De student-journey

Onderzoeken naar de verschillende fases van studenten: het worden, het zijn en het blijven van een student of het beëindigen van de opleiding.
Studenten staan in de student-journey voor verschillende fases: de uitdaging van het maken van opleidingskeuze, het starten van de opleiding en het eerste schooljaar, stage lopen, afstuderen en het afronden van de studie, maar ook soms het voortijdig stoppen met de opleiding. Voor onderwijsinstellingen is het essentieel om in iedere fase de student te onderzoeken en te begrijpen om in te spelen op de wensen en behoeften.

De student-journey is niet eenvoudig voor veel studenten. Met de hoeveelheid onderwijsinstellingen, het opleidingsaanbod en informatievoorzieningen kan dit overweldigend zijn. Het begrijpen van verschillende fases van de student-journey is van belang om het onderwijsaanbod beter te laten aansluiten op de behoeften van studenten. Het onderzoeken van deze doelgroep is een kans om onderwijservaringen te verrijken, studieresultaten te verbeteren en de totale studenttevredenheid te vergroten en uitval te voorkomen. Door de student-journey te verkennen en te analyseren, kunnen onderwijsinstellingen de basis leggen voor groei en succes, zowel voor studenten als voor de instelling zelf.

Markteffect is expert in het uitvoeren van onderzoek in de verschillende fases van de student-journey. In nauwe samenwerking met onderwijsinstellingen omarmt Markteffect de uitdaging om via elk onderzoek de kwaliteit van het onderwijs naar een hoger niveau te tillen.

Studentfases

De student-journey omvat diverse onderzoeken gericht op de oriëntatie en het gedrag van verschillende groepen studenten, zoals nieuwe studenten afkomstig van het voortgezet onderwijs, studenten met een achtergrond in andere mbo-, hbo- of wo-opleidingen, studenten die besluiten hun opleiding te beëindigen en studenten die hun opleiding hebben afgerond. Lees er hier meer over.


 

Markteffect onderwijs monitoren

In samenwerking met tientallen onderwijsinstellingen, voert Markteffect jaarlijks onderzoek uit naar de wijze waarop studenten zich oriënteren, welke factoren daarin een rol spelen, en hoe de naamsbekendheid en het imago van mbo-, hbo- en wo-onderwijsinstellingen worden ervaren. Kijk bij de monitoren voor meer informatie en/of om deel te nemen.

 Nationaal Studiekeuze Onderzoek

 Imago-monitor

Privacy en beveiligingsrichtlijnen

Markteffect is in het bezit van ISO certificering en werkt volgens de richtlijnen van de AVG. Daarnaast wordt er gewerkt naar de richtlijnen en standaarden van de branchevereniging. Data van studiekiezers, studenten en andere doelgroepen is hierdoor in goede handen.

Leon <span>Geboers</span>

Leon Geboers

Client Consultant

Benieuwd wat wij voor uw onderwijsinstelling en vraagstuk kunnen betekenen?