Hoe maakt Markteffect een smaaktest uniek?
Een smaaktestonderzoek is een onderzoek waarbij een groep mensen producten proeft en beoordeelt op verschillende kenmerken zoals smaak, textuur, vorm, uiterlijk en daarnaast de bijpassende verpakking beoordeelt. Het doel van zo'n onderzoek kan bijvoorbeeld zijn om de smaak van een nieuw product te beoordelen en te verbeteren, om te achterhalen welke smaken en textuurkenmerken het meest gewaardeerd worden door consumenten, of om te kijken of er verschillen zijn in de smaakperceptie tussen verschillende doelgroepen zoals leeftijdsgroepen of geslachten. Bij Markteffect bieden we de opties om die diepgang toe te voegen, zodat u resultaten ontvangt waar u iets aan heeft.
Wat levert een smaaktest op?
Bij een smaaktestonderzoek gaan we op zoek naar strategische inzichten die u helpen bij uw totale propositie en aanbod. Het brengt inzichten, meningen en wensen van uw (potentiële) doelgroep in kaart met betrekking tot de producteigenschappen, verpakking en totale beleving rondom het product. Met deze inzichten kunt u de juiste keuzes maken rondom vraagstukken die u nog heeft en aan de slag om uw aanbod te verbeteren en kunt u uw propositie en marketingactiviteiten nog scherper in de markt zetten.
Markteffect vindt het belangrijk er zorg voor te dragen dat u beslissingen kunt nemen op basis van de beste en meest relevante inzichten. Daarom helpen we u ook graag met de interpretatie en implementatie van de resultaten.