Online Community

Een Online Community is een zeer interactieve vorm van kwalitatief onderzoek. Uit een Online Community haalt u concreet en praktisch toepasbaar advies. De gespecialiseerde discussieleiders van Markteffect zorgen ervoor dat u in een Online Community diepgaande, kwalitatieve inzichten krijgt, waarmee u direct aan de slag kunt.

Een Online Community is een digitale vorm van kwalitatief onderzoek, waarbij respondenten (gemiddeld 30-50 jaar) gedurende 3-5 dagen deelnemen. In een Online Community kunnen zowel open en gesloten vragen worden voorgelegd, daarnaast is het ook mogelijk om polls en opdrachten door de respondenten uit te laten voeren. Ook kunnen er zowel individuele opdrachten als groepsopdrachten worden voorgelegd. Op deze manier kunnen de onderzoeksspecialisten doorvragen op antwoorden die een specifieke respondent geeft en is er geen beïnvloeding door de andere respondenten. In ons gebruiksvriendelijke platform kunt u meekijken met de antwoorden die gegeven worden. 

“We hebben steeds veel te doen en een gebrek aan tijd. Het gewone werk gaat gewoon door en dan hoop je een partij te vinden die direct handelt en mede op grond van veel ervaring goed begrijpt wat je vragen zijn en snel, deskundig en efficiënt onderzoek doet. En dat is precies wat Davy en zijn team met én voor ons deden.”
Nico van Tol, Directeur Faculteit Gezondheidszorg Hogeschool Leiden

tijd

Snelle werving van respondenten

specialist

Gespecialiseerde moderator

laptop-analytics-2

Interactief, gebruiksvriendelijk platform

doelgroep-online

Meekijken in de Online Community

Waarom een Online Community bij Markteffect?

In een Online Community geven respondenten 2 tot 5 dagen lang hun mening over uw onderzoeksvragen via een online platform. Het online platform staat onder leiding van een onderzoeksspecialist en een moderator.

Het is belangrijk dat de Online Community op een goede manier verloopt, zodat alle onderzoeksvragen worden beantwoord. De onderzoeksspecialist en de moderator zorgen ervoor dat groepen en individuele respondenten niet afdwalen, zodat zij alle vragen volledig beantwoorden en de gewenste opdrachten uitvoeren. Men doet dan ook mee aan één dedicated Online Community tegelijkertijd. Markteffect heeft een team van getrainde onderzoeksspecialisten en moderatoren die ruime ervaring hebben met het opzetten en leiden van Online Communities. 

Respondenten werving

Markteffect kan de werving van de respondenten voor u verzorgen. Tijdens de kick-off meeting stemmen we met u af aan welke eisen de deelnemende respondenten moeten voldoen. Op basis van deze eisen zal Markteffect panelleden die binnen de doelgroep vallen uitnodigen en screenen. Wij zorgen er dan ook voor dat de respondenten inloggegevens voor de Online Community ontvangen.

De respondenten wordt altijd telefonisch bevestigt en het is gebruikelijk om de deelnemende respondenten een vergoeding te geven voor hun deelname. Tijdens de kick-off meeting zullen we samen bepalen welke incentive passend is.

Hier vindt u enkele relevante pagina's:

Typen onderzoek

Bent u op zoek naar strategische inzichten op basis van marktonderzoek? Of wilt u ondervinden hoe onderzoek bijdraagt aan het (nog) succesvoller maken van uw merk of orga…

Meer info

Onderzoeksmethoden

Benieuwd welke methoden er zijn om uw onderzoeksvraag te beantwoorden? Dan zit u hier goed.  Bekijk hier het overzicht van al onze onderzoeksmethoden.

Meer info

Ontmoet ons team

Leer ons hier beter kennen. Klik op een profiel om meer te leren over wie bij Markteffect werkt. Als u met ons samenwerkt, zorgen onze medewerkers ervoor dat uw onderzoe…

Meer info

Kwalitatief onderzoek

Kwalitatief onderzoek is de juiste onderzoeksmethode wanneer u inzicht wenst in achterliggende argumenten en gedachtegangen van een bepaalde doelgroep. De uitkomst van kw…

Meer info

Online onderzoek

Online onderzoek is een snelle en effectieve veldwerkmethode om data te verzamelen voor uw onderzoek. Het is een vorm van kwantitatief onderzoek, die vaak gebruikt wordt …

Meer info

Alle referenties

Bekijk hier al onze klantreferenties, het totaaloverzicht en opgedeeld per branche.

Meer info

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Brand tracker onderzoek: Obvion Hypotheken

Haalbaarheidsonderzoek:
PSV Fanstore

Online Community: Vitesse

Sponsor effectmeting: N.E.C.

<p>Michael <span>Petit</span></p>

Michael Petit

Manager Marketing & Client Consultant