Doelgroeppanels

Om online onderzoek optimaal te kunnen gebruiken, is het belangrijk om jouw doelgroep goed te kunnen bereiken. Hiervoor gebruiken we consumentenpanels, jongerenpanels, internationale panels en kwalitatieve onderzoekspanels. Middels de panels kan onder andere jouw klanttevredenheid gemeten worden, maar ook naamsbekendheid, imago en behoefte van de doelgroep.

Door onze ervaring en expertise in het onderzoekslandschap weten wij wat er speelt. Dit zorgt ervoor dat wij een passend advies kunnen uitbrengen met een relevant onderzoek als resultaat. We onderhouden een goede relatie met onze huidige opdrachtgevers, zo weten we wat er speelt en kunnen we je écht helpen.

“Wij luisteren altijd eerst naar onze klanten en zijn een datagestuurde onderneming. Markteffect levert de data die wij zoeken op basis van uitgebreid (internationaal) marktonderzoek en na interne evaluatie zetten wij deze om tot actiepunten. Deze inzichten helpen ons om onze groei te kunnen faciliteren.”
Martin Diks, CEO Swiss Sense

group-3

Beschikking over verschillende eigen panels

doelgroep-online

Representatieve uitspraken voor de gehele populatie

checklist

Veel mogelijkheden tot maatwerk

Consumentenpanel

We hebben toegang tot een consumenten panelnetwerk verdeeld over heel Nederland. Hieronder valt ook ons eigen panel. Het gaat hier om panelleden tussen de 16 en 98 jaar waarvan vaste achtergrondkenmerken zoals geslacht, leeftijd, hoogst afgeronde opleiding, postcode en nationaliteit bekend zijn.

Naast deze standaard kenmerken zijn er vaak ook nog andere achtergrondkenmerken bekend, waarop voorgeselecteerd kan worden, zoals gezinssamenstelling, inkomensgroep, aanwezigheid huisdieren in huishouden, type woning, hobby’s, vrije tijd, geloofsovertuiging, type verzekeringen en vakantieplannen.

Jongerenpanel

We hebben toegang tot een jongeren panelnetwerk dat bestaat uit panelleden tussen de 16 en 25 jaar. Van deze jongeren zijn verschillende specifieke achtergrondkenmerken bekend. Dit zijn naast geslacht en postcode onder andere huidige opleiding, profiel (indien havo/ vwo) en studierichting (indien mbo/ hbo/ wo).

Kinderen vanaf 16 jaar mogen zelfstandig benaderd worden voor deelname aan onderzoek. Wanneer je kinderen tussen de 12 en 16 jaar wilt bevragen, mag dat na toestemming van de ouders. Deze groep mag zelfstandig benaderd worden, maar de ouders moeten hier in verband met de aangescherpte AVG regels actief akkoord op geven. Kinderen tot 12 jaar kunnen ook bevraagd worden, maar zij mogen nooit zelfstandig benaderd worden.

Markteffect collega's en team

Internationaal onderzoekspanel

Om onderzoek uit te voeren onder buitenlandse consumenten werken we samen met een internationaal panelnetwerk. We hebben toegang tot panels over de hele wereld en voeren inmiddels in meer dan 70 landen onderzoek uit. Hierdoor zijn ook internationale onderzoeken mogelijk bij Markteffect.

Kwalitatief onderzoekspanel

We hebben ook toegang tot een netwerk van kwalitatieve onderzoekspanels met ruim 4.500 respondenten. Deze panelleden hebben aangegeven deel te willen nemen aan kwalitatieve onderzoeken. Niet iedereen kan deelnemen aan een kwalitatief onderzoek, de panelleden worden hiervoor zorgvuldig geselecteerd. Met alle leden in dit panel is zowel telefonisch contact als e-mailcontact geweest om de kwaliteit te controleren en waarborgen.

Voor een kwalitatief onderzoek worden panelleden uitgenodigd met een screeningsvragenlijst, waarin wordt gecheckt of zij voldoen aan de gestelde criteria voor het onderzoek. Als zij de screeningsvragenlijst afgerond hebben, wordt telefonisch contact opgenomen met de respondent om een afspraak in te plannen. Ter bevestiging sturen wij altijd direct een e-mail en een dag voor het onderzoek een sms.

Privacy van onze panelleden

Alle panelleden waar we mee werken, worden volledig anoniem benaderd. Contactgegevens zullen nooit worden doorgespeeld aan derden zonder expliciete toestemming van het panellid. Onderzoeksresultaten worden niet gekoppeld aan de contactgegevens van de respondent. Er zal dan ook altijd gehandeld worden met inachtneming van de AVG-wetgeving.

Bovendien zijn de panels die door Markteffect worden ingeschakeld ISO gecertificeerd, een belangrijk kwaliteitskeurmerk.

Bekijk bijvoorbeeld deze pagina's:

Typen onderzoek

Ben je op zoek naar strategische inzichten op basis van marktonderzoek? Of wil je ondervinden hoe onderzoek bijdraagt aan het (nog) succesvoller maken van jouw …

Meer info

Onderzoeksmethoden

Benieuwd welke methoden er zijn om jouw onderzoeksvraag te beantwoorden? Dan zit je hier goed. Bekijk hier het overzicht van al onze onderzoeksmethoden.

Meer info

Ontmoet ons team

Ontmoet ons enthousiaste team van specialisten, die voor je klaarstaan om jouw onderzoek tot een succes te maken! Door scherp en kritisch mee te denken vanaf de start van…

Meer info

Doelgroeponderzoek

Wie is jouw doelgroep en wat zijn de drijfveren? Een doelgroeponderzoek is onmisbaar wanneer je een nieuwe dienst of een nieuw product op de markt wil gaan zetten. Op we…

Meer info

Onze werkwijze

Onderzoek is een vak. Vaak wordt gedacht dat onderzoekers vooral goed moeten zijn in statistiek. Maar dit is slechts één van de onderdelen van onderzoek. Be…

Meer info

Alle referenties

Bekijk hier al onze klantreferenties, het totaaloverzicht en opgedeeld per branche.

Meer info

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek onder onze doelgroeppanels in de praktijk werkt en wat het je onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor je uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat je sommige vraagstukken herkent, omdat je deze bijvoorbeeld binnen jouw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Doelgroeponderzoek voor Only for Men

Naamsbekendheid- en doelgroeponderzoek:
Boels Rental

Behoefteonderzoek:
BeefyGreen

Behoefteonderzoek: GoodLife Foods

<p>Tim <span>Knaapen</span></p>

Tim Knaapen

Client Consultant