Uw Partner in HR-Onderzoek: Data-gedreven Inzichten

Het geheim voor een gezonde groei in het bedrijf? Een gelukkige medewerker natuurlijk. In de huidige moeilijkheden van de arbeidsmarkt is het belangrijker dan ooit om de juiste kandidaten te vinden en die vervolgens ook tevreden en in dienst te houden. Onderzoeksbureau Markteffect heeft in de afgelopen jaren al veel bedrijven kunnen helpen met de juiste inzichten en passend advies.

Iedere bedrijfsgrootte, elke sector en elke medewerkerssamenstelling heeft zijn eigen uitdagingen en kansen, door de onderzoeken die we voor veel verschillende organisaties hebben uitgevoerd hebben we een specialisme ontwikkeld en een beter beeld over wat échte drijfveren zijn voor organisaties en wat valkuilen zijn binnen de organisaties.

Met de expertise die we in huis hebben zijn wij als onafhankelijke partij in staat om de juiste en betrouwbare inzichten te verkrijgen die u ook daadwerkelijk verder kunnen helpen. Zo hebben we al honderden bedrijven kunnen helpen op het gebied van HRM en Recruitment doormiddel van onderzoek en advies.

Onderzoeken voor Recruitment en HR

We voeren op regelmatige basis onderzoek uit voor verschillende organisaties en branches, waardoor we al een flinke portie ervaring met ons meenemen. Hieronder zijn een aantal onderzoeken uitgewerkt waar we u wellicht mee kunnen helpen. Staat het onderwerp dat u wilt onderzoeken er niet tussen? Neem gerust contact op voor het bespreken van de mogelijkheden.


  

Relevante thema's voor Recruitment en HR

We zijn als marktonderzoeksbureau regelmatig betrokken bij initiatieven waarbij we bedrijven helpen bij het in kaart brengen van verschillende topics. Hieruit zijn wat thema's uitgekomen waar we organisaties mee helpen.

  

Wij werken met

Onderzoek, inzichten en advies voor een gezonde interne situatie in de organisatie

Door onze jarenlange ervaring en expertise hebben we al veel inzichten kunnen verkrijgen die ons dagelijks helpen om nóg beter onderzoek uit te voeren. Thema’s als werkgeversimago, werkdruk, financiële fitheid, veiligheid in de sociale werkomgeving en vitaliteit van de medewerker zijn daarbij thema’s die steeds vaker aan het licht komen tijdens de onderzoeken. Echter zijn dit onderwerpen waar niet iedereen graag over praat, en zeker niet met de werkgever. Toch zijn eerlijke en open inzichten juist van groot belang om te voorkomen dat de resultaten enkel oppervlakkig of een simpel cijfer zijn.

Door onze externe positie, kunnen we anonimiteit bij de werknemer garanderen en zo kunnen wij samen met u de juiste inzichten boven water halen met een onderzoek dat bij u past. Onder andere op gebied van tevredenheidsonderzoeken bieden we een mix van onderzoeksmogelijkheden aan, variërend van beknopte pulse metingen tot maatwerk onderzoek. Dit biedt ons de mogelijkheid om diensten aan te bieden dat zowel standaard, voor een kleiner budget, aantrekkelijk is als uitgebreidere trajecten waar volledig op maat gemaakte onderzoeken, rapportages en advies uitgerold worden.

Met de veranderingen in de arbeidsmarkt en de positie van de medewerker zien we dat steeds meer bedrijven kampen met vraagstukken zoals het binnenhalen van de juiste medewerker en medewerkers gelukkiger, gezonder en in dienst te houden. Door middel van tevredenheidsonderzoeken, zorgen steeds meer organisaties dat ze de problematiek voorblijven en vroegtijdig problemen signaleren om zo tot een gezondere werkomgeving te komen.

