Hoe maakt Markteffect het imago-onderzoek uniek?
Een belangrijke graadmeter voor het succes van organisaties is de conversieratio. We brengen met een geijkte methode in kaart welk percentage van de doelgroep jouw producten of diensten kent en overweegt, en welk percentage een voorkeur voor jouw producten of diensten heeft.
Je doelgroep komt namelijk niet alleen met de communicatie van jouw organisatie in aanraking, maar ook met die van jouw concurrenten. Door inzicht te verkrijgen in de belangrijkste graadmeters, kun je een strategie bepalen die leidt tot een hoger conversieratio. We helpen je hier graag bij!
Wat levert een imago-onderzoek op?
Bij Markteffect vinden we het belangrijk er zorg voor te dragen dat je beslissingen kunt nemen op basis van de beste en meest relevante inzichten. We hebben veel ervaring met imago-onderzoeken in uiteenlopende branches. Ieder onderzoek is uniek en daarom zal ook jouw onderzoek bij Markteffect maatwerk zijn.
Tijdens de rapportage worden de resultaten op een visuele wijze weergegeven. Dit wordt bijvoorbeeld gedaan met behulp van de imagomatrix. Hierin wordt van de verschillende onderzochte imago-aspecten in beeld gebracht in hoeverre de doelgroep een beeld heeft van het aspect en in hoeverre de doelgroep het aspect passend vindt bij de organisatie. De aspecten die relatief hoog scoren op beide waarden zorgen voor het onderscheidend vermogen van jouw organisatie. De aspecten waar lager op wordt gescoord, zijn de aspecten kritisch naar moet worden gekeken. Zo zie je meteen aan welke knoppen je dient te draaien om jouw imago te verbeteren.