Fontys en Markteffect zijn al jaren partner en hebben een speciale band. Allereerst vanwege het feit dat de twee oprichters, Edgar de Beule en Hesam Fahimi, beiden de opleiding Fontys Commerciële Economie hebben afgerond. Tijdens hun studie hebben zij samen met Maarten van Nieuwland, destijds docent Marktonderzoek op Fontys, Markteffect opgericht. Inmiddels staan Hesam en Edgar alleen aan het roer en telt Markteffect bijna 50 medewerkers.
In de loop der jaren heeft Markteffect al diverse onderzoeken voor Fontys uitgevoerd en is er een partnership ontstaan. Daarnaast zet Markteffect dikwijls stagiaires van Fontys in, wordt jaarlijks een Markteffect Academy georganiseerd met de beste studenten van hun opleiding, acteren zij als jury bij afstudeerzittingen en worden diverse gastcolleges georganiseerd.
Na ondertekening van het convenant wordt deze samenwerking nog verder geïntensiveerd. De plannen hiervoor zullen Fontys en Markteffect de komende tijd verder gaan uitwerken. Markteffect is vereerd en trots op deze samenwerking.
‘’Onze samenwerking met Markteffect als Partner in Education is voor ons een logische, volgende stap. Markteffect is een heel mooi bedrijf waarvan niet alleen onze studenten maar ook onze docenten nog veel van kunnen leren!’’
Wim van Dooren, docent en relatiemanager Fontys
‘’Wij kennen Fontys al erg lang en zijn een soort familie van elkaar geworden. Naast de mooie dingen die wij al samen doen voor elkaar, kunnen we op deze manier ook echt een toegevoegde waarde gaan bieden voor het onderwijs. Toen deze mogelijkheid kwam, hebben we dan ook geen seconde na hoeven denken.’’
Hesam Fahimi, Directeur Markteffect
Naar het overzicht