Een aantal van onze onderzoeken in de financiële sector
Naamsbekendheid- en Imago-onderzoek:
Om inzicht te krijgen in de bekendheid van jouw merk of product, en de manier waarop de doelgroep naar je product kijkt, voeren we voor diverse aanbieders in deze markt naamsbekendheids- en imago-onderzoeken uit.
Door deze onderzoeken kom je erachter hoe je presteert ten opzichte van je concurrenten en krijg je tevens inzicht in je concurrentiepositie. Meer weten over een naamsbekendheid- of imago-onderzoek?
Naamsbekendheidonderzoek Imago-onderzoek
NPS- en Tevredenheidsonderzoek:
Hoe tevreden zijn klanten over jouw product of de samenwerking met jouw organisatie? Zou men jouw product of dienst aanbevelen aan anderen, en waarom juist wel of niet? Het is verstandig om geregeld een NPS- of klanttevredenheidsonderzoek onafhankelijk uit te laten voeren. Hierdoor wordt inzicht verkregen in zowel de positieve punten als de verbeterpunten van jouw organisatie. Onze onderzoeken helpen je om the next step te zetten in betrouwbare, loyale en tevreden klanten. Meer weten over het tevredenheidsonderzoek?
Klanttevredenheidsonderzoek
Positioneringsonderzoek:
Een positioneringsonderzoek is een gedetailleerdere variant van het naamsbekendheid- & imago onderzoek. Er wordt namelijk dieper ingegaan op de concurrentie. Het positioneringsonderzoek geeft je handvatten om jouw positie in deze markt (beter) te kunnen claimen. Hoe scoor je bijvoorbeeld op de belangrijkste KPI’s ten opzichte van je belangrijkste concurrenten? Meer informatie over het positioneringsonderzoek?
Positioneringsonderzoek
Campagne effectmeting:
Om inzicht te krijgen in de effecten van een (above the line) marketing campagne, kun je een campagne effectmeting uit laten voeren. Met behulp van onze meetmethodieken maken wij het bereik en de effectiviteit van je campagne inzichtelijk en adviseren je bovendien over de inzet van media bij toekomstige campagnes. Een mooie tv- of radiospot is natuurlijk leuk, maar niet als deze niet op de juiste manier uitgeserveerd wordt en niet de juiste doelgroepen bereikt. Meer informatie over campagne effectmetingen?
Campagne effectmeting
Behoefte- & Doelgroeponderzoek:
Sta je op het punt om een nieuw product te ontwikkelen of in de markt te zetten? Wil je toetsen of een bestaand product aan de wensen en behoeften van jouw doelgroep voldoet, of wil je juist weten wíe de doelgroep is en hoe deze het best bereikbaar is? Dan kunnen wij je helpen door middel van een behoefte- & doelgroeponderzoek, dat zowel voor B2B als B2C kan worden uitgevoerd. Meer weten over een behoefte- of doelgroeponderzoek?
Behoefteonderzoek Doelgroeponderzoek