Expert in marktonderzoek op internationaal gebied

Hoewel onze kantoren gevestigd zijn in het centrum van zowel Eindhoven als Amsterdam, wordt er wereldwijd onderzoek uitgevoerd. Zo voeren we meerdere onderzoeken uit die tegelijkertijd in tientallen landen plaatsvinden. Dit wordt gerealiseerd met behulp van de kennis en kunde van onze Nederlandse collega’s, in combinatie met externe en internationale panelpartners en onderzoeksbureaus. Enkel een wereldwijd bereik is niet altijd voldoende voor goed internationaal onderzoek. Daarom schakelen we in sommige gevallen een lokaal bureau in om de onderzoeksvraag op de juiste manier te kunnen beantwoorden.

In principe is het altijd mogelijk om de onderzoeken die in Nederland worden uitgevoerd, ook in andere landen uit te voeren. Enkel in het geval van zeer complexe doelgroepen of kleine populaties kan dit een uitdaging zijn. In dat geval kijken we samen naar de juiste oplossing om toch de benodigde inzichten te verkrijgen. Met een focus op relevantie, het behalen van een praktisch toepasbaar resultaat en het opbouwen van een sterke relatie, zorgen we ervoor dat onze onderzoeken overal ter wereld aansluiten bij de specifieke behoeften van onze klanten in inmiddels meer dan 70 landen.

Wij werken met

Marktonderzoek voor de internationale branche

De mogelijkheden voor het uitvoeren van internationaal onderzoek zijn divers. Zo kunnen we met het behulp van haar partners zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek uitvoeren in het overgrote deel van de wereld. Door de opgebouwde ervaring en connecties kunnen zowel complexe B2B als B2C onderzoeken uitgevoerd worden. Bovendien hebben we de beschikking over een internationaal inhouse veldwerkteam. Met behulp van dit veldwerkteam wordt o.a. telefonisch onderzoek uitgevoerd in alle uithoeken van de wereld. In het veldwerkteam zijn native sprekers vertegenwoordigd van de meeste Europese talen en de meest gangbare talen wereldwijd.

Kwalitatief onderzoek is internationaal mogelijk door enerzijds goed te plannen en interviews bijvoorbeeld in het Engels of Spaans uit te voeren, anderzijds door bijvoorbeeld een online community uit te voeren waarbij kwalitatief onderzoek in een online omgeving kan worden uitgevoerd. We beschikken over zowel Nederlandse als anderstalige moderatoren die (digitale) interviews en groepsdiscussies kunnen organiseren.
Hieronder vind je een overzicht van de landen waarin we actief zijn. Indien je nieuwsgierig bent naar de landen waarin wij nog meer onderzoek uit kunnen voeren, neem dan gerust even contact met ons op.

Landen waar Markteffect onderzoek uitvoert

Afbeelding 1. Landen waar Markteffect marktonderzoek heeft uitgevoerd.

wereldbol

We werken samen met externe en internationale panelpartners en onderzoekbureaus

wereldbol

Mogelijkheid om iedere respondent in eigen moedertaal te bevragen

checklist

Veel mogelijkheden tot maatwerk

Een aantal van onze internationale onderzoeken

Een brand tracker:

Het up-to-date hebben van belangrijke cijfers zoals merkbekendheid, overweging en voorkeur is van belang om op de juiste manier direct aanpassingen aan je strategie te maken. Door een brand tracker op regelmatige basis uit te laten voeren, heb je doorlopend inzicht in de belangrijkste marketing KPI's, kun je bij sturen waar nodig en zie je effecten van wijzigingen die je door hebt gevoerd. Meer informatie over de brand tracker?

Brand tracker

Behoefte- & Doelgroeponderzoek:

Sta je op het punt om een nieuw product te ontwikkelen of in de markt te zetten? Wil je toetsen of een bestaand product aan de wensen en behoeften van jouw doelgroep voldoet, of wil je juist weten wíe de doelgroep is en hoe deze het best bereikbaar is? Dan kunnen wij je helpen door middel van een behoefte- & doelgroeponderzoek, dat zowel voor B2B als B2C kan worden uitgevoerd. Meer weten over een behoefte- of doelgroeponderzoek?

Behoefteonderzoek Doelgroeponderzoek

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het je onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat je sommige vraagstukken herkent, omdat je deze bijvoorbeeld binnen je eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Sponsor effectmeting voor Aeromexico & PSV

Naamsbekendheid- en doelgroeponderzoek:
Boels Rental

Sturen op basis van marktonderzoek:
MarkteffectSwiss Sense

Klanttevredenheidsonderzoek: Bugaboo

<p>Thomas <span>Huigen</span></p>

Thomas Huigen

Commercieel Manager & Client Consultant

Internationaal: Bereken de prijs voor jouw onderzoek.