Online Community

Een Online Community is een zeer interactieve vorm van kwalitatief onderzoek. Uit een Online Community haal je concreet en praktisch toepasbaar advies. Onze gespecialiseerde discussieleiders zorgen ervoor dat je in een Online Community diepgaande, kwalitatieve inzichten krijgt, waarmee je direct aan de slag kunt.

Een Online Community is een digitale vorm van kwalitatief onderzoek, waarbij respondenten (gemiddeld 30-50 jaar) gedurende 3-5 dagen deelnemen.
In een Online Community kunnen zowel open en gesloten vragen worden voorgelegd, daarnaast is het ook mogelijk om polls en opdrachten door de respondenten uit te laten voeren. Ook kunnen er zowel individuele opdrachten als groepsopdrachten worden voorgelegd. Op deze manier kunnen onze onderzoeksspecialisten doorvragen op antwoorden die een specifieke respondent geeft en is er geen beïnvloeding door de andere respondenten. In ons gebruiksvriendelijke platform kan je meekijken met de antwoorden die gegeven worden.

Deze relevante inzichten sluiten direct aan op jouw specifieke onderzoeksvraag en dit leidt tot concreet resultaat waarmee je verder kunt bouwen aan je organisatie. Wij gebruiken hiervoor een beproefde aanpak, waarbij samenwerking met onze opdrachtgevers centraal staat.


“We hebben steeds veel te doen en een gebrek aan tijd. Het gewone werk gaat gewoon door en dan hoop je een partij te vinden die direct handelt en mede op grond van veel ervaring goed begrijpt wat je vragen zijn en snel, deskundig en efficiënt onderzoek doet. En dat is precies wat Davy en zijn team met én voor ons deden.” - Nico van Tol, Directeur Faculteit Gezondheidszorg Hogeschool Leiden

tijd

Snelle werving van respondenten

specialist

Gespecialiseerde moderator

laptop-analytics-2

Interactief, gebruiksvriendelijk platform

doelgroep-online

Meekijken in de Online Community

Waarom een Online Community bij Markteffect?

In een Online Community geven respondenten 2 tot 5 dagen lang hun mening over jouw onderzoeksvragen via een online platform. Het online platform staat onder leiding van een onderzoeksspecialist en een moderator.

Het is belangrijk dat de Online Community op een goede manier verloopt, zodat alle onderzoeksvragen worden beantwoord. De onderzoeksspecialist en de moderator zorgen ervoor dat groepen en individuele respondenten niet afdwalen, zodat zij alle vragen volledig beantwoorden en de gewenste opdrachten uitvoeren. Men doet dan ook mee aan één dedicated Online Community tegelijkertijd. We hebben een team van getrainde onderzoeksspecialisten en moderatoren die ruime ervaring hebben met het opzetten en leiden van Online Communities. 

Respondenten werving

We kunnen de werving van de respondenten voor jou verzorgen. Tijdens de kick-off meeting stemmen we met je af aan welke eisen de deelnemende respondenten moeten voldoen. Op basis van deze eisen zullen we panelleden die binnen de doelgroep vallen uitnodigen en screenen. Wij zorgen er dan ook voor dat de respondenten inloggegevens voor de Online Community ontvangen.

De respondenten wordt altijd telefonisch bevestigt en het is gebruikelijk om de deelnemende respondenten een vergoeding te geven voor hun deelname.
Tijdens de kick-off meeting zullen we samen bepalen welke incentive passend is.

Hier vind je enkele relevante pagina's:

Typen onderzoek

Ben je op zoek naar strategische inzichten op basis van marktonderzoek? Of wil je ondervinden hoe onderzoek bijdraagt aan het (nog) succesvoller maken van jouw …

Meer info

Onderzoeksmethoden

Benieuwd welke methoden er zijn om jouw onderzoeksvraag te beantwoorden? Dan zit je hier goed. Bekijk hier het overzicht van al onze onderzoeksmethoden.

Meer info

Ontmoet ons team

Ontmoet ons enthousiaste team van specialisten, die voor je klaarstaan om jouw onderzoek tot een succes te maken! Door scherp en kritisch mee te denken vanaf de start van…

Meer info

Kwalitatief onderzoek

Kwalitatief onderzoek is de juiste onderzoeksmethode wanneer je inzicht wenst in achterliggende argumenten en gedachtegangen van een bepaalde doelgroep. De uitkomst van k…

Meer info

Online onderzoek

Online onderzoek is een snelle en effectieve veldwerkmethode om data te verzamelen voor jouw onderzoek. Het is een vorm van kwantitatief onderzoek, die vaak gebruikt word…

Meer info

Alle referenties

Bekijk hier al onze klantreferenties, het totaaloverzicht en opgedeeld per branche.

Meer info

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het je onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor je uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat je sommige vraagstukken herkent, omdat je deze bijvoorbeeld binnen jouw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Brand tracker onderzoek: Obvion Hypotheken

Haalbaarheidsonderzoek:
PSV Fanstore

Online Community: Vitesse

Sponsor effectmeting: N.E.C.

<p>Michael <span>Petit</span></p>

Michael Petit

Client Consultant