch onderdeel van The Relevance Group. The Relevance Group bestaat uit meerdere internationale bureaus met elk eigen specialisaties op het gebied van marktonderzoek, data science, marketing technology en AI. Wij krijgen door deze samenwerking meer mogelijkheden op het gebied van data science, marketing technology en AI. We blijven een onderzoeksbureau, maar wanneer opdrachtgevers een vraagstuk hebben waarbij een van deze specialisaties gewenst zijn, dan kunnen we hen daar ook bij helpen. Lees hier meer over de joint venture.
ME Research Group wint voor de tiende keer een FD Gazelle (2023)
Markteffect behoort voor de elfde keer bij de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Ieder jaar organiseert Het Financieele Dagblad de FD Gazellen Awards: dé prijs voor de snelst groeiende bedrijven in Nederland. Met meerdere FD Gazellen Awards kan geconcludeerd worden dat wij al ruim 15 jaar flink inzetten op de groei van het bedrijf. Lees hier meer over de awards.
DirectResearch en Team Vier worden één (2021)
Per 1 januari 2021 is het officieel: Team Vier en DirectResearch gaan samen verder als één onderzoeks-powerhouse. De nieuwe samenstelling heeft een bekende naam: DirectResearch, en toch is alles anders dan anders. De introductie van expertise en ervaring van Team Vier tilt het marktonderzoeksbureau naar ongekende hoogte.
Data & Insights Bureau van het jaar 2020 (2020)
Markteffect wordt door de vakjury van haar branchevereniging Data & Insights Network (voorheen MOA) uitgeroepen tot Data & Insights Bureau van het jaar 2020. Deze prestigieuze award geldt als een grote eer binnen de branche. Het illustreert het streven naar resultaten van de hoogste kwaliteit binnen een relevant en klantgericht kader.
Samenwerking met DirectResearch (2020)
In 2020 verkopen Jeannetta Berghahn en Remco Frerichs Team Vier aan de ME Research Group. Team Vier werkt nauw samen met DirectResearch: de twee onderzoeksbureaus delen hetzelfde kantoorpand en starten een samenwerking die beide partijen versterkt.
DirectResearch sluit zich aan bij de ME Research Group (2019)
DirectResearch wordt in 2019 overgenomen door het Eindhovense Markteffect en sluit zich aan bij de ME Research Group. Binnen de groep zijn er twee onderzoeksbureaus: DirectResearch en Markteffect, ondersteund door het data-platform Response2Data en Collecthor software.
Oprichting Markteffect (2007)
Edgar de Beule en Hesam Fahimi richten in 2007 tijdens hun studententijd marktonderzoeksbureau Markteffect op. Wat begon als een ambitieus initiatief, groeide uit tot een bureau dat niet alleen resultaten leverde, maar ook de relevantie van elk onderzoek versterkte door verder te kijken dan de gestelde vragen.
Oprichting DirectResearch (2005)
In 2005 wordt DirectResearch opgericht door Okkie Boot. Met het motto "Geen gedoe, onderzoek moet sneller kunnen." De klant stond centraal in de dienstverlening, met als doel een sterke relatie op te bouwen door directe en praktische oplossingen te bieden.
Oprichting Team Vier (1983)
Vier mensen, waaronder Ton Berghahn, starten onderzoeksbureau Team Vier aan de Herengracht in Amsterdam, omdat ze vonden dat het anders kon.
Met meer dan 100 medewerkers en 30 jaar ervaring weten we precies wat onze klanten nodig hebben. Dit gaat verder dan het leveren van een sterk onderzoeksrapport; het draait ook om een fijne samenwerking en het bouwen aan een duurzame relatie. Wat ooit klein begon, is inmiddels uitgegroeid tot een internationale speler die continu blijft groeien en innoveren. Onze joint venture met The Relevance Group onderstreept dit streven. Dankzij deze samenwerking blijven we niet alleen vandaag relevant, maar garanderen we ook dat we in de toekomst blijvende impact kunnen maken.
Wij hechten veel waarde aan het leveren van een maatschappelijke bijdrage. Daarom hebben wij een MVO-team dat zich onder andere bezig houdt met het organiseren van meerdere activiteiten. Tijdens deze activiteiten krijgen onze medewerkers de kans zich in te zetten voor de samenleving. Deze initiatieven bieden hen de mogelijkheid om op een betekenisvolle manier bij te dragen aan het welzijn van anderen en een positief verschil te maken in hun directe omgeving.
Enkele voorbeelden zijn: boetseren met ouderen, een uitstapje maken met bewoners van het COA, samen met ouderen een bezoek brengen aan het Prehistorisch Dorp, of het organiseren van een gezellige kerstbingo tijdens de feestdagen.
‘’Afgelopen jaar hebben we met het MVO-team al een aantal leuke activiteiten gedaan. Hopelijk kunnen we dit jaar nog meer collega's enthousiasmeren om een halve dag mee te gaan. Ik vind het heel goed, leuk en belangrijk dat we dit als bedrijf doen. Voor ons zijn deze activiteiten een kleine moeite en we maken andere mensen er zo blij mee. En dat maakt mij weer blij!’’ - Lieke Hamelink, Research Expert bij Markteffect
‘’In het MVO-team krijgen we de kans om zinvol werk te doen dat mensen samenbrengt en motiveert. Het is waardevol om (samen met anderen) bij te dragen aan initiatieven die echt impact maken. Dit werk houdt mij betrokken en laat me zien hoeveel we als team kunnen betekenen voor anderen.’’ – Majda Ćorović, Research Expert bij Markteffect
Net promoter score
Research Experts