Bachelor loyalty
Inzicht in de motieven en beweegredenen van mbo-, hbo- en wo-studenten die na het behalen van het diploma een vervolgopleiding zoals een master of een andere opleiding
Meer info
Byron Sharp methode
Er wordt veel geschreven en gediscussieerd over de Australische hoogleraar marketingwetenschappen Byron Sharp en het belang van het werven van nieuwe klanten. Loyaliteit …
Meer info
Conversieratio
De conversieratio is een percentage dat berekend kan worden wanneer het resultaat de score van de gehele doelgroep weergeeft, maar het ook wenselijk is dit resultaat te v…
Meer info
Customer Effort Score
De Customer Effort Score (CES) is een onderzoeksmethode waarmee je meet hoeveel moeite klanten ervaren bij specifieke interacties met jouw organisatie. In tegenstelling t…
Meer info
Customer experience
Customer experience (CX) is de ervaring en de beleving van afnemers rondom de interactie met een bedrijf of merk. Met een customer experience-onderzoek krijg je inzicht i…
Meer info
Customer journey
Hoe ziet de (huidige) klantreis eruit?
In een onderzoek naar de customer journey brengen we de reis in kaart die een prospect of consument aflegt om klant te worden of e…
Meer info
Customer satisfaction
De customer satisfaction (CSAT) is een veelgebruikte KPI waarmee organisaties de klantervaring en tevredenheid over hun product of dienst in kaart brengen. Dit gebeurt do…
Meer info
Customer Value Proposition
Een Customer Value Proposition (CVP) is de unieke waardepropositie die een organisatie aan klanten belooft. Het laat zien hoe een product of dienst inspeelt op specifieke…
Meer info
Dynamisch dashboard
Een dynamisch dashboard is een interactieve tool die verschillende databronnen samenbrengt in één helder overzicht van jouw belangrijkste KPI’s. Door …
Meer info
Employer Branding
Benieuwd naar hoe jouw merk er als werkgever voor staat? Is het merk en naam bekend binnen jouw doelgroep en is dit positieve of misschien een negatieve bekendheid?
Meer info
Employee Value Proposition
De Employee Value Proposition (EVP) is de belofte die een organisatie doet aan (toekomstige) medewerkers. Het is de belofte die een organisatie doet aan (potentiële)…
Meer info
Evoked set
De evoked set is een term uit het marktonderzoek en vanuit de consumentenpsychologie waarbij een set van merken bedacht worden die meegenomen worden in de overweging in e…
Meer info
Folio-analyse
Kwalitatief onderzoek levert heel veel informatie op vanuit verschillende respondenten, achtergronden, invalshoeken en ervaringen. Om al deze waargenomen en geobserveerde…
Meer info
GAP-analyse
Wenst u inzicht in de huidige identiteit, de gewenste identiteit en het imago van uw organisatie en uw dienstverlening? Een GAP-analyse is een methode om een vergelijking…
Meer info
Imago-matrix
Als organisatie heb je een aantal kernwaarden opgesteld, of wens je een bepaald imago uit te stralen. In hoeverre je dit over weet te brengen op de doelgroep kan inzichte…
Meer info
Loyaliteitsmodel
Op basis van de algemene tevredenheid en de aanbevelingsintentie (Net Promoter Score) wordt in een loyaliteitsmodel onderscheid gemaakt in groepen als absolute fans en we…
Meer info
Marketing mix modeling
Marketing mix modeling is een geavanceerde onderzoeksmethode waarmee je kunt analyseren hoe effectief jouw marketinguitgaven zijn. Deze methode wordt vaak gebruikt door g…
Meer info
MTO
MTO onderzoek staat voor Medewerkerstevredenheidsonderzoek en betreft een onderzoek waarbij u intern onderzoek doet naar de verbeterpunten en inzichten die helpen bij de …
Meer info
Naamsbekendheid
Een veelgebruikt startpunt in onderzoek is de naamsbekendheid. Oftewel welke aanbieders binnen uw branche kent uw doelgroep, al is het alleen maar van naam. Uit de result…
Meer info
Net Promoter Score (NPS)
De Net Promoter Score (NPS) is een simpele maar krachtige methode om met één enkele vraag de klantloyaliteit te meten. Welke klanten bevelen uw organisatie …
Meer info
Overwegingsintentie
Na het realiseren van een goede naamsbekendheid is de volgende stap deze naamsbekendheid om te zetten in overwegingsintentie. De overwegingsintentie geeft aan in hoeverre…
Meer info
Prioriteitenmatrix
Wanneer de algemene tevredenheid en de tevredenheid met verschillende belanrijke aspecten binnen uw organisatie gemeten zijn, kan door middel van een regressie analyse in…
Meer info
Regressieanalyse
Een positieve verandering realiseren in de klanttevredenheid is een hele opgave. Daarom is het essentieel om te weten welke prioriteiten u moet stellen, met andere woorde…
Meer info
Spiegelonderzoek
Om klantgerichtheid te optimaliseren en om de resultaten van een onderzoek intern meer kracht bij te kunnen zetten, kunt u een spiegelonderzoek laten uitvoeren naas…
Meer info
Werknemerstevredenheidsonderzoeken
Een werknemerstevredenheidsonderzoek is een methode om te meten hoe tevreden uw medewerkers zijn met hun werk, hun collega's, het management en de organisatie als geheel.…
Meer info