80
Flexibele Veldmedewerkers
Het Ad Likeability model wordt gebruikt bij het evalueren of pre-testen van tv- of radiocampagnes of andere creaties. Het model brengt in kaart of de …
Er wordt veel geschreven en gediscussieerd over de Australische hoogleraar marketingwetenschappen Byron Sharp en het belang van het werven van nieuwe klanten. Loyaliteit zou ver …
Een conjoint analyse is een onderzoeksmethode die het keuzegedrag van de consument (en het belang dat verschillende aspecten daarin spelen) nauwkeurig vaststelt. Zo wordt het …
Een cross media tracking analyse (CMT analyse) geeft nauwkeurig inzicht in de ROI van een crossmediale marketingcampagne. De analyse legt onder andere het aantal websitebezoekers …
Deskresearch is onderzoek doen naar al beschikbare gegevens ten behoeve van een onderzoeksvraag. Deze beschikbare gegevens zijn reeds verzameld door anderen en hoeven dus niet …
Diepte interviews zijn een vorm van kwalitatief interviews. Voor het blootleggen van diepgaande motieven van klanten, medewerkers of consumenten leent kwalitatief onderzoek zich beter dan …
Om online onderzoek optimaal te kunnen gebruiken, is het belangrijk om uw doelgroep goed te kunnen bereiken. Markteffect gebruikt hiervoor consumentenpanels, jongerenpanels, internationale panels en …
Face-to-face onderzoek is een uitermate geschikte methode voor kwantitatief onderzoek waarbij de locatie van belang is of waarbij er geen tot weinig gegevens van de …
Een groepsdiscussie is een dynamische vorm van kwalitatief onderzoek. Met een goede discussieleider zorgt de discussie tussen de deelnemers voor diepgaande kwalitatieve informatie. Dit biedt …
Een impliciete associatie test (IAT) geeft inzicht in de psychologische processen die ten grondslag liggen aan gedrag van de consument. De consument is niet altijd …
Kwalitatief onderzoek is de juiste onderzoeksmethode wanneer u inzicht wenst in achterliggende argumenten en gedachtegangen van een bepaalde doelgroep. De uitkomst van kwalitatief onderzoek is …
Kwantitatief onderzoek is het juiste middel wanneer u representatieve antwoorden en feitelijke onderbouwingen nodig heeft. Wilt u bijvoorbeeld uw naamsbekendheid onder een representatieve groep Nederlanders …
Een mystery shopping onderzoek biedt u inzicht geven in de klantvriendelijkheid, toegankelijkheid en deskundigheid van uw personeel. Zo weet u snel of uw personeel beleefd …
Om er voor te zorgen dat een onderzoeksrapport niet in de bureaulade belandt maar concreet wordt opgepakt binnen de organisatie, heeft Markteffect de Next step …
Een Online Community is een zeer interactieve vorm van kwalitatief onderzoek. Uit een Online Community haalt u concreet en praktisch toepasbaar advies. De gespecialiseerde discussieleiders …
Online onderzoek is een snelle en effectieve veldwerkmethode om data te verzamelen voor uw onderzoek. Het is een vorm van kwantitatief onderzoek, die vaak gebruikt …
Schriftelijk onderzoek is sinds de komst van online onderzoek voorbij gesneld. Soms onterecht, want schriftelijk onderzoek is een belangrijke methode voor verschillende onderzoeksvraagstukken en doelgroepen.
Story mapping is een methode waarbij kwalitatief en kwantitatief onderzoek gecombineerd wordt om meer diepgang te krijgen. Bijvoorbeeld als het gaat over de customer journey: …
Telefonisch onderzoek is net als online onderzoek een vorm van kwantitatief onderzoek. Sinds de opkomst van het internet is online onderzoek snel de meest gebruikte …
Een trefkansanalyse is een analyse waarmee het effect van een campagne op basis van (verwachte) contactfrequentie in kaart wordt gebracht. Is er een verband tussen …