Hoe maakt Markteffect het U&A onderzoek uniek?
Zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek zijn geschikte onderzoeksmethoden voor een usage & attitude onderzoek. Kwantitatief onderzoek (online) biedt de mogelijkheid om gedrag en perceptie van consumenten onder een grote steekproef te testen, waarbij onderzoeksresultaten zowel op totaalniveau als binnen verschillende (shoppers)segmenten kunnen worden uitgelicht. Kwalitatief onderzoek, bijvoorbeeld middels groepsdiscussies of diepte-interviews, biedt de mogelijkheid om nog dieper inzicht te krijgen in motieven en gebruik van consumenten.
Daarnaast bestaat bij ons de mogelijkheid om ook dieper in te zoomen op de ‘waar’ en de ‘waarom’ van aankopen. Doordat we expert zijn in het uitvoeren van onderzoek in de Food- en FMCG markt, zijn er al veel U&A onderzoeken uitgevoerd voor diverse productcategorieën. We weten de weg in deze sector en weten daarom goed waar op gelet moet worden.
Bovendien kan een Markteffect Next Step Session (interactieve workshop) helpen om de resultaten op de juiste manier te interpreteren en implementeren. Deze sessie is letterlijk bedoeld voor de 'next steps' en zorgt dat het rapport zo optimaal mogelijk gebruikt kan worden, en dus niet in de bureaulade belandt.
Wat levert een usage & attitude onderzoek op?
In overleg wordt bepaald op welke aspecten de focus komt te liggen en welke onderzoeksmethode het best past bij jouw doelstellingen en voorkennis uit eerdere onderzoeken. Met behulp van de harde cijfers die uit het onderzoek blijken, zal de rapportage een handleiding vormen om jouw organisatie naar het volgende niveau te helpen. We dragen er zorg voor dat je beslissingen kunt nemen op basis van de beste en meest relevante inzichten. De rapportage is daarom een onderliggend document met adviezen en aanbevelingen, waarmee jouw verbeterpunten blootgelegd worden.
Uiteindelijk geeft het rapport een concreet beeld van het kennisniveau, de houding en het gedrag van jouw doelgroep ten aanzien van je productcategorie, en jouw merk in het specifiek.