Enkele food & FMCG onderzoeken:
FMCG prijsonderzoek:
Consumenten kunnen tegenwoordig eenvoudig de prijs van specifieke producten of diensten vergelijken. Het is dan ook belangrijk om producten voor een optimale prijs in de markt te zetten. Inzicht in de prijsgevoeligheid van het product kan helpen om de juiste prijsstrategie te bepalen. Wij bieden inzichten door middel van een prijsonderzoek.
Prijsonderzoek
FMCG schaponderzoek:
Het schaponderzoek is een onderzoek naar de beleving en opvallendheid van een product(categorie) in het schap. Met het onderzoek worden inzichten verkregen in de drivers en barrières tijdens de oriëntatie en/of aankoop van een product(categorie). Het inzichtelijk maken van het kiesgedrag van consumenten die voor het schap staan, helpt bij de bepaling van de schap strategie voor je product. Meer informatie over het schaponderzoek?
Schaponderzoek
FMCG concepttest:
Veel nieuwe productintroducties verdwijnen binnen 6 tot 12 maanden uit het schap. New Product Development (NPD) is een kostbaar en tijdrovend proces waarbij bijna alle afdelingen in jouw organisatie betrokken zijn. Wanneer productideeën niet goed aansluiten bij de behoeften van de consument, is succes lastig te behalen.
Onze concepttest bevat standaard de gevalideerde Markteffect Performance Index (MPI). Deze index, ontwikkeld door jarenlang onderzoek, combineert zes aspecten en plaatst jouw resultaten in perspectief. Met de MPI zie je in één oogopslag of jouw score goed is of verbeterd kan worden. Zo helpen we je beslissingen te nemen op basis van de beste inzichten. Meer weten?
Concepttest
FMCG in-home use test:
Omdat een product uit meer bestaat dan alleen een verpakking of een productidee, is het aan te raden om ook het fysieke product door de beoogde doelgroep te laten beoordelen en testen. Je kunt immers een goed verhaal vertellen en met een mooi ontwerp de consument verleiden tot een aankoop, maar dat is pas het begin. Meer informatie over de in-home use test?
In-home use test
FMCG shopping segmentatie:
Als merk, retailer of producent in de FMCG- of food branche heb je te maken met shoppers en consumenten. We segmenteren de shoppers in verschillende profielen op basis van houding en gedrag binnen een bepaalde categorie zodat er gedifferentieerde marketing kan worden losgelaten op de verschillende segmenten. Meer informatie over de shopping segmentatie?
Shopping segmentatie
Shopper decision tree:
Bij de aanschaf van FMCG- of foodproducten noemen we dit de shopper decision tree (SDT) of in sommige gevallen de category decision tree (CDT). Een andere mogelijkheid is de out-of-stock analyse, dit onderzoek laat zien hoe het ontbreken van producten in het schap de keuze van shoppers beïnvloedt. De onderzoeken die we binnen aanbieden geven inzicht in de route die een consument bewust of onbewust aflegt voordat hij of zij een product in het winkelmandje legt. Meer weten over Shopper decision tree?
Shopper decision tree
Markteffect Verpakkingsonderzoek:
Een verpakking is vaak het eerste touchpoint met een merk of product in het winkelschap. Bij het online boodschappen doen is een direct herkenbare verpakking misschien nog wel belangrijker. Je krijgt maar één kans voor de eerste indruk, daarom is de keuze voor een verpakkingsontwerp van essentieel belang. Of het nu gaat om een nieuwe verpakkingsvorm, een nieuw design of een (kleine) wijziging van een bestaande verpakking, je wilt weten hoe jouw doelgroep er op reageert. Meer weten over het verpakkingsonderzoek?
Verpakkingsonderzoek
FMCG usage & attitude:
Usage & attitude (U&A) is een onderzoek naar de algemene beoordeling en gebruik van een specifiek(e) product(categorie). Het doel van U&A onderzoek is het verkrijgen van inzicht in de oriëntatie, de aankoop en het gebruik van een product(categorie) onder een geselecteerde doelgroep. Meer weten over het usage & attitude onderzoek?
Usage & attitude
Vleesvervangers monitor:
Is de groei van vleesvervangers een bubbel of gaan consumenten echt hun vleesconsumptie verminderen? We voeren sinds 2019 een gedetailleerd onderzoek uit naar de laatste ontwikkelingen en trends in de (plantaardige) vleesvervangers markt.
Vleesvervangers monitor