De student-journey is niet eenvoudig voor veel studenten. Met de hoeveelheid onderwijsinstellingen, het opleidingsaanbod en informatievoorzieningen kan dit overweldigend zijn. Het begrijpen van verschillende fases van de student-journey is van belang om het onderwijsaanbod beter te laten aansluiten op de behoeften van studenten. Het onderzoeken van deze doelgroep is een kans om onderwijservaringen te verrijken, studieresultaten te verbeteren en de totale studenttevredenheid te vergroten en uitval te voorkomen. Door de student-journey te verkennen en te analyseren, kunnen onderwijsinstellingen de basis leggen voor groei en succes, zowel voor studenten als voor de instelling zelf.
Markteffect is expert in het uitvoeren van onderzoek in de verschillende fases van de student-journey. In nauwe samenwerking met onderwijsinstellingen omarmt Markteffect de uitdaging om via elk onderzoek de kwaliteit van het onderwijs naar een hoger niveau te tillen.
Studentfases
De student-journey omvat diverse onderzoeken gericht op de oriëntatie en het gedrag van verschillende groepen studenten, zoals nieuwe studenten afkomstig van het voortgezet onderwijs, studenten met een achtergrond in andere mbo-, hbo- of wo-opleidingen, studenten die besluiten hun opleiding te beëindigen en studenten die hun opleiding hebben afgerond. Lees er hier meer over.