Telefonisch onderzoek

Telefonisch onderzoek is net als online onderzoek een vorm van kwantitatief onderzoek. Sinds de opkomst van het internet is online onderzoek snel de meest gebruikte vorm van onderzoek geworden, maar telefonisch onderzoek is een goed alternatief voor bijvoorbeeld business to business onderzoeken en consumentenonderzoeken onder ouderen of zeer specifieke doelgroepen (bijvoorbeeld in een kleine regio). Telefonisch onderzoek biedt een persoonlijke benadering en stelt je in staat om gerichte vragen te stellen aan moeilijk bereikbare doelgroepen.

Telefonisch onderzoek levert waardevolle inzichten op die direct toepasbaar zijn. Zo creëren we de relevantie die we graag terugzien in onze onderzoeken. Deze methode biedt concrete resultaten waarmee je jouw organisatie verder kunt ontwikkelen.

We hebben een scherp inzicht in de markt, mede dankzij de sterke relaties met onze opdrachtgevers. Onze drive? Echt helpen.

“Markteffect was voor ons een frisse nieuwe partij om mee te schakelen in de zoektocht die klanttevredenheid heet. Met hun ervaring en pragmatisme hebben ze ons geholpen om op een andere manier naar klanttevredenheid te kijken. Het proces verliep soepel en de uitkomsten lagen boven verwachting. Al met al genoeg aanleiding om deze samenwerking voort te zetten.” - Myron Wolters, TReNT Glasvezel

vragen

Mogelijkheid tot doorvragen op gegeven antwoorden

persona-1

Betere bereikbaarheid binnen moeilijk bereikbare doelgroepen

group-3

Persoonlijk contact met de doelgroep

Waarom telefonisch onderzoek bij ons?

Er zijn nog steeds onderzoeken waarbij de doelgroep gemakkelijker en sneller te bereiken is via de telefoon. Zo heeft de oudere generatie vaak minder affiniteit met computers en internet en stellen je zakelijke relaties het op prijs wanneer de tijd wordt genomen hun mening te horen.

Daarnaast biedt telefonisch onderzoek ook de mogelijkheid om door te vragen op de gegeven antwoorden. Omdat we een in-house callcenter hebben met getrainde veldwerkmedewerkers, kunnen we snel schakelen, kwaliteit voorop stellen en tijdig bijsturen waar nodig. We voeren telefonische belprojecten uit voor eigen opdrachtgevers, maar ook voor bijvoorbeeld reclamebureaus en opdrachtgevers van collega marktonderzoeksbureaus.

Hier vindt u enkele veelvoorkomende onderwerpen:

Eigen callcenter

Markteffect heeft de beschikking over een eigen inhouse callcenter met eigen personeel

Aantal medewerkers

Het team bestaat uit +- 75 flexibele veldwerkmedewerkers, zowel jong als oud

Diverse talen

In het Veldwerkteam zijn diverse native talen vertegenwoordigd (vrijwel alle grote talen)

Briefen en meeluisteren

U kunt onze medewerkers zelf briefen en eventueel meeluisteren tijdens de calls

Het Markteffect callcenter

We hebben in ons kantoor een eigen in-house callcenter tot onze beschikking, waar een vast team van 75 flexibele medewerkers werkt. Dit team zorgt ervoor dat we snel kunnen schakelen en de kwaliteit kunnen waarborgen. We zijn niet afhankelijk van derden, waardoor projectplanning in eigen beheer blijft.

Omdat we ook met regelmaat telefonisch onderzoek uitvoeren in het buitenland, bestaat het team voor een deel uit flexibele krachten met een buitenlandse nationaliteit. Zo beschikt het veldwerkteam over native speakers met onder andere de Engelse, Franse, Duitse en Poolse nationaliteit.

Alle medewerkers in het veldwerkteam hebben de Field Force training gevolgd. Deze training draagt bij aan de ontwikkeling van ons personeel en bevordert de kwaliteit van de onderzoeksresultaten. Uiteraard gaan wij professioneel en respectvol om met je relaties. Daarnaast hebben we voor ons callcenter eigen onderzoekssoftware, geheel geoptimaliseerd voor telefonische interviews. Deze zogenaamde CATI-software (Computer Assisted Telephonic Interviewing Software) helpt de callcenteragents om op een prettige manier zo effectief en efficiënt mogelijk te kunnen werken.

Hier vind je enkele relevante pagina's:

Typen onderzoek

Ben je op zoek naar strategische inzichten op basis van marktonderzoek? Of wil je ondervinden hoe onderzoek bijdraagt aan het (nog) succesvoller maken van jouw …

Meer info

Onderzoeksmethoden

Benieuwd welke methoden er zijn om jouw onderzoeksvraag te beantwoorden? Dan zit je hier goed. Bekijk hier het overzicht van al onze onderzoeksmethoden.

Meer info

Ontmoet ons team

Ontmoet ons enthousiaste team van specialisten, die voor je klaarstaan om jouw onderzoek tot een succes te maken! Door scherp en kritisch mee te denken vanaf de start van…

Meer info

Onderwijs

De onderwijssector is een dynamische, snel veranderende wereld. Bij Markteffect weten we hoe daarmee om te gaan, wij zijn namelijk gespecialiseerd in het uitvoeren van on…

Meer info

Diepte interviews

Diepte interviews zijn een vorm van kwalitatief interviews. Voor het blootleggen van diepgaande motieven van klanten, medewerkers of consumenten leent kwalitatief onderzo…

Meer info

Alle referenties

Bekijk hier al onze klantreferenties, het totaaloverzicht en opgedeeld per branche.

Meer info

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe een telefonisch onderzoek in de praktijk werkt en wat het je onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor je uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat je sommige vraagstukken herkent, omdat je deze bijvoorbeeld binnen jouw eigen organisatie ook bent tegengekomen. 

Sponsor effectmeting: NAC Breda

Macrodoelmatigheidsonderzoek: Hogeschool Leiden 

Deskresearch, Kwalitatief- & Kwantitatief onderzoek voor
Van Hall Larenstein

Afmeldersonderzoek: MBO, HBO & WO instellingen

<p>Joris <span>van de Schoor</span></p>

Joris van de Schoor

Client Consultant