Mystery shopping

Een mystery shopping onderzoek biedt u inzicht geven in de klantvriendelijkheid, toegankelijkheid en deskundigheid van uw personeel. Zo weet u snel of uw personeel beleefd en correct is tegen de klant, of zij uw bedrijf vertegenwoordigen zoals u dat wilt en of zij zich houden aan richtlijnen en procedures.

Wij werken met

professional-2

Inzicht in de klantvriendelijkheid en deskundigheid van uw personeel

professional-3

Inzicht in de manier waarop uw personeel uw organisatie vertegenwoordigd

checklist

Inzicht in de mate waarin procedures en richtlijnen worden nageleefd

lijst

Concrete verbeterpunten voor contactmomenten met uw klanten

Waarom mystery shopping bij Markteffect?

Bij Markteffect zorgen wij ervoor dat een onopvallende en gespecialiseerde mystery shopper uw organisatie bezoekt. Markteffect heeft ervaren en getrainde mystery shoppers in dienst. Het veldwerk vindt in de meeste gevallen plaats via face-to-face onderzoek, waarbij een shopper uw bedrijf bezoekt. Maar uiteraard kan mystery shopping ook telefonisch worden uitgevoerd om bijvoorbeeld uw klantenservice onder de loep te nemen. Ook online kan de shopper uw bedrijf bezoeken, om te achterhalen wat klanten op uw website of via e-mail ervaren.

De mystery shoppers werken via het klantcontactmodel dat Markteffect samen met u opstelt bij de start van het onderzoek. Het contact van uw medewerkers met uw klanten is meestal bepalend voor de kwaliteit van uw relatie met de klant. Met het klantcontactmodel van Markteffect worden alle contactmomenten onderzocht en objectief beoordeeld.

Concrete verbeterpunten

Eén van de kenmerken van mystery shopping onderzoeken bij Markteffect is dat er zeer concrete verbeterpunten uitkomen waarmee de kwaliteit van de contactmomenten tussen uw organisatie en uw klanten geoptimaliseerd kan worden. Een goed contact wordt vaak bepaald door kleine details en deze kunnen enkel getoetst worden door dit contact daadwerkelijk plaats te laten vinden. De mystery shoppers delen hun bevindingen met onze onderzoeksspecialist die het hele onderzoekstraject begeleidt. Er zullen analyses gemaakt worden die u inzichten geven in concrete verbeterpunten.

Hier vindt u enkele relevante pagina's:

Typen onderzoek

Bent u op zoek naar strategische inzichten op basis van marktonderzoek? Of wilt u ondervinden hoe onderzoek bijdraagt aan het (nog) succesvoller maken van uw merk of orga…

Meer info

Onderzoeksmethoden

Benieuwd welke methoden er zijn om uw onderzoeksvraag te beantwoorden? Dan zit u hier goed.  Bekijk hier het overzicht van al onze onderzoeksmethoden.

Meer info

Ontmoet ons team

Leer ons hier beter kennen. Klik op een profiel om meer te leren over wie bij Markteffect werkt. Als u met ons samenwerkt, zorgen onze medewerkers ervoor dat uw onderzoe…

Meer info

Food & FMCG

Markteffect heeft een brede expertise opgebouwd in de Food & FMCG branche en voert al jaren de meest uiteenlopende onderzoeken uit. Het betreft zowel snelle en gestan…

Meer info

Retail

De retail is onderhevig aan vele veranderingen. Het begrijpen van consumentengedrag is essentieel om vooruit te kunnen regeren. De transitie naar online winkelen, het mid…

Meer info

Alle referenties

Bekijk hier al onze klantreferenties, het totaaloverzicht en opgedeeld per branche.

Meer info

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Productconcepttest: 
Kalfire E-one elektrische haard

Brand tracker onderzoek: Obvion Hypotheken

Brand tracker onderzoek voor Mijndomein

Sturen op basis van marktonderzoek:
MarkteffectSwiss Sense

<p>Thomas <span>Huigen</span></p>

Thomas Huigen

Commercieel Manager & Client Consultant