Expert in marktonderzoek in de zorg

De zorg is in meerdere opzichten een snel veranderende sector. De toenemende vergrijzing en het groeiende tekort aan zorgpersoneel zetten de sector onder grote druk, terwijl digitalisering en e-health oplossingen steeds belangrijker worden. De rol van de overheid en de zorgverzekeraars wordt ook steeds groter. Een gevolg is de druk om de kwaliteit en beleving van de zorg inzichtelijk te maken. Daarnaast is er sprake van een steeds meer concurrerend werkveld, waardoor de positionering van zorgaanbieders van groot belang is.

Wij voeren al jaren op grote schaal onderzoek uit in de zorgsector. Zo hebben we de juiste kennis en ervaring opgedaan om iedere onderzoeksvraag te kunnen beantwoorden. Onze experts helpen je dan ook graag verder met het verkrijgen van relevante inzichten, het leveren van meetbaar resultaat en het opbouwen van langdurige relaties die bijdragen aan de verdere verbetering en positionering van zorgaanbieders.

Wij werken met

Marktonderzoek voor de zorg branche

Gezien de marktomstandigheden, de werkdruk en de macro-economische ontwikkelingen is het essentieel dat onderzoek in de zorg wordt uitgevoerd door ervaren onderzoekers die begrijpen hoe deze markt in elkaar zit. Zo is bijvoorbeeld de juiste vraagstelling relevant, is het erg belangrijk om rekening te houden met de verschillende doelgroepen en is het goed om te beseffen dat mensen niet voor hun plezier zorgbehoevend zijn. Het deelnemen aan het onderzoek is voor patiënten en cliënten dan ook niet altijd iets waar men om staat te springen. Tóch is deelname aan deze onderzoeken juist van groot belang, omdat op deze manier de kwaliteit van zorg kan worden verbeterd.

We voeren al jarenlang onderzoek uit in deze sector en weten dus op welke manieren onderzoek onder patiënten en cliënten het beste aangepakt kan worden. Onze onderzoeksspecialisten hebben ruime ervaring met onderzoek voor onder andere diagnostische centra, thuiszorginstellingen, ziekenhuizen en huisartsenpraktijken. We gaan graag met je in gesprek over de juiste oplossing bij jouw onderzoeksvraag.

pijlen-svg-2

We kennen de markt, de doelgroepen en het speelveld

zorg-1

We werken met en voor diagnostische centra, thuiszorginstellingen, ziekenhuizen en huisartsenpraktijken

checklist

Veel mogelijkheden tot maatwerk

Een aantal van onze zorg onderzoeken

Patiënt- en Cliënttevredenheidsonderzoek:

Hoe tevreden zijn de klanten, patiënten of cliënten van jouw ziekenhuis, thuiszorginstelling, huisartsenpost of diagnostisch centrum? Wat gaat er goed en welke aspecten dienen verbeterd te worden om een betere zorgbeleving aan te kunnen bieden? Ons tevredenheidsonderzoek geeft je de antwoorden.

Tevredenheidsonderzoek

Naamsbekendheidonderzoek:

Is jouw zorginstelling voldoende bekend bij je doelgroep en op welke manier kunt je jouw doelgroepen op de beste manier bereiken? En weet je wat jouw naamsbekendheid in vergelijking met de belangrijkste andere zorgaanbieders in jouw regio is? Ons naamsbekendheidonderzoek helpt je aan de juiste inzichten.

Naamsbekendheidonderzoek

Imago-onderzoek:

Wat is het imago van jouw zorginstelling onder de relevante doelgroepen en sluit deze ook aan bij hun wensen en behoeften? Hierbij kan enerzijds worden gedacht aan de primaire doelgroepen, zoals de (potentiële) cliënten en patiënten, maar ook aan secundaire doelgroepen zoals ouders en verzorgers, inwoners uit het werkgebied en verwijzers (zoals bijvoorbeeld huisartsen). Meer informatie over het imago-onderzoek?

Imago-onderzoek

Behoefteonderzoek:

Welke wensen en behoeften leven er onder jouw doelgroepen en is er behoefte aan (nieuwe) producten of diensten? Hoe kijkt de doelgroep of het werkgebied bijvoorbeeld tegen nieuwe innovaties of een nieuwe vestiging van een zorgaanbieder? Ons behoefteonderzoek geeft je de juiste inzichten over de behoefte van jouw doelgroep.

Behoefteonderzoek

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het je onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat je sommige vraagstukken herkent, omdat je deze bijvoorbeeld binnen je eigen organisatie ook bent tegengekomen.

KNGF:
Impact van de assistentiehonden

Doelgroeponderzoek voor Only for Men

Behoefteonderzoek voor SAAM Thuisbegeleiding

Inwonersonderzoek voor de gemeente Ooststellingwerf

<p>Tim <span>Knaapen</span></p>

Tim Knaapen

Client Consultant

Zorg: Bereken de prijs voor jouw onderzoek.