Hoe maakt Markteffect het imago-onderzoek uniek?
Een belangrijke graadmeter voor het succes van organisaties is de conversieratio. Markteffect brengt met een geijkte methode in kaart welk percentage van de doelgroep uw producten of diensten kent en overweegt, en welk percentage een voorkeur voor uw producten of diensten heeft.
Uw doelgroep komt namelijk niet alleen met de communicatie van uw organisatie in aanraking, maar ook met die van uw concurrenten. Door inzicht te verkrijgen in de belangrijkste graadmeters, kunt u een strategie bepalen die leidt tot een hoger conversieratio. We helpen u hier graag bij!
Wat levert een imago-onderzoek op?
Bij Markteffect vinden we het belangrijk er zorg voor te dragen dat u beslissingen kunt nemen op basis van de beste en meest relevante inzichten. We hebben veel ervaring met imago-onderzoeken in uiteenlopende branches. Ieder onderzoek is uniek en daarom zal ook uw onderzoek bij Markteffect maatwerk zijn.
Tijdens de rapportage worden de resultaten op een visuele wijze weergegeven. Dit wordt bijvoorbeeld gedaan met behulp van de imagomatrix. Hierin wordt van de verschillende onderzochte imago-aspecten in beeld gebracht in hoeverre de doelgroep een beeld heeft van het aspect en in hoeverre de doelgroep het aspect passend vindt bij de organisatie. De aspecten die relatief hoog scoren op beide waarden zorgen voor het onderscheidend vermogen van uw organisatie. De aspecten waar lager op wordt gescoord, zijn de aspecten kritisch naar moet worden gekeken. Zo ziet u meteen aan welke knoppen u dient te draaien om uw imago te verbeteren.