Om het verhaal dat Tilburg University vertelt aan verschillende doelgroepen gelijk te trekken, is er een nieuwe positionering ontwikkeld. We zijn ingeschakeld om te meten in hoeverre de nieuwe positionering belangrijk en passend wordt gevonden voor de ouders, mentoren/docenten en (pre-)master leads.

Onze aanpak:
Middels een 1-meting hebben we de naamsbekendheid en het imago in kaart gebracht onder de drie geselecteerde doelgroepen van Tilburg University. De meeste respondenten van dit onderzoek komen uit Noord-Brabant, Limburg en Zeeland, het belangrijkste instroomgebied voor Tilburg University. De ouders en mentoren/docenten zijn geworven via ons eigen panel, terwijl de (pre-)master leads zijn geworven per mail. De drie doelgroepen hebben via deze wegen een online vragenlijst ontvangen. Het betreft een vragenlijst van ongeveer twintig vragen, die zo is ingericht dat Tilburg University de resultaten van de drie doelgroepen kan meten, analyseren en vergelijken op dezelfde manier.
Resultaten
Alle resultaten die zijn voortgekomen uit dit onderzoek onder de drie doelgroepen zijn 1-op-1 vergeleken en geanalyseerd. Terugkijkend op de inzichten en resultaten, kunnen we concluderen dat Tilburg University genoeg aanknopingspunten heeft om haar nieuwe strategie/positionering door te kunnen ontwikkelen. Het is daarbij wel belangrijk om het imago-onderzoek periodiek te herhalen, zodat de effecten van genomen maatregelen op de naamsbekendheid en het imago getoetst en geëvalueerd kunnen worden.
Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?
Markteffect is een onafhankelijk onderzoeksbureau en gespecialiseerd in het verschaffen van inzichten op basis van marktonderzoek. Neem gerust contact met ons op. Wij denken graag met je mee!
"Markteffect is één van onze strategische partners geworden voor het verkrijgen van waardevolle inzichten in onze diverse doelgroepen. Hun diepgaande kennis van de onderwijssector heeft ons geholpen om onze positionering en imago-effectiviteit te begrijpen en te verbeteren." - Tilburg University