Expert in marktonderzoek voor business to business (B2B)

Als jouw organisatie actief is in de zakelijke dienstverlening, heb je te maken met verschillende doelgroepen en stakeholders. Zo zijn er de beslissers en beïnvloeders, maar ook de gebruikers van de aangeboden producten of diensten. In veel gevallen is de eindbeslisser (DMU) niet degene die zich oriënteert op de verschillende aanbieders. Om optimaal te renderen is het van belang dat je al jouw stakeholders optimaal bereikt, maar ook goed kent. Want als je weet hoe de lijntjes lopen en hoe beslissingen worden genomen, kun je daar op de juiste manier mee omgaan.

Wij zijn expert in het uitvoeren van onderzoek in de B2B-sector. Dankzij de toegang die we hebben tot een B2B panelnetwerk beschikken we over de tools om ook complexe en moeilijk bereikbare doelgroepen te bereiken voor deelname aan onderzoek. Mocht de doelgroep dusdanig complex zijn dat het niet mogelijk is om een grote kwantitatieve steekproef te selecteren, dan denken we graag met je mee over hoe deze doelgroep door middel van kwalitatief onderzoek toch ondervraagd kan worden.

Met een sterke focus op relevante inzichten, het behalen van meetbaar resultaat en het opbouwen van langdurige relaties, voeren we B2B-onderzoek uit onder de (mede)beslissers van jouw productcategorie binnen de organisaties die in je doelgroep vallen. Dus stel dat je een softwareproduct levert, dan ondervragen we in het onderzoek (mede)beslissers op het gebied van de inkoop van IT-producten.

Wij werken met

Marktonderzoek voor de B2B branche

Het uitvoeren van marktonderzoek voor zakelijke dienstverleners vergt extra kennis en inlevingsvermogen, omdat de gevoeligheden in de klantrelatie vaak groot zijn en de materie specifiek. Dankzij de inhouse faciliteiten die we tot onze beschikking hebben, waaronder een eigen (getraind) veldwerkteam en een inhouse callcenter, kunnen we jou de gewenste ondersteuning bieden bij het uitvoeren van elk onderzoek.

Zo spelen we enerzijds een rol bij het tot stand komen van de juiste vragenlijst en de opzet, maar helpen we ook graag bij de interpretatie en doorvertaling van onderzoeksresultaten. Bovendien kijken we naar de specifieke branche: welke vergelijkbare onderzoeken zijn er in het verleden uitgevoerd en wat kunnen we daarvan leren? Zijn er benchmarks en zo ja, zijn deze van toepassing? Zo proberen onze experts elk onderzoek steeds weer een beetje beter te maken.

pijlen-svg-2

We kennen de markt, de doelgroepen en het speelveld

doelgroep-2

Ook complexe en moeilijk te bereiken doelgroepen kunnen onderzocht worden

checklist

Veel mogelijkheden tot maatwerk

Een aantal van onze B2B onderzoeken

Naamsbekendheid- & Imago-onderzoeken:

Om inzicht te krijgen in de bekendheid van jouw merk of product, en de manier waarop de doelgroep naar je product kijkt, voeren we voor diverse aanbieders in deze markt naamsbekendheids- en imago-onderzoeken uit. Door deze onderzoeken kom je erachter hoe je presteert ten opzichte van je concurrenten en krijg je tevens inzicht in je concurrentiepositie. Meer weten over een naamsbekendheid- of imago-onderzoek?

Naamsbekendheidonderzoek Imago-onderzoek

Campagne onderzoeken:

Om inzicht te krijgen in de effecten van een (above the line) marketing campagne, kun je een campagne effectmeting uit laten voeren. Met behulp van onze meetmethodieken maken wij het bereik en de effectiviteit van je campagne inzichtelijk en adviseren je bovendien over de inzet van media bij toekomstige campagnes. Een mooie tv- of radiospot is natuurlijk leuk, maar niet als deze niet op de juiste manier uitgeserveerd wordt en niet de juiste doelgroepen bereikt. Meer informatie over campagne effectmetingen?

Campagne effectmeting

Behoefte- & Doelgroeponderzoek:

Staat je op het punt om een nieuw product te ontwikkelen of in de markt te zetten? Wil je toetsen of een bestaand product aan de wensen en behoeften van jouw doelgroep voldoet, of wil je juist weten wíe de doelgroep is en hoe deze het best bereikbaar is? Dan kunnen wij je helpen door middel van een behoefte- & doelgroeponderzoek, dat zowel voor B2B als B2C kan worden uitgevoerd. Meer weten over een behoefte- of doelgroeponderzoek?

Behoefteonderzoek Doelgroeponderzoek

Positioneringsonderzoek:

Een positioneringsonderzoek is een gedetailleerdere variant van het naamsbekendheid- & imago onderzoek. Er wordt namelijk dieper ingegaan op de concurrentie. Het positioneringsonderzoek geeft je handvatten om jouw positie in deze markt (beter) te kunnen claimen. Hoe scoor je bijvoorbeeld op de belangrijkste KPI’s ten opzichte van je belangrijkste concurrenten? Meer informatie over het positioneringsonderzoek?

Positioneringsonderzoek

NPS- en Tevredenheidsonderzoek:

Hoe tevreden zijn klanten over je product of de samenwerking met jouw organisatie? Zou men jouw product of dienst aanbevelen aan anderen, en waarom juist wel of niet? Het is verstandig om geregeld een NPS- of klanttevredenheidsonderzoek onafhankelijk uit te laten voeren. Hierdoor wordt inzicht verkregen in zowel de positieve punten als de verbeterpunten van jouw organisatie. Onze onderzoeken helpen je om the next step te zetten in betrouwbare, loyale en tevreden klanten. Meer weten over het tevredenheidsonderzoek?

Klanttevredenheidsonderzoek

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het je onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat je sommige vraagstukken herkent, omdat je deze bijvoorbeeld binnen je eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Naamsbekendheid- en imago-onderzoek: 
Fraudehelpdesk

Naamsbekendheidonderzoek voor Holla Advocaten

Customer journey onderzoek voor Timing Uitzendbureau

<p>Bas <span>de Vries</span></p>

Bas de Vries

Client Consultant

B2B onderzoek: Bereken de prijs voor jouw onderzoek.