Mystery shopping

Een mystery shopping onderzoek bied je inzicht in de klantvriendelijkheid, toegankelijkheid en deskundigheid van jouw personeel. Zo weet je snel of jouw personeel beleefd en correct is tegen de klant, of zij jouw bedrijf vertegenwoordigen zoals je dat wilt en of zij zich houden aan richtlijnen en procedures.

Met mystery shopping verzamel je informatie over hoe klanten jouw organisatie ervaren en waar verbeterpunten liggen. Met een passend advies helpen wij jou dit in kaart te brengen.

In al onze onderzoeken staat relevantie hoog in het vaandel. Wij willen met deze inzichten relevante resultaten bereiken, waarmee je gericht kunt werken aan het verbeteren van de klantervaring en het versterken van je merk. We onderhouden een goede relatie met onze huidige opdrachtgevers, zo weten we wat er speelt en kunnen we je écht helpen.

Wij werken met

professional-2

Inzicht in de klantvriendelijkheid en deskundigheid van jouw personeel

professional-3

Inzicht in de manier waarop het personeel jouw organisatie vertegenwoordigd

checklist

Inzicht in de mate waarin procedures en richtlijnen worden nageleefd

lijst

Concrete verbeterpunten voor contactmomenten met de klant

Waarom mystery shopping bij Markteffect?

Wij zorgen ervoor dat een onopvallende en gespecialiseerde mystery shopper jouw organisatie bezoekt. We beschikken over ervaren en getrainde mystery shoppers. Het veldwerk vindt in de meeste gevallen plaats via face-to-face onderzoek, waarbij een shopper jouw bedrijf bezoekt. Maar uiteraard kan mystery shopping ook telefonisch worden uitgevoerd om bijvoorbeeld de klantenservice onder de loep te nemen. Ook online kan de shopper jouw bedrijf bezoeken, om te achterhalen wat klanten op de website of via e-mail ervaren.

De mystery shoppers werken via het klantcontactmodel dat we samen met jou opstellen bij de start van het onderzoek. Het contact van jouw medewerkers met je klanten is meestal bepalend voor de kwaliteit van jouw relatie met de klant. Met ons klantcontactmodel worden alle contactmomenten onderzocht en objectief beoordeeld.

Concrete verbeterpunten

Eén van de kenmerken van onze mystery shopping onderzoeken is dat er zeer concrete verbeterpunten uitkomen waarmee de kwaliteit van de contactmomenten tussen jouw organisatie en jouw klanten geoptimaliseerd kan worden. Een goed contact wordt vaak bepaald door kleine details en deze kunnen enkel getoetst worden door dit contact daadwerkelijk plaats te laten vinden. De mystery shoppers delen hun bevindingen met onze onderzoeksspecialist die het hele onderzoekstraject begeleidt. Er zullen analyses gemaakt worden die je inzichten geven in concrete verbeterpunten.

Bekijk bijvoorbeeld deze pagina's:

Typen onderzoek

Ben je op zoek naar strategische inzichten op basis van marktonderzoek? Of wil je ondervinden hoe onderzoek bijdraagt aan het (nog) succesvoller maken van jouw …

Meer info

Onderzoeksmethoden

Benieuwd welke methoden er zijn om jouw onderzoeksvraag te beantwoorden? Dan zit je hier goed. Bekijk hier het overzicht van al onze onderzoeksmethoden.

Meer info

Ontmoet ons team

Ontmoet ons enthousiaste team van specialisten, die voor je klaarstaan om jouw onderzoek tot een succes te maken! Door scherp en kritisch mee te denken vanaf de start van…

Meer info

Food & FMCG

Markteffect heeft een brede expertise opgebouwd in de Food & FMCG branche en voert al jaren de meest uiteenlopende onderzoeken uit. Zowel snelle en gestandaardiseerde…

Meer info

Retail

De retail is onderhevig aan vele veranderingen. Het begrijpen van consumentengedrag is essentieel om vooruit te kunnen regeren. De transitie naar online winkelen, het mid…

Meer info

Alle referenties

Bekijk hier al onze klantreferenties, het totaaloverzicht en opgedeeld per branche.

Meer info

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe mystery shopping in de praktijk werkt en wat het je onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor je uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat je sommige vraagstukken herkent, omdat je deze bijvoorbeeld binnen jouw eigen organisatie ook bent tegengekomen. 

Productconcepttest: 
Kalfire E-one elektrische haard

Brand tracker onderzoek: Obvion Hypotheken

Brand tracker onderzoek voor Mijndomein

Sturen op basis van marktonderzoek:
MarkteffectSwiss Sense

<p>Patrick <span>Evers</span></p>

Patrick Evers

Client Consultant