Hoe maakt Markteffect dit onderzoek uniek?
Bij Markteffect gaan we graag nog een stap verder. De input van de customer journey wordt gebruikt om proposities te formuleren. De resultaten uit het onderzoek helpen bij het opstellen van een communicatiestrategie en briefing voor campagnes op basis van de geformuleerde propositie en accelerators. Daar helpen we u graag bij.
Bovendien kan Markteffect u helpen met de interpretatie en implementatie van de onderzoeksresultaten, door middel van de Markteffect Next Step Session. Dit is een strategische en interactieve workshop waarin we samen kijken naar de manier waarop dit onderzoek actionable kan maken. De ervaring leert dat deze sessies, die georganiseerd worden met het interne projectteam, zorgen voor veel nieuwe ideeën en inspiratie.
En wanneer u later terugkijkt naar de resultaten, is het prettig om op één visual de belangrijkste resultaten in te kunnen zien. Daarom heeft Markteffect een eigen inforgraphic ontwikkeld, die op basis van uw onderzoek kan worden ingevuld. Onderstaand is een voorbeeld van een dergelijke infographic afgebeeld:
Afbeelding 1. Voorbeeld infographic customer journey.
Wat levert een customer journey onderzoek op?
De fases van het oriëntatie- en keuzeproces worden weergegeven door middel van een zogenaamde customer journey mapping. Deze geeft inzicht in de reis die een klant maakt aan de hand van de contactmomenten (touch points) met een organisatie en hoe deze contactmomenten door de consument ervaren worden. Aan de hand hiervan kan een prioriteitenmatrix worden opgesteld, waarin de verbeterpunten voor de organisatie worden weergegeven. Hierin wordt bijvoorbeeld een onderscheid gemaakt tussen beoordeling en belang van bepaalde aspecten. Om te zorgen voor concrete handvatten voor verbetering, kunnen aanvullend ook personas op worden gesteld, die aandacht besteden aan behoeften en ervaringen van specifieke klanten en doelgroepen.
Markteffect vindt het belangrijk er zorg voor te dragen dat u beslissingen kunt nemen op basis van de beste en meest relevante inzichten. Daarom helpen we u ook graag met de interpretatie en implementatie door de customer journey te verrijken met propositie en concept ontwikkeling en -testing.