Expert in marktonderzoek op internationaal gebied

Hoewel de kantoren van Markteffect gevestigd zijn in het centrum van zowel Eindhoven als Amsterdam, wordt er wereldwijd onderzoek uitgevoerd. Zo voert Markteffect meerdere onderzoeken uit die tegelijkertijd in tientallen landen plaatsvinden. Dit wordt bewerkstelligd met behulp van de kennis en kunde van onze Nederlandse collega’s in combinatie met externe en internationale panelparters en onderzoeksbureaus. Enkel een wereldwijd bereik is niet altijd voldoende voor goed internationaal onderzoek, daarom haakt Markteffect in sommige gevallen een lokaal bureau aan om de onderzoeksvraag op de juiste manier te kunnen beantwoorden.

In principe is het altijd mogelijk om de onderzoeken die in Nederland worden uitgevoerd, ook in andere landen uit te voeren. Enkel in het geval van zeer complexe doelgroepen of kleine populaties kan dit een uitdaging zijn. In dat geval kijken we samen naar de juist oplossing om toch de benodigde inzichten boven tafel te krijgen. Inmiddels voert Markteffect onderzoek uit in meer dan 70 landen.

Wij werken met

Marktonderzoek voor de internationale branche

De mogelijkheden voor het uitvoeren van internationaal onderzoek zijn divers. Zo kan Markteffect met het behulp van haar partners zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek uitvoeren in het overgrote deel van de wereld. Door de opgebouwde ervaring en connecties kunnen zowel complexe B2B als B2C onderzoeken uitgevoerd worden. Bovendien heeft Markteffect de beschikking over een internationaal inhouse veldwerkteam. Met behulp van dit veldwerkteam wordt o.a. telefonisch onderzoek uitgevoerd in alle uithoeken van de wereld. In het veldwerkteam zijn native sprekers vertegenwoordigd van de meeste Europese talen en de meest gangbare talen wereldwijd.

Kwalitatief onderzoek is internationaal mogelijk door enerzijds goed te plannen en interviews bijvoorbeeld in het Engels of Spaans uit te voeren, anderzijds door bijvoorbeeld een online community uit te voeren waarbij kwalitatief onderzoek in een online omgeving kan worden uitgevoerd. Markteffect heeft de beschikking over zowel Nederlandse als anderstalige moderatoren die (digitale) interviews en groepsdiscussies kunnen organiseren.

Hieronder vindt u een overzicht van de landen waarin Markteffect actief is. Indien u nieuwsgierig bent naar de landen waarin wij nog meer onderzoek uit kunnen voeren, neem dan gerust even contact met ons op.

Landen waar Markteffect onderzoek uitvoert

Afbeelding 1. Landen waar Markteffect marktonderzoek heeft uitgevoerd.

wereldbol

Markteffect werkt samen met externe en internationale panelpartners en onderzoeksbureaus

wereldbol

Mogelijkheid om iedere respondent in eigen moedertaal te bevragen

checklist

Veel mogelijkheden tot maatwerk

Een aantal van onze internationale onderzoeken

Een brand tracker:

Het up-to-date hebben van belangrijke cijfers zoals merkbekendheid, overweging en voorkeur is van belang om op de juiste manier direct aanpassingen aan uw stratgie te maken. Door een brand tracker op regelmatige basis uit te laten voeren, heeft u doorlopend inzicht in de belangrijkste marketing KPI's, kunt u bij sturen waar nodig en ziet u effecten van wijzigingen die u door heeft gevoerd. Meer informatie over de brand tracker?

Brand tracker

Behoefte- & Doelgroeponderzoek:

Staat u op het punt om een nieuw internationaal product of dienst te ontwikkelen of in de markt te zetten? Wilt u toetsen of uw bestaande product of dienst aan de wensen en behoeften van uw doelgroep voldoet, of wilt u juist weten wíe uw doelgroep is en hoe deze het best bereikbaar is? Dan kunnen wij u helpen door middel van een behoefte- & doelgroeponderzoek, dat zowel voor B2B als B2C kan worden uitgevoerd. Meer weten over een behoefte- of doelgroeponderzoek?

Behoefteonderzoek Doelgroeponderzoek

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Sponsor effectmeting: Aeromexico & PSV

Naamsbekendheid- en doelgroeponderzoek:
Boels Rental

Sturen op basis van marktonderzoek:
MarkteffectSwiss Sense

Klanttevredenheidsonderzoek: Bugaboo

<p>Thomas <span>Huigen</span></p>

Thomas Huigen

Commercieel Manager & Client Consultant

Internationaal: Bereken de prijs voor uw onderzoek.