Hoe maakt Markteffect positioneringsonderzoek uniek?
Bij Markteffect zetten we graag een stapje extra om er voor te zorgen dat het onderzoek op de juiste manier wordt geïnterpreteerd, maar ook op de juiste manier kan worden geïmplementeerd binnen uw organisatie. Het is meer dan zonde als het onderzoeksrapport namelijk in de bureaulade zou belanden. Daarom zorgt de rapportage voor een aantal concrete conclusies en aanbevelingen, op basis van eerdere en vergelijkbare onderzoeken en de kennis van onze marketing consultants.
Indien gewenst zal er ook een implementatie workshop georganiseerd en uitgevoerd worden bij u op locatie. Bij Markteffect noemen we dit de Next Step Session en deze dient ter interpretatie en implementatie van de onderzoeksresultaten. Deze strategische sessie wordt georganiseerd met alle interne betrokkenen die aan de slag gaan met de resultaten en duurt normaliter 3 tot 4 uur.
Wat levert een positioneringsonderzoek op?
Het positioneringsonderzoek geeft u handvatten om uw positie in de markt (beter) te kunnen claimen. U krijgt inzicht in de huidige performance van uw merk of product in uw markt, aangevuld met de manier waarop (potentiële) klanten naar uw organisatie kijken ten opzichte van de concurrentie. Ook beantwoorden we de vraag welke wensen en behoeften het meest van belang zijn in uw markt en welke aanbieder (concurrent) dit op de juiste manier vervult. Bij Markteffect vinden we het belangrijk er zorg voor te dragen dat u beslissingen kunt nemen op basis van de beste en meest relevante inzichten.
De inzichten uit het positioneringsonderzoek worden gebundeld in een praktisch en visueel rapport, inclusief conclusies en aanbevelingen waar u concreet mee aan de slag kunt.