Hoe maakt Markteffect de campagne meting uniek?
Doordat het veldwerk in merendeel van de gevallen online plaatsvindt, kunnen de campagne-uitingen ook daadwerkelijk worden voorgelegd aan de respondenten. Dit kunnen zowel statische beelden als (radio) commercials zijn. Met de resultaten helpen we je jouw budget beter in te zetten.
Bovendien kunnen we diverse analyses toevoegen om de effectiviteit van jouw campagnes te vergroten. Een voorbeeld hiervan is de GRP-analyse, waarmee we je inzicht geven in de verhouding tussen het geïnvesteerde mediabudget en de daadwerkelijke exposure onder de doelgroep. De GRP-analyse kan voor ieder type campagne worden uitgevoerd. En we denken graag mee over de interpretatie en implementatie van de onderzoeksresultaten. Door middel van een (workshop) Markteffect Next Step Session helpen we je om de inzichten om te zetten in actiepunten.
Wat levert een campagne effectmeting op?
Het onderzoek zal inzicht geven in de effecten van reclames, campagnes of campagnemiddelen op vooraf gedefinieerde KPI’s. Uiteraard proberen we in de dataset ook zoveel mogelijk 'tussen de regels door te lezen' om extra inzichten boven tafel te krijgen. Als je een grote crossmediale campagne wilt uitzetten met het doel om de naamsbekendheid en de overwegingsintentie te vergroten, dan brengen we nauwkeurig in kaart welke inzet heeft bijgedragen aan welk doel. Zo kunnen wij je bijvoorbeeld adviseren dat televisie met name invloed heeft op de naamsbekendheid en de overwegingsintentie, maar dat online content ondersteuning juist veel invloed heeft op de voorkeursintentie.
We vinden het belangrijk er zorg voor te dragen dat je beslissingen kunt nemen op basis van de beste en meest relevante inzichten. Met behulp van de campagne effectmeting kunt je jouw marketinguitgaven accountable maken en nog belangrijker: aan de juiste knoppen draaien om te zorgen dat je meer uit jouw campagnebudget haalt.