Onafhankelijk
onderzoeksbureau

met garantie voor anonimiteit voor de respondenten

Ervaring
in alle branches

én elke bedrijfsgrootte, met een individuele aanpak per situatie

Innovatief in onderzoeksmethoden

en we denken graag mee in de benaderingswijze

Onze HR- en Recruitment onderzoeken

Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Bij het medewerkerstevredenheidsonderzoek zoomen we in op dat wat uw medewerkers tevreden of ontevreden maakt. Met mogelijkheden tot kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethodes zorgen we dat u inzichten verkrijgt waar u iets aan heeft. Dit is dé oplossing wanneer u een onderzoek op maat wil laten uitvoeren, uitgemeten op uw organisatie. Lees hier meer over hoe het Medewerkerstevredenheidsonderzoek uitgevoerd wordt. 

MTO Basis op orde

Bij het MTO Basis op orde onderzoek wordt eveneens de tevredenheid van de medewerkers gemeten. In deze gestandaardiseerde wijze van meten worden de cijfers blootgelegd die bijdragen aan een goede basis binnen de organisatie. Op welke gebieden heeft u nog ruimte om te verbeteren? Door dit onderzoek beschikt u snel over de juiste inzichten en verkrijgt u de juiste handvatten om vooruit te gaan. Door deze gestandaardiseerde methode van onderzoek kunnen we kostenefficiënt met een doorlooptijd van 4 weken opereren. Door deze gestandaardiseerde methode van onderzoek, hebben we tevens de mogelijkheid om inzichten en benchmarks te bieden. Lees hier meer over het MTO Basis op orde onderzoek

Employer Branding onderzoek

Het Employer Branding onderzoek gaat dieper in op de bekendheid en het imago van uw organisatie als werkgever. Daarnaast worden verschillende aspecten binnen de arbeidsomstandigheden binnen de organisatie getoetst. Heeft u wel de juiste reputatie en biedt u wel de juiste aspecten aan in de recruitment communicatie? Via dit onderzoek krijgt u de data die u nodig heeft voor o.a. wervingscampagnes. Lees hier meer over het Employer Branding onderzoek.

Candidate journey onderzoek

Het Candidate journey onderzoek is een methode om inzicht te geven in de belangrijke aspecten van een sollicitatieprocedure van een specifieke doelgroep. Zo wordt gekeken naar het gehele proces van oriëntatie voor een nieuwe baan tot en met de stappen die een kandidaat doorloopt binnen de organisatie middels een onboarding. Dit geeft u inzicht en handvatten om de procedure efficiënter in te richten en bijvoorbeeld gerichter te adverteren met de recruitmentcampagnes. Lees hier meer over het Journey onderzoek.

Onboarding onderzoek

Een onderzoek dat kijkt naar het onboardingsproces en ingaat op hele instroomproces dat de sollicitant aflegt van sollicitatie tot en met onboarding tot aan alles wat daarna nog komt. Hoe presteren zowel het totale proces als de individuele onderdelen van uw onboarding of instroomtraject? Wat zijn punten die verbeterd kunnen worden om de instroom van nieuwe collega’s nog soepeler te laten verlopen? Lees hier meer over het Onboarding onderzoek

Website Usability onderzoek voor de Werkenbij-omgeving 

Is uw werkenbij-website in staat om de sollicitant te overtuigen tot solliciteren? Ligt de focus op de site op de juiste plek en gebruiken de gebruikers de website wel op de juiste manier? Door dit onderzoek krijgt u inzichtelijk hoe uw website presteert en geeft inzichten hoe u de pagina of website nog verder kunt optimaliseren voor nog betere prestaties. Lees hier meer over het Website Usability onderzoek

Vergelijkbare klantcases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt die overlap hebben met onderzoeken in de HR- en Recruitment branche. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Medewerkerstevredenheidonderzoek: Brandweer Zuid-Limburg

Medewerkerstevredenheidsonderzoek: Voigt Travel

Medewerkerstevredenheids-
onderzoek: CSU en Tzorg

Joris <span>van Leenders</span>

Joris van Leenders

Client Consultant

HR, Werknemer & Recruitment: Bereken de prijs voor uw onderzoek.