Onderzoeksmethoden

Ben je benieuwd hoe wij marktonderzoek uitvoeren? We leggen het je graag uit. Op deze pagina vind je een overzicht van veelvoorkomende onderzoeksmethoden die wij toepassen.

Als de methode waar je naar op zoek bent er niet tussenstaat, maak je dan geen zorgen. Grote kans dat wij je toch kunnen helpen! Neem contact met ons op, en we bespreken graag de mogelijkheden met je.

Ad Likeability model

Het Ad Likeability model wordt gebruikt bij het evalueren of pre-testen van tv- of radiocampagnes of andere creaties. Het model brengt in kaart of de …

Meer informatie

Byron Sharp methode

Er wordt veel geschreven en gediscussieerd over de Australische hoogleraar marketingwetenschappen Byron Sharp en het belang van het werven van nieuwe klanten. Loyaliteit zou ver …

Meer informatie

Conjoint analyse

Een conjoint analyse is een onderzoeksmethode die het keuzegedrag van de consument (en het belang dat verschillende aspecten daarin spelen) nauwkeurig vaststelt. Zo wordt het …

Meer informatie

Cross Media Tracking analyse

Een cross media tracking analyse (CMT analyse) geeft nauwkeurig inzicht in de ROI van een crossmediale marketingcampagne. De analyse legt onder andere het aantal websitebezoekers …

Meer informatie

Deskresearch

Deskresearch is onderzoek doen naar al beschikbare gegevens ten behoeve van een onderzoeksvraag. Deze beschikbare gegevens zijn reeds verzameld door anderen en hoeven dus niet …

Meer informatie

Diepte interviews

Diepte interviews zijn een vorm van kwalitatief interviews. Voor het blootleggen van diepgaande motieven van klanten, medewerkers of consumenten leent kwalitatief onderzoek zich beter dan …

Meer informatie

Doelgroeppanels

Om online onderzoek optimaal te kunnen gebruiken, is het belangrijk om uw doelgroep goed te kunnen bereiken. Markteffect gebruikt hiervoor consumentenpanels, jongerenpanels, internationale panels en …

Meer informatie

Face-to-face onderzoek

Face-to-face onderzoek is een uitermate geschikte methode voor kwantitatief onderzoek waarbij de locatie van belang is of waarbij er geen tot weinig gegevens van de …

Meer informatie

Groepsdiscussies

Een groepsdiscussie is een dynamische vorm van kwalitatief onderzoek. Met een goede discussieleider zorgt de discussie tussen de deelnemers voor diepgaande kwalitatieve informatie. Dit biedt …

Meer informatie

Impliciete associatie test

Een impliciete associatie test (IAT) geeft inzicht in de psychologische processen die ten grondslag liggen aan gedrag van de consument. De consument is niet altijd …

Meer informatie

Kwalitatief onderzoek

Kwalitatief onderzoek is de juiste onderzoeksmethode wanneer u inzicht wenst in achterliggende argumenten en gedachtegangen van een bepaalde doelgroep. De uitkomst van kwalitatief onderzoek is …

Meer informatie

Kwantitatief onderzoek

Kwantitatief onderzoek is het juiste middel wanneer u representatieve antwoorden en feitelijke onderbouwingen nodig heeft. Wilt u bijvoorbeeld uw naamsbekendheid onder een representatieve groep Nederlanders …

Meer informatie

Mystery shopping

Een mystery shopping onderzoek biedt u inzicht geven in de klantvriendelijkheid, toegankelijkheid en deskundigheid van uw personeel. Zo weet u snel of uw personeel beleefd …

Meer informatie

Next Step Session

Om er voor te zorgen dat een onderzoeksrapport niet in de bureaulade belandt maar concreet wordt opgepakt binnen de organisatie, heeft Markteffect de Next step …

Meer informatie

Online Community

Een Online Community is een zeer interactieve vorm van kwalitatief onderzoek. Uit een Online Community haalt u concreet en praktisch toepasbaar advies. De gespecialiseerde discussieleiders …

Meer informatie

Online onderzoek

Online onderzoek is een snelle en effectieve veldwerkmethode om data te verzamelen voor uw onderzoek. Het is een vorm van kwantitatief onderzoek, die vaak gebruikt …

Meer informatie

Schriftelijk onderzoek

Schriftelijk onderzoek is sinds de komst van online onderzoek voorbij gesneld. Soms onterecht, want schriftelijk onderzoek is een belangrijke methode voor verschillende onderzoeksvraagstukken en doelgroepen.

Meer informatie

Story mapping

Story mapping is een methode waarbij kwalitatief en kwantitatief onderzoek gecombineerd wordt om meer diepgang te krijgen. Bijvoorbeeld als het gaat over de customer journey: …

Meer informatie

Telefonisch onderzoek

Telefonisch onderzoek is net als online onderzoek een vorm van kwantitatief onderzoek. Sinds de opkomst van het internet is online onderzoek snel de meest gebruikte …

Meer informatie

Trefkansanalyse

Een trefkansanalyse is een analyse waarmee het effect van een campagne op basis van (verwachte) contactfrequentie in kaart wordt gebracht. Is er een verband tussen …

Meer informatie
Markteffect Emerce 100 Markteffect 10x FD Gazelle Top 250 Groeibedrijven 2021

80

Flexibele Veldmedewerkers

75

Fulltime Onderzoeksspecialisten