Hoe maakt Markteffect positioneringsonderzoek uniek?
We zetten graag een stapje extra om er voor te zorgen dat het onderzoek op de juiste manier wordt geïnterpreteerd, maar ook op de juiste manier kan worden geïmplementeerd binnen jouw organisatie. Het is meer dan zonde als het onderzoeksrapport namelijk in de bureaulade zou belanden. Daarom zorgt de rapportage voor een aantal concrete conclusies en aanbevelingen, op basis van eerdere en vergelijkbare onderzoeken en de kennis van onze marketing consultants.
Indien gewenst zullen we ook een implementatie workshop organiseren en uitgevoeren bij je op locatie. We noemen dit de Next Step Session en deze dient ter interpretatie en implementatie van de onderzoeksresultaten. Deze strategische sessie wordt georganiseerd met alle interne betrokkenen die aan de slag gaan met de resultaten en duurt normaliter 3 tot 4 uur.
Wat levert een positioneringsonderzoek op?
Het positioneringsonderzoek geeft je handvatten om jouw positie in de markt (beter) te kunnen claimen. Je krijgt inzicht in de huidige performance van jouw merk of product in jouw markt, aangevuld met de manier waarop (potentiële) klanten naar jouw organisatie kijken ten opzichte van de concurrentie. Ook beantwoorden we de vraag welke wensen en behoeften het meest van belang zijn in jouw markt en welke aanbieder (concurrent) dit op de juiste manier vervult. We vinden het belangrijk er zorg voor te dragen dat je beslissingen kunt nemen op basis van de beste en meest relevante inzichten.
De inzichten uit het positioneringsonderzoek worden gebundeld in een praktisch en visueel rapport, inclusief conclusies en aanbevelingen waar je concreet mee aan de slag kunt.