Een aantal van onze overheid onderzoeken
Burgerpeilingen:
Zijn er momenteel actuele kwesties in jouw gemeente of organisatie? En is het voor het beleid belangrijk om te weten hoe inwoners de gemeente, woningbouw of non-profitorganisatie ervaren? Of hoe zij maatschappelijke thema’s ervaren? Door middel van een burgerpeiling kunnen wij het sentiment, de tevredenheid en de mening van inwoners t.a.v. een specifiek thema (of t.a.v. de gemeente zelf) in kaart brengen.
Doelgroeponderzoek:
Wie is jouw belangrijkste doelgroep en wat drijft hen? Wat zijn hun wensen, behoeften en verwachtingen ten aanzien van jouw gemeente, organisatie of project? Met een doelgroeponderzoek brengen we de kenmerken, voorkeuren en gedragingen van jouw doelgroep in kaart. Dit biedt waardevolle inzichten om beleid, communicatie of diensten beter af te stemmen op de mensen die je wilt bereiken. Meer weten over doelgroeponderzoek? Bekijk hieronder meer informatie over het doelgroeponderzoek.
Doelgroeponderzoek
Imago-onderzoek:
Welk imago heeft jouw stad of gemeente onder de belangrijkste stakeholders? Wat zijn de verschillen in imago tussen bijvoorbeeld inwoners en toeristen? En wat zijn redenen van mensen om wel, of juist geen bezoek te brengen aan jouw stad? Door middel van een imago-onderzoek geven wij inzicht in het sentiment, de beleving en de associaties die men heeft t.a.v. jouw stad of gemeente en helpen we je om het imago indien nodig te verbeteren. Bekijk hieronder meer informatie over het imago-onderzoek.
Imago-onderzoek
Tevredenheidsonderzoek:
Inzicht in de tevredenheid van openbare voorzieningen, of over de gemeente zelf? Dat kan inzichtelijk worden gemaakt door middel van een tevredenheidsonderzoek. Denk hierbij aan de tevredenheid van een winkelcentrum of een openbare gelegenheid zoals een park of een theater. Het onderzoek geeft inzicht in enerzijds de perceptie en tevredenheid van consumenten en inwoners, anderzijds in het sentiment en concrete verbeterpunten. Bekijk hieronder meer informatie over het klanttevredenheidsonderzoek.
Klanttevredenheidsonderzoek
NPS onderzoek:
De Net Promotor Score (NPS) is een krachtige en veelgebruikte methode om klanttevredenheid te meten. De kern van het onderzoek draait om een simpele vraag: ‘Hoe waarschijnlijk is het dat je onze gemeente of organisatie zou aanbevelen aan je vrienden, familie of collega's?’ Deze vraag geeft je direct inzicht in hoe erover jouw gemeente of organisatie gedacht wordt en hoe loyaal jouw inwoners zijn.
Communicatie onderzoek:
Hoe kun je als gemeente optimaal communiceren met jouw burgers? Welke tone of voice kan je het beste gebruiken, welke wensen en behoeften heeft men t.a.v. specifieke informatievoorzieningen en wat zijn de effecten van communicatie campagnes? Door middel van een communicatie onderzoek geven wij inzicht in de manier waarop huidige communicatie ervaren wordt en hoe deze op de optimale manier kan worden ingericht.